
W sesji, która ustaliła górne i najniższe 50 procent kwalifikacji w dalszej części dnia, Waters uzyskał czas 2:02,9190 sekundy tuż przed podniesieniem flagi, dzięki czemu Mercedes-AMG z numerem 222 znalazł się na czele o 0,0256 sekundy nad Mercedesem-AMG z numerem 2. 888 Mercedes-AMG.
Jordan Love zajął drugie i trzecie miejsce w klasie Triple Eight Race Engineering, wyprzedzając Audi z numerem 27 Heart of Racing/SPS Mercdes-AMG i Melbourne Performance Center Audi z numerem 22, a Porsche nr 911 Manthey EMA zajęło szóste miejsce.
Ponieważ grupa 30 samochodów została podzielona na dwie części na potrzeby kwalifikacji, głównym celem wszystkich zgłoszeń GT3 było miejsce w pierwszej piętnastce.
Sesja została przedłużona z 60 do 65 minut, ponieważ po safari na torze otwierającym odbył się wczesny test żółtej procedury na pełną sesję.
Thomas Randall uzyskał czas 2:07,6535 sekundy w Mercedesie-AMG nr 222 STM, po czym na 55 minut przed końcem tor ponownie zmienił kolor na zielony.
Glen Wood w pierwszych postach po FCY poprawił wynik do 2:07,5961 sekundy w Mercedesie-AMG nr 48 M-Motorsport, zanim Alessio Picariello i Matt Campbell zdobyli drugie miejsce dla zespołu Manthey EMA Porsche z czasem 2:04,7480 sekundy. odpowiednio w starszym wpisie Pro-Am i 2:05,1360 sekund w nowszym samochodzie Pro.
Campbell poprawił swój czas do 2:04,9254 sekundy później w Porsche nr 912, po czym Mikael Grenier z Triple Eight uzyskał czas 2:04,8488 sekundy w Mercedesie-AMG nr 888.
Tempo nadal rosło, gdy Joel Ericsson (nr 13 Phantom Global Racing Porsche) w krótkich odstępach czasu uzyskał czas 2:04,5823 s, Grenier 2:04,2151 s i Campbell 2:04,1102 s.
Campbell następnym razem uzyskał czas 2:03,7166 sekundy, ale wynik ten został zniweczony, gdy Jules Gounon w Mercedesie-AMG SunEnergy1 nr 75 uzyskał czas 2:03,6691 sekundy.
Czerwona flaga pojawiła się w 28. minucie, kiedy Adam Hargreaves zderzył się z samochodem nr 20 T2 Racing IRC w biegu do McPhillamy Park, zatrzymując postępowanie na prawie 12 minut.
Strata czasu na torze oznaczała także stratę czasu na spalanie ładunków paliwa w ramach przygotowań do ostatecznego wyrzucenia, a napęd był włączony, gdy sesja została wznowiona na 40 minut przed końcem.
Waters poprawił rekord do 2:03,5687 sekundy w Mercedesie-AMG nr 222 STM, po czym wyprzedził go Kelvin van der Linde w 2:03,4465 sekundy w Audi nr 22 MPC na niecałe kwadrans przed końcem.
Następnie Lee Holdsworth przejął Audi Pro-Am MPC nr 9, które dzieli z Deanem Fiore i Markiem Cinim, aby zająć drugie miejsce na ekranie pomiaru czasu z czasem 2:03,5248 sekundy.
Gdy sesja wkroczyła w ostatnie dziesięć minut, Love ponownie ustanowił najszybszy czas okrążenia w Mercedesie-AMG nr 88 z czasem 2:03,0965 sekundy, a Ross Gunn był drugi z czasem 2:03,2560 sekundy w Mercedes-AMG nr 1 27 Serce Mercedesa wyścigowego/SPS -AMG.
Następnie Love został przywłaszczony przez swojego kolegę z drużyny Triple Eight, Feeneya, który pojechał Mercedesem-AMG nr 888 do pierwszej „dwójki” dnia z czasem 2:02,9446 sekundy na cztery minuty przed końcem.
Jednak to Waters śmiał się ostatni, a następnie uderzył w klasę KTM X-Bow Invitational, skutecznie popychając sesję do przodu, wywieszając żółtą flagę na Forrest's Elbow, gdy kierowcy zakończyli ostatnie okrążenia.
Powtórki pokazały, że Trent Harrison uderzył w ścianę podczas zbliżania się do wyścigu nr 50 KTM Vantage Racing, pozostawiając zespół z pracą do wykonania, aby naprawić szkody.
W pierwszej dziesiątce znalazły się Mercedes-AMG nr 222, Mercedes-AMG nr 888, Mercedes-AMG nr 88, Mercedes-AMG nr 27, Audi nr 22, Porsche nr 911, Audi MPC nr 9 oraz Audi MPC.22 z numerem 2, Porsche z numerem 911, Audi z numerem 9, BMW Team WRT z numerem 46, Mercedes-AMG z numerem 75 SunEnergy1 i BMW z numerem 32 WRT.
Nawet najszybszą połowę kwalifikacji wywalczyły Porsche nr 912 Manthey EMA, Mercedes-AMG nr 130 GruppeM Racing, Mercedes-AMG nr 77 Craft-Bamboo Racing, Audi nr 44 Valmont Racing/Tigani Motorsport i MBC nr 2. Audi.
Kwalifikacje rozpoczynają się o 12:40 czasu lokalnego/AEDT/UTC +11, część 1 dla 50% najniższych zawodników i część 2 o 13:30 dla 50% najlepszych, po czym następuje „rzut karny” dla 10 najlepszych zawodników w dalszej części tabeli. popołudnie.
Wyniki: Ćwicz 6 Wszyscy kierowcy
| punkt sprzedaży | numer | Zespół/Sponsor | sterowniki) | samochód | kl | Najszybsze okrążenie | Dzieli |
| 1 | 222 | Sporty motorowe Scotta Taylora | J.Waters/T.Randall | Mercedes-AMG GT3 | czoło | 2:02.9190 | |
| 2 | 888 | Narodowy wyścig magazynowania | B.Finney/W.Brown/M.Grenier | Mercedesa AMG GT3 Evo | czoło | 2:02.9446 | 0:00.0256 |
| 3 | 88 | Ósmy potrójny JMR | C. Miłość/ C. Ibrahim | Mercedesa AMG GT3 Evo | Bam | 2:03.0965 | 0:00.1775 |
| 4 | 27 | Serce wyścigu firmy SPS | A.Riberas/R.Gunn/I.James | Mercedes-AMG GT3 | Bam | 2:03.2560 | 0:00.3370 |
| 5 | 22 | Umyj to, zespół MPC | C.Haase/K.van der Linde | Audi R8 LMS Evo II | czoło | 2:03.4465 | 0:00,5275 |
| 6 | 911 | Pind Manthi EMA | A. Picariello/Y. Shaheen | Porsche 991 GT3 RSP | Bam | 2:03.4638 | 0:00,5448 |
| 7 | 9 | Zespół MPC Hallmark | L. Holdsworth/D. Fiore | Audi R8 LMS Evo II | Bam | 2:03.5248 | 0:00.6058 |
| 8 | 46 | Zespół WRT | V.Rossi/M.Martin/R.Marcello | BMW M4 GT3 | czoło | 2:03.6281 | 0:00,7091 |
| 9 | 75 | Energia słońca 1 | Jules Junon | Mercedes-AMG GT3 | czoło | 2:03.6691 | 0:00,7501 |
| 10 | 32 | Zespół WRT | C.Weerts/D.Vanthoor/S.van der Linde | BMW M4 GT3 | czoło | 2:03.6812 | 0:00,7622 |
| 11 | 912 | Manthe Emma | L. Vanthoor/M. Campbell | Porsche 992 GT3 R | czoło | 2:03.7166 | 0:00,7976 |
| 12 | 130 | Zespół Mercedes AMG GruppeM | M.Engel/F.Fraga/D.Reynolds | Mercedes-AMG GT3 | czoło | 2:03.7641 | 0:00.8451 |
| 13 | 77 | Craft-Bamboo zespołu Mercedes-AMG | D. Juncadella/M. Goetz | Mercedes-AMG GT3 | czoło | 2:03.8464 | 0:00,9274 |
| 14 | 44 | Valmont Racing / Tijani M Sport | L.Youlden/B.Shills | Audi R8 LMS | potok | 2:03.9195 | 0:01.0005 |
| 15 | 2 | Zespół KFC MPC | B.Schumacher/R.Feller | Audi R8 LMS Evo II | czoło | 2:03,9545 | 0:01.0355 |
| 16 | 13 | Wyścig Świata Widm | J. Ericsson/J. Evans/B. Buss | Porsche 992 GT3 R | czoło | 2:04.1043 | 0:01.1853 |
| 17 | 47 | Supermarket Supabarn/Tijjani | J. Kondoris/T. Kondoris/D. Russell | Mercedes-AMG GT3 | potok | 2:04.4595 | 0:01.5405 |
| 18 | 48 | Sporty motorowe | Glena Wooda | Mercedesa AMG GT3 EVO | Bam | 2:04.6365 | 0:01,7175 |
| 19 | 93 | Wyścig po ścianie | T Dalberto/D Ściana | Lamborghini Huracan | potok | 2:05.0028 | 0:02.0838 |
| 20 | 10 | Wyścigi Subaglassów | N.Birkat/C.Hill | IRC GT | INW | 2:06.3608 | 0:03.4418 |
| 21 | 111 | MRA Motorsport/111 Racing | R. Gray/J. Donaldson | Marka II 2023 | INW | 2:06.5849 | 0:03,6659 |
| 22 | 91 | Wyścigi kołowe FX | H. Morrall/T. Slade | Marka II0 | INW | 2:07.8070 | 0:04,8880 |
| 23 | 50 | Wyścigi KTM Vantage | T. Harrisona/D. Cramptona | KTM XPO GT2 | INW | 2:08.2789 | 0:05.3599 |
| 24 | 20 | T2 Racing / Wyszukiwanie lokalne | Adama Hargreavesa | IRC GT | INW | 2:11.9103 | 0:08,9913 |
| 25 | 19 | Prestiżowe Iveco | M. Griffith/D. Belsky | Mercedes-AMG GT4 | GT4 | 2:18.8809 | 0:15.9619 |
| 26 | 230 | Metoda sportów motorowych | T. Haymana/T. MacLennana/E. Schotta | McLarena Artura GT4 | GT4 | 2:19.1634 | 0:16.2444 |
| 27 | 701 | wir | L.Amrouche/J.Boillot/P.Bonnel | Wir Wirowy 1.0 | INW | 2:20,7747 | 0:17,8557 |
| 28 | 56 | Ginetta z Australii | A.Xerivus/C.White | Ginetta G56 GT4 | GT4 | 2:21.0821 | 0:18.1631 |
| 29 | 25 | Metoda sportów motorowych | M.Flack/J.Brian | McLarena Artura GT4 | GT4 | 2:21,9946 | 0:19.0756 |
| 30 | 702 | Sporty motorowe IRC/Techworks | Paula Tracy’ego | IRC GT | INW |

„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.

More Stories
O’Rourke zrobił wrażenie na drużynie Blackcaps pierwszego dnia pierwszego testu na Sri Lance
Czy Razor ucieka się do taktyki lub taktyki? Jego wybory przeciwko Sydney są wątpliwe
Aktualizacje na żywo Blackcaps vs Sri Lanka: 1. test, dzień 1 w Galle