Nowe badanie wykazało, że prawie trzy czwarte właścicieli samochodów elektrycznych jest niezadowolonych z publicznego systemu ładowania w Wielkiej Brytanii.
Badanie przeprowadzone wśród prawie 1500 kierowców pojazdów elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in, przeprowadzone przez Jakie? Wskazuje na trudności wielu kierowców ze znalezieniem działającej ładowarki.
Około 74% respondentów stwierdziło, że są niezadowoleni z infrastruktury ładowania.
Dwóch na pięciu (40%) stwierdziło, że ich ładowarka nie działa, a 61% miało trudności z dokonywaniem płatności.
Badanie wykazało również, że zdecydowana większość właścicieli pojazdów elektrycznych (84%) korzystających z publicznych ładowarek chce możliwości płatności zbliżeniową kartą bankową.
Większość punktów ładowania wymaga od kierowców płacenia za pośrednictwem aplikacji.
Prawie połowa (45%) ankietowanych oceniła, że najbliższy publiczny punkt ładowania na ulicy do ich domu jest oddalony o ponad 20 minut spacerem.
Wezwał rząd, by zrobił więcej
Sue Davies, Head of Consumer Policy at Which?, powiedziała: „Nasze badania pokazują, że publiczna infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych jest niewystarczająca, ponieważ wielu kierowców ma trudności ze znalezieniem niezawodnych i sprawnych punktów ładowania lub musi poruszać się po mylących systemach płatności lub nie jest w stanie polegać na odpowiednich punktach ładowania w pobliżu ich domów lub zmuszać ich do długiej podróży.
„Rząd musi działać szybko, aby wdrożyć swoje plany poprawy doświadczeń konsumentów związanych z korzystaniem z publicznych sieci ładowania poprzez rozszerzenie standardów niezawodności w całej sieci i zapewnienie, że propozycje płatności w roamingu znacznie ułatwią płacenie opłat.
„Ładowanie musi być łatwe, niezawodne i bezproblemowe, aby wspierać osoby przechodzące na pojazd elektryczny”.
Wiele z tych publicznych punktów ładowania jest obsługiwanych przez samorządy lokalne.
David Renard, rzecznik ds. transportu Stowarzyszenia Samorządów Lokalnych, które reprezentuje ponad 350 władz lokalnych w Anglii i Walii, powiedział: „Niezawodność i łatwość korzystania z infrastruktury ładowania będą kluczowe, aby nadal przyciągać więcej osób do przejścia na bardziej ekologiczne sposoby transport.
„Rady potrzebują długoterminowego wsparcia finansowego ze strony rządu, aby mogły pomóc w zapewnieniu silnych i dostępnych lokalnych sieci żeglugowych, aby wspierać nasze społeczności i firmy w przyjmowaniu czystszych podróży i przeciwdziałaniu zmianom klimatu”.
Sprzedaż samochodów elektrycznych powoli
Dzieje się to w momencie, gdy liczby wskazują, że w ostatnich miesiącach gwałtowny wzrost sprzedaży nowych samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym uległ spowolnieniu.
Liczba rejestracji w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku wzrosła o 102% w tym samym okresie w 2021 roku.
Na koniec sierpnia wzrost od początku roku zmniejszył się do 49%.
Rzecznik Ministerstwa Transportu powiedział: „Mamy jedną z największych sieci ładowania w Europie i pracujemy nad tym, aby kierowcy mieli dostęp do niezawodnych, spójnych i łatwych w użyciu punktów ładowania w całym kraju.
„Od 2020 roku przeznaczyliśmy 1,6 miliarda funtów na ulepszenie sieci ładowania, a do 2030 roku jesteśmy na dobrej drodze, aby mieć 300 000 publicznych punktów ładowania”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Rząd wyklucza zwrot dotacji na samochody elektryczne
Czy cena Ethereum osiągnęła najniższy poziom? Wskaźnik wyprzedzający pozwala na taką prognozę ceny ETH
Google zwalnia 28 pracowników po protestach w związku z umową chmurową z Izraelem | Izraelska wojna w Gazie