Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

BT stoi w obliczu pozwu o 600 mln funtów w sprawie opłat za telefony stacjonarne | BT

Prawie 2,5 miliona klientów BT może uzyskać do 500 funtów każdy po tym, jak sąd zgodził się na próbę wszczęcia pozwu zbiorowego przeciwko operatorowi telekomunikacyjnemu w związku z jego roszczeniami Pobieranie im nadmiernych opłat za usługi telefonii stacjonarnej.

Sąd Apelacyjny ds. Konkurencji (CAT) zezwolił Justinowi Le Baturelowi, założycielowi Landline Collective Action Group (Call), na wniesienie przełomowej sprawy o wartości 600 milionów funtów w imieniu zaledwie 2,3 miliona klientów telefonii stacjonarnej przeciwko BT.

Grupa twierdzi, że klientom, zwykle ze starszych rodzin o niższych dochodach, należy się odszkodowanie za płatności dokonane między październikiem 2015 r. a kwietniem 2018 r.

„Uważamy, że BT od lat przesadza z milionami lojalnych klientów”, powiedział Le Patourel, który wcześniej pracował dla telekomunikacji i regulatora mediów Ofcom. „Uważamy, że ci klienci mogą być uprawnieni do znacznej zaliczki w wysokości do 500 funtów każdy”.

Pozew zbiorowy automatycznie obejmie wszystkich klientów, których dotyczy – w tym tych, którzy już nie żyją, po tym jak firma BT wyrazi zgodę na zmianę roszczenia – chyba że faktycznie zdecydują się na rezygnację.

Pozew został złożony przez firmę prawniczą Mishcon de Reya i przejdzie na pełny proces z rozprawą zaplanowaną na 19 października.

„Zdecydowanie nie zgadzamy się ze spekulacyjnymi zarzutami stawianymi nam i rozważymy wszystkie dostępne opcje” – powiedział rzecznik BT, która obiecała „energicznie się bronić”.

„Bardzo poważnie traktujemy nasze obowiązki wobec klientów i będziemy bronić się przed wszelkimi roszczeniami przeciwstawnymi”.

Jednak trzyosobowy sąd jednogłośnie orzekł, że prokuratura wykazała więcej niż wystarczające zasługi do ścigania. W swoim 42-stronicowym orzeczeniu sąd stwierdził: „Uznajemy, że istnieje realna możliwość powodzenia tego roszczenia”.

Le Patourel rozpoczął w tym roku pozew zbiorowy po zbadaniu śledztwa Ofcom w sprawie BT w 2017 roku. kłujące śledztwo Okazało się, że ludzie posiadający tylko telefon stacjonarny „uzyskują kiepski stosunek jakości do ceny na rynku, który nie obsługuje ich wystarczająco dobrze”.

READ  Marks and Spencer, B&Q i Paperchase – sklepy na stałe zamykają swoje drzwi na północnym wschodzie

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

BT obniżyło opłatę za telefon stacjonarny w następnym roku o 1 milion klientów, głównie starszych, za 7 funtów miesięcznie Ale w przeszłości nie oferowała im odszkodowania za zawyżone ceny.

„BT żałuje, że wszczęto postępowanie w sprawie, która była rozpatrywana przez Ofcom ponad trzy lata temu”, powiedziała firma, a firma powiedziała: „W tym czasie w ostatnim oświadczeniu Ofcom nie stwierdzono, że doszło do nadmiernych cen lub naruszenia prawa konkurencji w ogólny.”

Firma dodała, że ​​przez kilka lat oferowała obniżoną taryfę socjalną, aw tym miesiącu rozszerzyła ją, aby pomóc 4 milionom potencjalnych rodzin o niskich dochodach.