Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wsparcie dla dłuższych wyścigów Supersamochodów

Wsparcie dla dłuższych wyścigów Supersamochodów

Perth SuperSprint składa się z dwóch wyścigów o długości 133 km wokół Wanneroo. Zdjęcie: Inside Media

Chaz Mostert i Cam Waters wygrali po jednym z dwóch weekendowych pojedynków na dystansie 133 km na torze Wanneroo Raceway, uzyskując w obu przypadkach czas ponad 52:11 sekundy (chociaż czas Mosterta w wyścigu 10 wyniósł 52:09,0652 sekundy) przed tym). Nałożenie kary czasowej, która kosztowała go utratę wyniku).

Był to całkowicie nowy format SuperSprintu, składający się obecnie z dwóch wyścigów trwających około godziny zamiast trzech wyścigów na 100 km, co oznacza redukcję netto wyścigów o 34 km w porównaniu z etapem w Perth w 2023 r.

Kolejna zmiana polega na tym, że część z 90 minut piątkowych treningów, które pierwotnie znajdowały się w planach, została przeniesiona na sobotnie i niedzielne poranki.

Will Brown z Red Bull Ampol Racing opisał niedzielne poranne treningi jako „dziwną” propozycję i przewidział, że fani woleliby oglądać więcej wyścigów.

Waters i Mostert mieli odmienne zdanie na temat zalet takich sesji treningowych, ale obaj opowiadali się za dłuższymi wyścigami.

„Naprawdę mi się podobało” – powiedział Waters z Tickford Racing w niedzielny poranek.

„Wspaniale było przyjechać na tor i zrobić kilka przystanków na żywo dla całej załogi, a także po prostu urozmaicić i nieco zmienić.

„Może chciałbym, żeby wyścigi były trochę dłuższe; to wszystko”.

Wyścigi w Wanneroo obejmowały jeden obowiązkowy pit stop w przypadku co najmniej dwóch opon, natomiast podczas wyścigów na dystansie 200 km odbywających się w ramach przedsezonowej imprezy w Taupo nałożono dwa obowiązkowe postoje, obejmujące koniecznie uzupełnienie paliwa.

Chociaż na Zachodzie istniały pewne strategiczne różnice w zakresie postojów na dwóch i czterech oponach, Mostert chciałby szerszego rozpowszechnienia wyścigów tankowania z wieloma przystankami, które kiedyś były powszechne.

„Niezupełnie chodzi o ćwiczenia, ale jak powtórzył Cam, chciałbym wrócić do dłuższych wyścigów” – powiedział lider Mobil 1 Optus Mustang.

READ  Finały ATP, Daniil Miedwiediew vs Hubert Hurkacz: Dekodowanie statystyk

„Niektóre z wyścigów opon, które tu rozegraliśmy [what is]Nadal uważam, że złoty wiek supersamochodów – 2012, 2011 – te naprawdę długie wyścigi, wyścigi z podwójnym postojem na paliwo – zespoły nie chcą tego słyszeć, ponieważ dalsze instalowanie Cayów w samochodach kosztuje więcej, ale myślę, że wprowadzenie strategia, jest naprawdę skupiona na inżynieryjnej stronie rzeczy.

„To naprawdę fajne, możesz robić zupełnie inne rzeczy.

„Do końca tego tygodnia podczas jazdy po drodze lub lekkiego zjazdu były dwie lub cztery opony. [but] Nie działo się zbyt wiele innych szalonych, strategicznych rzeczy.

„Ale w tamtym czasie było mnóstwo różnych rzeczy i najlepsza rozmowa, jaką kiedykolwiek tutaj usłyszałem, brzmiała: «Odbierz je lub weź». Szkoda, że ​​nie mieliśmy więcej takich rozmów”.

W 2020 r. supersamochody miały przenieść się do wyścigów na dystansie co najmniej 200 kilometrów wszędzie z wyjątkiem Grand Prix Australii, do czasu interwencji wirusa.

Formaty były przedmiotem dyskusji przez większą część tego roku, z jedną kroplą paliwa na wyścigi na 250 km w Bathurst i nie jedną kroplą paliwa, ale dwoma CPS na wyścigi na 200 km w Taupo.

W międzyczasie Albert Park widział cztery speedruny bez żadnego CPS, co skłoniło niektórych kierowców do sugestii, że był to czynnik wpływający na akcję rozgrywaną na torze Albert Park.

Następne wydarzenie sezonu w Hidden Valley jest podobne do wydarzenia w Wanneroo pod tym względem, że obejmuje około godzinę wyścigów w sobotę i niedzielę.

Trening odbędzie się w sobotę rano, ale nie odbędzie się w niedzielę rano, ponieważ kwalifikacje zostały przełożone na piątek, a następnie część 90-minutowej sesji treningowej została następnie ponownie rozdzielona, ​​aby w dalszym ciągu gromadzić środki na nagrodę Potrójnej Korony Darwina.