Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oczekuje się, że polska branża medialna i rozrywkowa osiągnie 10 miliardów dolarów w 2021 roku, mówi nowy raport – The First News

W raporcie „Perspektywy rozwoju branży rozrywkowej i medialnej w Polsce 2021-2025” podkreślono, w jaki sposób pandemia wpłynęła na każdy sektor branży i jak się odradza.
PricewaterhouseCoopers

Nowy raport PricewaterhouseCoopers mówi, że polska branża medialna i rozrywkowa wzrośnie o 877 milionów dolarów w 2021 roku do prawie 10 miliardów dolarów.

W raporcie „Perspektywy rozwoju branży rozrywkowej i medialnej w Polsce 2021-2025” podkreślono, w jaki sposób pandemia wpłynęła na każdy sektor branży i jak się odradza.

Oczekuje się, że rynek gier wideo w Polsce wzrośnie w tym roku o ponad 50 mln dolarów i kolejne 200 mln w ciągu najbliższych czterech lat.PricewaterhouseCoopers

Oczekuje się, że rynek gier wideo w Polsce wzrośnie w tym roku o ponad 50 mln dolarów i kolejne 200 mln w ciągu najbliższych czterech lat.

W ostatnich latach Polska stała się jednym z wiodących producentów gier wideo, od Cyberpunk 2077 CD Projekt Red do szeregu popularnych gier symulacyjnych, mobilnych i wieloplatformowych na PC, produkowanych przez takie firmy jak Huuuge i Ten Square Games.

Chociaż rynek kin, który mocno ucierpiał w wyniku przestojów, widzi oznaki ożywienia, oczekuje się, że sektor nadal nie osiągnie poziomów sprzed pandemii do 2024 r.PricewaterhouseCoopers

Marcin Sidelnik, Partner PwC, Lider Sektora TMT, napisał: „Ten rok powinien przynieść odbicie po spadkach spowodowanych pandemią.

Z naszej analizy wynika, że ​​przychody sektora mediów i rozrywki przekroczą te odnotowane w 2019 roku i zbliżą się do 10 miliardów dolarów.

„Nasza analiza pokazuje, że przychody z mediów i rozrywki przekroczą te zarejestrowane w 2019 roku i wyniosą blisko 10 miliardów dolarów” – napisał Marcin Sidelnik, Partner PwC i lider sektora TMT (Telecom, Media and Technology).PricewaterhouseCoopers

„Podobnie jak na całym świecie, w Polsce dynamicznie rozwijają się usługi OTT (over the top) – zainteresowanie treściami wideo stale rośnie, dlatego na rynku stale pojawiają się nowi gracze. W ciągu roku wartość sam OTT w Polsce wzrósł o 75 mln dolarów.”

Chociaż rynek kin, który mocno ucierpiał w wyniku przestojów, widzi oznaki ożywienia, oczekuje się, że sektor nadal nie osiągnie poziomów sprzed pandemii do 2024 r.

Pomimo rozwoju usług transmisji strumieniowej oczekuje się, że zarówno tradycyjny rynek telewizji i wideo, jak i rynek reklamy telewizyjnej, odnotują wzrost.PricewaterhouseCoopers

Popularność usługi przesyłania strumieniowego może nadal rosnąć podczas pandemii, co może spowodować długoterminowe szkody dla przemysłu filmowego.

Sidelnik dodał: „Z powodu pandemii konsumpcja treści za pośrednictwem kanałów elektronicznych wzrosła wykładniczo, a niektórzy odbiorcy na stałe zmienili swoje przyzwyczajenia.

„COVID-19 doprowadził do rozwoju usług transmisji strumieniowej na żywo i sprzedaży e-booków, a rozwój e-commerce przełożył się na rynek reklamowy”.

Istnieje jeden sektor, który wydaje się być w stanie definitywnego upadku i oczekuje się, że branża mediów drukowanych i czasopism będzie kontynuowała swój stały spadek po tym, jak w tym roku doświadczyła odbicia martwego kota.PricewaterhouseCoopers

Pomimo rozwoju usług transmisji strumieniowej oczekuje się, że zarówno tradycyjny rynek telewizji i wideo, jak i rynek reklamy telewizyjnej, odnotują wzrost.

Istnieje jeden sektor, który wydaje się być w stanie definitywnego upadku i oczekuje się, że branża mediów drukowanych i czasopism będzie kontynuowała swój stały spadek po tym, jak w tym roku odbił się martwy kot.

Trend konsumencki do uczestnictwa za pośrednictwem portali internetowych wpływa nie tylko na branżę czasopism i gazet, ale także na tradycyjną sprzedaż książek, podczas gdy usługi czytania e-booków i prenumeraty rosną.

READ  Len Goodman: Były sędzia Stern umiera w wieku 78 lat