Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Urzędnicy wyjaśniali podwodnym falom, że możliwe, że zatopili indonezyjską łódź podwodną

Urzędnicy marynarki indonezyjskiej wskazali, że potężna podwodna fala może być odpowiedzialna za wciągnięcie ich łodzi podwodnej na dno oceanu.

Wszyscy 53 członkowie załogi na pokładzie KRI Nanggala 402 zginęli po zniknięciu z Bali w zeszłym tygodniu. Plik Znaleziono szczątki łodzi podwodnej Jest rozbita na co najmniej trzy części na dnie oceanu na głębokości 838 metrów.

Urzędnicy marynarki indonezyjskiej powiedzieli, że zdjęcia zrobione przez japońskiego satelitę Himawari 8 wydają się pokazywać pojedynczą falę wewnętrzną w tym obszarze w czasie zniknięcia okrętu podwodnego.

NASA powiedziała wcześniej, że Cieśnina Lombok – stosunkowo wąskie przejście między Bali a Lombok – słynie z generowania intensywnych fal wewnętrznych.

Czytaj więcej:
* Indonezja podaje, że zginęło 53 zaginionych członków załogi okrętu podwodnego
* Indonezyjska marynarka wojenna znajduje przedmioty z zaginionej łodzi podwodnej, wskazujące na jej tonięcie
* Poszukiwanie okrętu podwodnego Indonezja skupiło się na wycieku ropy u wybrzeży Bali

To zdjęcie z 2016 roku wykonane przez satelitę NASA pokazuje pojedyncze, nieliniowe fale wewnętrzne w Cieśninie Lombok.

Geoff Schmaltz, zespół szybkiego reagowania MODIS Land, NASA GSFC

To zdjęcie z 2016 roku wykonane przez satelitę NASA pokazuje pojedyncze, nieliniowe fale wewnętrzne w Cieśninie Lombok.

W komentarzu do zdjęcia satelitarnego z 2016 roku przedstawiającego fale wewnętrzne w cieśninie, które umożliwiają przepływ wody z Pacyfiku do Oceanu Indyjskiego, NASA stwierdziła, że ​​dno cieśniny jest złożone i nierówne.

„Ze względu na różnicę w ruchu wody, wynikającą ze złożoności kanałów i fasady oceanicznej, pływy w cieśninie mają złożony rytm, ale zwykle łączą się co około 14 dni, tworząc wyjątkowo silny przypływ” – powiedziała NASA.

To połączenie nierównego terenu, silnych prądów pływowych i uwarstwionych wód pochodzących z wymiany oceanicznej zapewniło reputację cieśniny jako producenta tak intensywnych fal wewnętrznych.

Dr Craig Stephens, główny fizyk morski w Niwa, powiedział, że wewnętrzne fale mogą sięgać setek metrów pod wodą. „Jest duży, ale porusza się powoli”.

Okręt podwodny indonezyjskiej marynarki wojennej KRI Nanggala w 2014 roku.

Eric Black / AP

Okręt podwodny indonezyjskiej marynarki wojennej KRI Nanggala w 2014 roku.

Stevens powiedział, że fale śródlądowe były powszechne w oceanach na całym świecie, w tym w Nowej Zelandii, ale niektóre z największych występowały na Morzu Południowochińskim i wokół Indonezji.

Powstała w wyniku podziału wody oceanu na warstwy, więc przy powierzchni była jaśniejsza i gęstsza wraz ze wzrostem głębokości.

Stworzyło to warstwę w oceanie, a jeśli na dnie morskim jest jakaś nieregularność, jakaś peleryna lub nachylony szelf kontynentalny, warstwy muszą być dociskane za tą barierą.

„To uwalnia wewnętrzne fale do oceanu” – powiedział Stevens. Można go było zobaczyć z kosmosu, mimo że znajdował się pod wodą, ponieważ zmienił sposób działania fal na powierzchni wody.

Fale śródlądowe o wysokości co najmniej 100 metrów powstały w pobliżu wysp Port Knights ze względu na kształt szelfu kontynentalnego na tym obszarze.

Będzie też część East Kaikoura. – Możesz je zobaczyć, podróżując do Christchurch. Zobaczysz łaty na powierzchni wody.

Zdjęcie opublikowane przez marynarkę wojenną Indonezji przedstawia części Nangali na dnie Morza Balijskiego.

Indonezyjska marynarka wojenna / AP

Zdjęcie opublikowane przez marynarkę wojenną Indonezji przedstawia części Nangali na dnie Morza Balijskiego.

Fale śródlądowe były operacją na dużą skalę na poziomie gruntu. „Jest potrzebny jako część systemu klimatycznego. To jest to, co miesza ocean od dołu do góry”.

Stevens powiedział, że chociaż w przeszłości pojawiały się sugestie, że fale wewnętrzne mogą stanowić zagrożenie dla okrętów podwodnych, nie ma na to mocnych dowodów.

O ile coś nie poszło nie tak, okręty podwodne były w stanie poradzić sobie z prędkością, z jaką poruszały się fale wewnętrzne, a pływalność łodzi podwodnej można było dostosować do adaptacji.

Nie oznacza to, że wszystko wiadomo o tym, co mogą zrobić fale wewnętrzne.

„Możesz mieć pecha. W miejscu, gdzie spotykają się i oddziałują niektóre fale, może wystąpić jakiś rodzaj zbiegu fal. Nigdy nie mówisz,” powiedział Stevens.

Ale te operacje nie są rzadkie w ogólnym sensie. Dzieje się to na wszystkich oceanach ”.

READ  Koronawirus, Covid 19: Blokada Perth - Zawieszenie podróży między Nową Zelandią a Australią Zachodnią; Lot New Zealand Airlines został odwołany