Według badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii nawet jedna piąta gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii miała trudności z opłaceniem rachunków za telewizję, Internet i telefon w ciągu ostatniego roku, a niektóre musiały anulować usługi lub ograniczyć wydatki na podstawowe produkty, takie jak jedzenie i ubrania, aby dokonać płatności. Ofcom.
Najważniejsze informacje w rocznym sprawozdaniu regulatora na temat przystępności cenowej Zwiększona presja na finanse rodzinya konsumenci mają więcej do czynienia Zwiększenie antyinflacji w rachunkach za telefonię komórkową, telefoniczną i szerokopasmową nawet o 10% w tym roku.
„Ludzie polegają na dostępie szerokopasmowym, aby pozostawać w kontakcie, pracować i uczyć się w domu” — powiedziała Lindsey Fossell, dyrektor grupy ds. sieci i komunikacji w Ofcom. „Ale dla tych, którzy naprawdę borykają się z wysokimi rachunkami, liczy się każdy grosz”.
Ofcom ostrzegł, że przy wzroście cen przewyższającym oczekiwany wzrost świadczeń, takich jak kredyt uniwersalny, ponad 4 miliony domów staje przed perspektywą dalszego spadku dochodów w ujęciu realnym.
„Może to zwiększyć liczbę rodzin stojących przed wyzwaniami związanymi z przystępnością cenową w dostępie do usług internetowych i zwiększyć wyzwania stojące przed tymi, które już borykają się z problemami dotyczącymi przystępności cenowej” – powiedział Ofcom. „Wyzwania te mogą zostać zaostrzone przez szerszy kontekst presji na koszty utrzymania w zakresie szeregu podstawowych usług (w tym wyższych cen energii) do 2022 r.”
Jednak badania regulatora wykazały również, że miliony rodzin pod presją rosnących kosztów życia nie korzystają z tańszych „taryf socjalnych”, które niektórzy dostawcy oferują domy w zamian za dotacje.
Ofcom szacuje, że 4,2 miliona domów kwalifikuje się do przejścia na taryfy społecznościowe — oferowane przez siedmiu dostawców usług szerokopasmowych, w tym BT, Virgin Media O2, Community Fiber, Vodafone, G.Network, Hyperoptic i KCOM — które mogą obniżyć ich rachunki o połowę, co zapewnia oszczędności w wysokości 144 funtów rocznie.
Według jej badań tylko 55 000 domów skorzystało z tych taryf, tylko 1,2% uprawnionych. Ofcom stwierdził, że około 5% gospodarstw domowych, 1,1 miliona, zmaga się co miesiąc z opłatami za szerokopasmowy dostęp do Internetu.
Ofcom powiedział, że chociaż niektóre firmy oferowały definicje społeczne, nie promowały ich aktywnie wśród uprawnionych klientów w wynikach wyszukiwania w porównywarkach cen lub reklamach.
„Specjalne rabaty mogą mieć ogromne znaczenie, a wiele firm szerokopasmowych albo nie promuje taryfy społecznościowej, ani w ogóle jej nie oferuje” — powiedział Fossil. „Oczekujemy, że firmy zwiększą wsparcie dla osób o niskich dochodach i będziemy monitorować ich reakcję”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Co warty 40 milionów funtów browar Greene King będzie oznaczać dla Bury St Edmunds?
Bitcoin – Ten niedźwiedzi wskaźnik może być kluczem do wzrostu cen Ethereum i Solany
Superchain firmy Optimism osiąga wartość 6 miliardów dolarów – co to oznacza dla OP?