Daron Cummings/AFP
Scott Dixon przygotował solidną kampanię w Alabamie.
Nowozelandzkie gwiazdy IndyCar, Scott Dixon i Scott McLaughlin, osiągnęli dobre wyniki podczas poniedziałkowego Grand Prix Alabamy.
Dixon przebył drogę przez pole z 13. na starcie do 5. w Barber Motorsports Park.
McLaughlin miał dzień w górę iw dół, ale wykończył ogon Dixona na szóstym miejscu, aby ugruntować jego imponujący sezon.
Sky Sports
Kierowcy Kiwi Scott Dixon i Scott McLaughlin finiszowali w pierwszej szóstce, tuż za nimi po późnym wyścigu.
Mieli poważny pojedynek podczas ostatniej trzeciej części wyścigu, w tym odważny atak McLaughlina w pewnym momencie, który groził wykolejeniem jego wyścigu.
Czytaj więcej:
* Ból serca Scotta McLaughlina w IndyCars
* Scott McLaughlin wygrywa swój pierwszy wyścig IndyCar
* Nowozelandczyk Scott McLaughlin pokonuje kolegę z drużyny, aby wygrać pierwszy tytuł IndyCar
Drugie miejsce zajął Meksykanin Pato Oward, a Hiszpan Alex Palo wygrał.
Wynik wysunął Palo, mistrza z 2021 roku, na szczyt turnieju.
McLaughlin nadal jest drugi i tylko 10 punktów dzieli czterech najlepszych kierowców po czterech wyścigach, gdy kierowcy rozpoczęli wyścig po Indianapolis w maju.
McLaughlin rozpoczął dzień z pięcioma punktami od przewagi i zaledwie trzy punkty od Palu. Dixon jest szósty w klasyfikacji generalnej.
Dixon spędził dzień na kolejce górskiej w Alabamie. Zaczynając na czwartym miejscu, w jednym etapie był na drugim miejscu i zaledwie na dziesięciu. Ale jego rosnąca obecność w tym wspaniałym turnieju jednomiejscowym była widoczna, ponieważ zachował spokój, aby zebrać więcej bezcennych punktów.
Zwycięstwo było wielkim ożywieniem dla O’Warda, który był u progu podpisania nowego kontraktu wraz z powrotem do mistrzowskiego wizerunku.
– To wszystko uśmiechy i jednorożce, człowieku – powiedział O’Ward.
O’Ward wszedł do sezonu szczerze niezadowolony ze swojego obecnego kontraktu z Arrow McLaren SP, którego słynny Meksykanin podpisał do 2024 roku na przyjacielskich warunkach. O’Ward chciał więcej pieniędzy, więcej zapewnień na temat swoich aspiracji w Formule 1 i nowego kontraktu.
Ale kiedy jego niezadowolenie zaczęło negatywnie wpływać na jego występ na torze, O’Ward podjął świadomą decyzję, by podzielić swoją skargę i skupić się na swojej pracy. Ten wysiłek doprowadził do jego pierwszego roku i trzeciego kariery.
O’Ward użył potężnego podania z zewnątrz od Rinus VeeKaya po zrzuceniu ich obu, aby zdobyć świeże opony, aby objąć prowadzenie, a następnie odjechać po zwycięstwo. Zwycięstwo przełamało dominację zespołu Penske nad tegorocznymi wynikami IndyCar.
„Człowieku, to do dupy toczyć wojnę w swoim zespole, prawda?” – powiedział Oward, który zasadniczo zgodził się z McLarenem w sprawie przedłużenia – „więc cieszę się, że nadejdzie więcej pozytywnych rozmów”.
„Byłem zmęczony zajmowaniem 10., 11. i 5. miejsca i powiedziałem: „Wygrajmy za pasami, abyśmy mogli wrócić do tego wyścigu o mistrzostwo”.
Zwycięstwo wystrzeliło O’Warda z dziewiątego na piąte miejsce w tabeli.
Zwycięstwo sprawiło, że Chevrolet 4v4 jako IndyCar jechał obok Indianapolis Motor Speedway.
Były fajerwerki w późnym wyścigu między innymi kierowcami Hondy, Grahamem Rahalem i Romainem Grosjeanem, gdy obaj ścigali się o stanowisko, a zirytowany Rahal wykrzykiwał przez radio „Ten punk facet! Uderzył mnie celowo”.
Animator Rahal był widziany po tym, jak uderzył go w ramię w kolegę z drużyny Grosjeana, Alexandra Rossiego, aby udowodnić, że Grosjean zranił samochód Rahala.
„Dotykaliśmy się kilka razy, ale to był dobry wyścig” – powiedział Grosjean, który zaprzeczył celowemu uderzeniu Rahala. „Nie, to IndyCar, ruch koło w koło”.
Rahal mu nie wierzył.
Oglądając powtórkę, Rahal powiedział: „Spójrz na to, spójrz, ile ma miejsca!”
„Jestem po prostu sfrustrowany, bo to nie pierwszy raz. W St Pete wszyscy są trafieni”.
Potem Rahal zaczął się zastanawiać, czy urzędnicy IndyCar mają oko na Grosjeana – a nawet gdyby tak było, czy zrobiliby coś z nadmierną agresją?
„Jak powiedział mi inny kierowca z serii:„ Nie możesz nauczyć starego psa nowych sztuczek ”- powiedział Rahal i cieszył się taką reputacją przez całą swoją karierę w Europie, a my szybko uczymy się jego reputacji tutaj.
„Gdyby kontrola wyścigu nie chciała nic zrobić, nie zrobiłaby nic. Ale kiedy idziemy i gonimy, lepiej, żeby mi nic nie robili. W przeszłości zostałem ukarany za znacznie mniej.”
– z AP
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Drua pokonała The Reds i zajęła ósme miejsce, a Brumbies wyprzedzili Crusaders
Legenda drużyny All Blacks, zawodnik rugby z Northland Sid Gowing, umiera w wieku 80 lat
Huragan z drugiej serii przetrwał strach przed Moaną