Go-Ahead, jedna z największych firm transportowych w Wielkiej Brytanii, poinformowała, że przeprowadza trwający cyberatak, który dotknął oprogramowanie używane do planowania kierowców autobusów i usług.
Firma, główny brytyjski dostawca usług autobusowych i największy operator w Londynie, powiedziała, że w niedzielę dowiedziała się o błędzie na swoim serwerze i ciężko pracuje, aby autobusy działały nieprzerwanie.
Problemy stały się bardziej rozpowszechnione w poniedziałek, dotykając wielu systemów back office, w tym usług autobusowych i oprogramowania płacowego.
Firma Go-Ahead poinformowała, że współpracuje z IBM nad aktywacją systemów kopii zapasowych, aby zapewnić dalsze działanie usług autobusowych. Cyberatak nie ma wpływu na biznes kolejowy, który działa na oddzielnych systemach i działa normalnie w Wielkiej Brytanii i za granicą.
Rzecznik firmy powiedział: „Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić nieprzerwane działanie usług, ale jeśli wpłynie to na usługi, poinformujemy naszych klientów za pomocą mediów społecznościowych”.
Go-Ahead obsługuje Great Northern, Thameslink, Gatwick Express, Southern Rail, a także świadczy usługi kolejowe w Norwegii i Niemczech. Obsługuje prawie jedną czwartą londyńskich autobusów oraz usługi autobusowe w południowej i wschodniej Anglii, a także ma kontrakty na przewozy autobusowe w Singapurze, Szwecji i Irlandii.
Firma powiadomiła o ataku organy regulacyjne, w tym brytyjskie Biuro Komisarza ds. Informacji.
w czerwcu, Go-Ahead zaakceptował ofertę przejęcia w wysokości 650 milionów funtów Z konsorcjum australijskiej firmy autobusowej Kinetic i specjalisty ds. infrastruktury Globalvia. To najnowszy brytyjski przewoźnik, który stał się celem przejęcia, obok Stagecoach i FirstGroup. Transakcja ma zostać sfinalizowana w październiku, jeśli akcjonariusze zgodzą się na warunki.
W ostatnich latach nasiliły się ataki cybernetyczne na rządy, przedsiębiorstwa i inne organizacje. Lekarze musieli robić notatki długopisem i papierem po… Niedawny cyberatak na zasoby NHSdostawca zaawansowanego oprogramowania i usług.
Dwa lata temu easyJet przyznało, że dane osobowe 9 milionów klientów były takie Jest dostępny w „wysoce wyrafinowanym” cyberataku. W przypadku linii lotniczych jest to jeden z największych wpływów każdej firmy w Wielkiej Brytanii.
British Airways poinformowano w lipcu 2019 r., że napotkał kaliber Grzywna w wysokości 183 milionów funtów Po tym, jak hakerzy ukradli dane osobowe pół miliona klientów. W tym samym miesiącu ostrzeżono Grupę Hoteli Marriott, że może się to zdarzyć ukarany grzywną w wysokości 99,2 miliona funtów za naruszenie przepisów Które ujawniły dane 339 milionów klientów na całym świecie. Faktyczne kary nałożone w kolejnym roku To było 20 milionów funtów i odpowiednio 18,4 miliona funtów. W ostatnich latach włamywano się również do banków i firm telekomunikacyjnych.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Rząd wyklucza zwrot dotacji na samochody elektryczne
Czy cena Ethereum osiągnęła najniższy poziom? Wskaźnik wyprzedzający pozwala na taką prognozę ceny ETH
Google zwalnia 28 pracowników po protestach w związku z umową chmurową z Izraelem | Izraelska wojna w Gazie