Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Udziały Meta-matki Facebooka rosną pomimo powolnego wzrostu przychodów

Udziały Meta-matki Facebooka rosną pomimo powolnego wzrostu przychodów

Spółka matka Facebooka, Meta, odnotowała najwolniejszy wzrost przychodów od czasu debiutu giełdowego, ale cena jej akcji poszybowała w górę, ponieważ zyski wzrosły lepiej niż oczekiwano w obliczu kilku przeszkód, w tym skutków inwazji Rosji na Ukrainę.

Firma odnotowała zysk w wysokości 7,5 miliarda dolarów w kwartale styczeń-marzec, o 21 procent mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, ale wyższy niż oczekiwania Wall Street wynoszące około 7,1 miliarda dolarów, według danych S&P Capital IQ.

Przychody wyniosły 27,9 miliarda dolarów, o 7 procent więcej niż w zeszłym roku Presja rosyjskiej inwazji Na Ukrainie rosnąca konkurencja i zmieniająca się prywatność Apple wpłynęła na platformy mediów społecznościowych. To było mniej niż oczekiwania analityków, które już się rozmyły.

Spółka podała, że ​​spodziewa się kontynuacji negatywnych tendencji w bieżącym kwartale, powołując się na „złagodzenie” spowodowane wpływem konfliktu na Ukrainie. Oczekuje, że przychody w drugim kwartale wyniosą od 28 miliardów do 30 miliardów dolarów. Analitycy mieli nadzieję, że przekroczy to 30 miliardów dolarów.

Ale niespodziewanie wysokie zyski i oczekiwania co do niższych kosztów na pozostałą część roku wydawały się ożywić inwestorów w handlu po godzinach, a akcje skoczyły o prawie 20 procent. Firma obniżyła swoje prognozy dotyczące wydatków w ciągu roku do 87 miliardów do 92 miliardów dolarów, w porównaniu z poprzednimi prognozami z 90 miliardów do 95 miliardów dolarów.

Brent Thiel, analityk z Jefferies, powiedział, że wyniki były „lepsze niż obawiano się” dla Wall Street.

Przychody z reklam, które generują prawie cały dochód firmy, wyniosły 26,9 miliarda dolarów. Według danych Refinitiv analitycy liczyli na 27,6 miliarda dolarów. Skutki wojny na Ukrainie również wpłynęły na sprzedaż. ten Kreml zakaz facebookGrupa mediów społecznościowych zabroniła rosyjskim reklamodawcom dostępu do platformy.

READ  Airbnb obejmuje pracę w domu z wykorzystaniem modelu równości wynagrodzeń dla osób niewidomych | Airbnb

Meta twierdzi, że liczba wyświetleń reklam w jej aplikacjach wzrosła o 15 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, podczas gdy cena, jaką pobiera za reklamę, spadła o 8 procent.

Mark Zuckerberg, dyrektor generalny i założyciel, powiedział, że jej projekty są wieloletnie, podobnie jak zakłady na sztuczną inteligencję i metawirusBiorąc pod uwagę obecny poziom rozwoju naszej działalności.

„Te inwestycje będą z czasem ważne dla naszego sukcesu i rozwoju, więc nadal uważam, że powinniśmy je przeprowadzić” – powiedział w środę inwestorom.

Segment Reality Labs firmy — obejmujący działania w zakresie hiper- i wirtualnej rzeczywistości — odnotował stratę netto w wysokości 3 miliardów dolarów w kwartale przy przychodach w wysokości 695 milionów dolarów.

„Rodzina” aplikacji firmy, w tym Instagram i WhatsApp, miała w tym kwartale 2,87 miliarda aktywnych użytkowników dziennie, co oznacza wzrost o 6 procent rok do roku.

Wzrost liczby aktywnych użytkowników był lepszy niż oczekiwano w czasie, gdy inwestorzy uważnie przyglądali się liczbie użytkowników, zwłaszcza młodszych. Znajdź alternatywy, takie jak TikTok Atrakcyjniejsze miejsce do spędzania czasu w sieci. Zuckerberg zapowiedział rozwój Reels, naśladowcy TikTok, który firma niedawno dodała do aplikacji Instagram.

Sheryl Sandberg, COO, powiedziała, że ​​firma widzi duży potencjał we wdrażaniu modelu reklamowego Reels, który stanowi 20 procent całkowitego czasu spędzanego na Instagramie.

„Mamy duży udział konsumentów w Reels i mamy szybki wzrost” – powiedział Sandberg. „Mamy dowody na włączenie tego rodzaju interakcji konsumenckich i reklamy do eksperymentu. To będzie wieloletnia podróż … ale jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do niej.”

Zuckerberg ostrzegł w tym roku inwestorów, że firma będzie miała trudności ze spełnieniem wzniosłych oczekiwań Wall Street i obwinił ją o „rosnącą konkurencję” ze strony rywali, w szczególności TikToka.

Jabłko Ostatnie zmiany prywatności Utrudniło to również model biznesowy Meta, ograniczając jej możliwość personalizacji reklam, które jest jej głównym źródłem dochodu.

READ  Polska ma szansę być liderem w nowoczesnych dziedzinach

po śmierci Katastrofalne zyski za IV kwartał 2021 r.Ponad 220 miliardów dolarów straciło wartość rynkową w wyniku największego spadku cen akcji od czasu debiutu giełdowego w 2012 roku. Akcje wciąż spadają o około 49 procent od początku roku, zanim ogłoszono zarobki w środę.

Zuckerberg obwiniał wówczas zwiększoną konkurencję o rozpraszanie użytkowników. „Ludzie mają wiele możliwości wyboru sposobu spędzania czasu, a aplikacje takie jak TikTok rozwijają się bardzo szybko” – powiedział.

Mike Proulx, dyrektor ds. badań firmy Forrester, ostrzegł, że nadążanie za szybkim rozwojem TikTok będzie trudnym zadaniem. „Podczas gdy krótki film stanowi teraz 20 procent czasu spędzanego na Instagramie, to 100 procent czasu w TikTok – aplikacji, która już zarabia i nadal rośnie w różnych segmentach pokoleniowych” – powiedział.

Niepewność makroekonomiczna, taka jak wysoka inflacja i wojna na Ukrainie, skłoniły innych reklamodawców do ograniczenia budżetów. Wtorek, Youtube właściciel alfabetu Firma poinformowała, że ​​jej działalność reklamowa spowolniła z powodu konfliktu, który nie spełnił oczekiwań analityków.