Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Właściciel P&O Ferries zgłasza rekordowy zysk po masowym wydaleniu | Zwroty P&O

Właściciel w Dubaju Zwroty P&O Został oskarżony o zachowywanie się jak „gangsterzy korporacyjni” po tym, jak kilka miesięcy później świętowali bicie rekordów 800 pracowników z Wielkiej Brytanii zostało zwolnionych bez ostrzeżenia.

DP World, ostatecznie należący do Dubai Rodzina królewska powiedziała w marcu, że zwolnienie 786 marynarzy z P&O i zastąpienie ich znacznie tańszymi pracownikami agencyjnymi to jedyny sposób na zapewnienie „przyszłej rentowności” historycznego biznesu promowego.

Jednak w czwartek Sultan Ahmed bin Sulayem, prezes i dyrektor generalny DP World, ogłosił, że firma zwiększyła swoje przychody w pierwszym półroczu o 60% do 7,9 miliarda dolarów (6,6 miliarda funtów), a zyski również wzrosły o ponad 50 %, aby osiągnąć rekordowe 721 USD. M.

„Z przyjemnością ogłaszamy rekordowy zestaw wyników za pierwsze półrocze z…przypisywalnymi zarobkami [profits] Wzrasta o 51,8%” Powiedział w czwartek w zestawieniu zysków firmy. „Ogólnie rzecz biorąc, dobre wyniki w pierwszej połowie stawiają nas w dobrej pozycji, aby zapewnić lepsze wyniki za cały rok”.

DP World nie podało w swoich wynikach oddzielnych szczegółów dotyczących wyników działalności promowej, ale większość przychodów i zysków pochodzi z innych dywizji. Obsługuje porty w 78 krajach na sześciu kontynentach, w tym London Gateway i Southampton, a także kupił P&O W 2006 za 3,3 miliarda funtów.

DP World powiedział: Dochodzenie parlamentarne, że P&O „nie ma przyszłości” Chyba że zwolnisz pracowników. Podczas marcowego przesłuchania w Izbie Gmin Peter Hepplethwaite, szef P&O, powiedział, że firma zdecydowała się złamać prawo i zwolnić 800 pracowników bez uprzedzenia lub konsultacji, ponieważ „żaden związek nie może zaakceptować naszych propozycji”.

Personelowi powiedziano w rozmowach wideo na statkach, że jest to ich „ostatni dzień pracy” i nakazano zejście z promów.

Zeznania Hepplethwaite’a skłoniły prawodawców do zakwestionowania, czy był „bezwstydnym przestępcą”, ale nalegał, by „ponownie podjął tę decyzję”.

READ  Brytyjskie gospodarstwa domowe będą odczuwać większy ból Andy Haldane, mówi były główny ekonomista banku

Jednak Hepplethwaite powiedział na konferencji branżowej w maju: „Nie zachowywaliśmy się tego dnia ani od tego czasu, w sposób, który zasugerowano mi i nam”.

Frances O’Grady, sekretarz generalna Kongresu Związków Zawodowych (TUC), w czwartek oskarżyła DP World o „ogromne zyski… z powstania P&O poprzez zwolnienie setek nielegalnie oddanych pracowników”.

„DP World uszło na sucho, zachowując się jak korporacyjni gangsterzy” – powiedziała. „To obraza moralności publicznej.

„Ministrowie musieli pozbawić DP World wszystkich lukratywnych zamówień publicznych i zerwać wszelkie powiązania handlowe z firmą”.

TUC napisał do Izby Upadłościowej, która prowadzi postępowania karne i cywilne w spółce, twierdząc, że jej zleceniodawcy powinien być wykluczony.

Rząd ściśle monitoruje śledztwo służby upadłościowej, która stwierdziła, że ​​nie była w stanie podjąć bezpośrednich działań przeciwko menedżerom P&O Ferries pomimo przyznania się firmy do złamania prawa.

Boris Johnson początkowo obiecał to wziąć Działania prawne w sądach przeciwko firmieTydzień później okazało się jednak, że tak nie jest i rząd zamiast tego będzie się opierał na śledztwie okręgowym.

Proponowane przepisy, o których powiedział rząd, zapewnią, że P&O i inni operatorzy promów będą płacić marynarzom płacę minimalną ustaloną podczas przemówienia królowej na początku maja. Jednak zarówno operatorzy portów, jak i TUC zakwestionowali Czy proponowane przepisy mają jakikolwiek skutek? Robi ćwiczenia.

Kiedy P&O ogłosiło zwolnienia, poinformowało, że „poniosło 100 mln funtów strat rok do roku”, które „pokryła spółka matka DP World”.

READ  Siła napędowa kryzysu energetycznego: Wielka Brytania otwiera krany na Morzu Północnym, aby wciągnąć Rosję w „śmiały” plan | nauka | Aktualności

„To nie jest zrównoważone” – powiedziała firma. „Nasze przetrwanie zależy od dokonywania szybkich i znaczących zmian teraz. Bez tych zmian nie będzie przyszłości dla P&O Ferries.”

Firma zwróciła się do rządu o ratowanie 150 milionów funtów po tym, jak handel załamał się podczas pandemii. Jednak rząd odrzucił prośbę o pomoc po tym, jak poinformowano, że wypłacił inwestorom 270 mln funtów dywidend.

W tym czasie rzecznik DP World powiedział: 270 mln GBP zysku związanego z odpisemktóre zostały ogłoszone przed Covid-19 i do których zapłaty DP World jest prawnie zobowiązany.”