Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Scott Dixon i Scott McLaughlin na pojedynku IndyCar w Alabamie

Scott Dixon i Scott McLaughlin na pojedynku IndyCar w Alabamie

Scott Dixon przygotował solidną kampanię w Alabamie.

Daron Cummings/AFP

Scott Dixon przygotował solidną kampanię w Alabamie.

Nowozelandzkie gwiazdy IndyCar, Scott Dixon i Scott McLaughlin, osiągnęli dobre wyniki podczas poniedziałkowego Grand Prix Alabamy.

Dixon przebył drogę przez pole z 13. na starcie do 5. w Barber Motorsports Park.

McLaughlin miał dzień w górę iw dół, ale wykończył ogon Dixona na szóstym miejscu, aby ugruntować jego imponujący sezon.

Sky Sports

Kierowcy Kiwi Scott Dixon i Scott McLaughlin finiszowali w pierwszej szóstce, tuż za nimi po późnym wyścigu.

Mieli poważny pojedynek podczas ostatniej trzeciej części wyścigu, w tym odważny atak McLaughlina w pewnym momencie, który groził wykolejeniem jego wyścigu.

Czytaj więcej:
* Ból serca Scotta McLaughlina w IndyCars
* Scott McLaughlin wygrywa swój pierwszy wyścig IndyCar
* Nowozelandczyk Scott McLaughlin pokonuje kolegę z drużyny, aby wygrać pierwszy tytuł IndyCar

Drugie miejsce zajął Meksykanin Pato Oward, a Hiszpan Alex Palo wygrał.

Wynik wysunął Palo, mistrza z 2021 roku, na szczyt turnieju.

McLaughlin nadal jest drugi i tylko 10 punktów dzieli czterech najlepszych kierowców po czterech wyścigach, gdy kierowcy rozpoczęli wyścig po Indianapolis w maju.

McLaughlin rozpoczął dzień z pięcioma punktami od przewagi i zaledwie trzy punkty od Palu. Dixon jest szósty w klasyfikacji generalnej.

Dixon spędził dzień na kolejce górskiej w Alabamie. Zaczynając na czwartym miejscu, w jednym etapie był na drugim miejscu i zaledwie na dziesięciu. Ale jego rosnąca obecność w tym wspaniałym turnieju jednomiejscowym była widoczna, ponieważ zachował spokój, aby zebrać więcej bezcennych punktów.

Zwycięstwo było wielkim ożywieniem dla O’Warda, który był u progu podpisania nowego kontraktu wraz z powrotem do mistrzowskiego wizerunku.

– To wszystko uśmiechy i jednorożce, człowieku – powiedział O’Ward.

Pato Award nabierze zaufania do Indianapolis po zwycięstwie w Alabamie.

Daron Cummings/AFP

Pato Award nabierze zaufania do Indianapolis po zwycięstwie w Alabamie.

O’Ward wszedł do sezonu szczerze niezadowolony ze swojego obecnego kontraktu z Arrow McLaren SP, którego słynny Meksykanin podpisał do 2024 roku na przyjacielskich warunkach. O’Ward chciał więcej pieniędzy, więcej zapewnień na temat swoich aspiracji w Formule 1 i nowego kontraktu.

READ  Trent Bolt wie, że Brendon McCollum poprowadzi Anglię, aby dołożyła wszelkich starań, aby wygrać test

Ale kiedy jego niezadowolenie zaczęło negatywnie wpływać na jego występ na torze, O’Ward podjął świadomą decyzję, by podzielić swoją skargę i skupić się na swojej pracy. Ten wysiłek doprowadził do jego pierwszego roku i trzeciego kariery.

O’Ward użył potężnego podania z zewnątrz od Rinus VeeKaya po zrzuceniu ich obu, aby zdobyć świeże opony, aby objąć prowadzenie, a następnie odjechać po zwycięstwo. Zwycięstwo przełamało dominację zespołu Penske nad tegorocznymi wynikami IndyCar.

„Człowieku, to do dupy toczyć wojnę w swoim zespole, prawda?” – powiedział Oward, który zasadniczo zgodził się z McLarenem w sprawie przedłużenia – „więc cieszę się, że nadejdzie więcej pozytywnych rozmów”.

„Byłem zmęczony zajmowaniem 10., 11. i 5. miejsca i powiedziałem: „Wygrajmy za pasami, abyśmy mogli wrócić do tego wyścigu o mistrzostwo”.

Zwycięstwo wystrzeliło O’Warda z dziewiątego na piąte miejsce w tabeli.

Zwycięstwo sprawiło, że Chevrolet 4v4 jako IndyCar jechał obok Indianapolis Motor Speedway.

Były fajerwerki w późnym wyścigu między innymi kierowcami Hondy, Grahamem Rahalem i Romainem Grosjeanem, gdy obaj ścigali się o stanowisko, a zirytowany Rahal wykrzykiwał przez radio „Ten punk facet! Uderzył mnie celowo”.

Animator Rahal był widziany po tym, jak uderzył go w ramię w kolegę z drużyny Grosjeana, Alexandra Rossiego, aby udowodnić, że Grosjean zranił samochód Rahala.

„Dotykaliśmy się kilka razy, ale to był dobry wyścig” – powiedział Grosjean, który zaprzeczył celowemu uderzeniu Rahala. „Nie, to IndyCar, ruch koło w koło”.

Rahal mu nie wierzył.

Oglądając powtórkę, Rahal powiedział: „Spójrz na to, spójrz, ile ma miejsca!”

„Jestem po prostu sfrustrowany, bo to nie pierwszy raz. W St Pete wszyscy są trafieni”.

Potem Rahal zaczął się zastanawiać, czy urzędnicy IndyCar mają oko na Grosjeana – a nawet gdyby tak było, czy zrobiliby coś z nadmierną agresją?

READ  Australia 126-3 po deszczu w pierwszym dniu czwartego testu popiołu przeciwko Anglii

„Jak powiedział mi inny kierowca z serii:„ Nie możesz nauczyć starego psa nowych sztuczek ”- powiedział Rahal i cieszył się taką reputacją przez całą swoją karierę w Europie, a my szybko uczymy się jego reputacji tutaj.

„Gdyby kontrola wyścigu nie chciała nic zrobić, nie zrobiłaby nic. Ale kiedy idziemy i gonimy, lepiej, żeby mi nic nie robili. W przeszłości zostałem ukarany za znacznie mniej.”

– z AP