Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wyobraź sobie, że przyszłość menedżera wisi na włosku po wykonaniu nowego połączenia gotówkowego | Przygotuj żłóbek

Właściciele Pret a Manger ostrzegają przed wątpliwościami co do jego zdolności do kontynuowania działalności, ponieważ sieć kawiarni stoi w obliczu niepewności co do przyszłych ograniczeń Covid i przejścia na biznes hybrydowy.

Relacje brytyjskiego holdingu Brit pokazują w tym tygodniu, że w zeszłym miesiącu podwoił swój „obiekt rezerwowy”, aby wspierać firmy w przypadku trudności do 200 milionów funtów, w porównaniu ze 100 milionami funtów odłożonymi w marcu zeszłego roku.

Na pierwszy plan wysuwa się ostatni cash call do akcjonariuszy 100 milionów funtów przelane na biznes jesienią i 185 mln funtów w 2020 r., kiedy firma po raz pierwszy o tym ostrzegła „istotne wątpliwości” Gdzie epidemia zmiażdżyła sprzedaż.

W księgach rachunkowych holdingu, które zostały podpisane 10 lutego, członkowie zarządu stwierdzili, że pozostają „istotne wątpliwości, które mogą poddawać w wątpliwość zdolność grupy do kontynuacji działalności”.

Powiedzieli, że perspektywa dalszych ograniczeń handlowych związanych z Covid-19 i związana z tym nieprzewidywalność zachowań konsumentów, a także niepewność co do zdolności grupy do refinansowania kredytu, który wygasa w lipcu przyszłego roku, działały jako potencjalne obniżenie jej pozycji. budżetowy.

Grupa, która pod koniec 2020 r. miała długi na prawie 400 mln funtów, mocno ucierpiała w wyniku pandemii, podczas której przez kilka miesięcy musiała zamknąć niektóre sklepy. Firmy skupione na Londynie również zostały dotknięte przejściem do pracy z domu i spadkiem liczby turystów w stolicy.

W zeszłym roku okazało się, że sprzedaż w Pret a Manger (Europa), głównej spółce handlowej grupy, spadła do 26 mln funtów przed opodatkowaniem w roku poprzedzającym 2 stycznia 2020 r. w porównaniu z zyskiem około 49 mln funtów w poprzednim roku. rok. Pojawił się, gdy sprzedaż spadła do 708 milionów funtów z 710 milionów funtów i kupiła serię ósemek.

Podobnie jak wiele innych firm hotelarskich, grupa również cierpi z powodu wysokich kosztów, co zmusiło ją do: Cena usługi abonamentowej Wcześniej w tym miesiącu wkrótce po Podwyżka płac dla swoich pracowników Po raz drugi w ciągu czterech miesięcy.

READ  Shopee niedługo zmierzy się ze swoim najsilniejszym dotychczas konkurentem...w Polsce

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

W piątek Britt poinformował, że jego sklepy w Wielkiej Brytanii notują 93% poziomów sprzed pandemii i znacznie wyższe poziomy w sklepach regionalnych i podmiejskich.

Dyrektor naczelny Pano Christo powiedział: „We wrześniu zeszłego roku ogłosiliśmy ambitne plany podwojenia wielkości działalności Pret w ciągu najbliższych pięciu lat, dzięki zastrzykowi 100 milionów funtów funduszy od JAB i współzałożyciela Pret, Sinclaira Beechama.

Od czasu ogłoszenia tej strategii Britt nadal rozwija swoją działalność w Wielkiej Brytanii i na arenie międzynarodowej i jesteśmy przekonani, że utrzymamy to tempo wzrostu w nadchodzących latach. Pomimo wpływu firmy Omicron na handel w grudniu, nasze sklepy w Wielkiej Brytanii nadal mocno się poprawiały, a nasza subskrypcja kawy była używana w Wielkiej Brytanii ponad milion razy w tygodniu”.