Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

The Roland Show: największy sekret supersamochodów

Shane’a Van Gisbergena. Zdjęcie: Fotografia Rossa Gibba

Najlepsza dobra wiadomość w Supercars jest jednocześnie największą tajemnicą! Dlaczego? Przyszłość sportów motorowych w tym kraju zależy od rozpowszechnienia historii.

zrównoważony rozwój. Słowo, które słyszymy codziennie i nieuchronnie wpływa na wszystkie aspekty naszego życia, w tym wszelkiego rodzaju sporty motorowe. W coraz większym stopniu zainteresowane strony w sporcie nie tylko uznają potrzebę zrównoważonego rozwoju tam, gdzie jest to możliwe i praktyczne, ale także nawołują do niego.

Do tych interesariuszy należą nie tylko media i partnerzy korporacyjni, ale także kibice, zwłaszcza młodzi, których coraz częściej musimy brać pod uwagę; przyszłych kochanków.

A poszukiwanie zrównoważonego rozwoju nieuchronnie oznacza, że ​​sporty motorowe zawsze będą celem ludzi, którzy uważają, że niepotrzebnie wytwarzamy niezrównoważone ilości CO2. Często ci sami ludzie mogą postrzegać wydarzenie takie jak Tour de France, na przykład, jako przyjazne dla środowiska. Jednak biorąc pod uwagę ogromną rzeszę fanów, którzy śledzą Tour przez trzy tygodnie w swoich kamperach, prawdopodobnie będzie to jedno z wydarzeń sportowych wydarzeń najbardziej zanieczyszczających na świecie każdego roku.

Urzeczywistnienie staje się rzeczywistością w ich umysłach. Z tym często mamy do czynienia.

Ale w rzeczywistości tutaj, w Australii, Supercars od 14 lat jest pionierem w zakresie kluczowego aspektu zrównoważonego rozwoju w sportach motorowych, ale przez większość tego czasu nikomu o tym nie mówili.

W rzeczywistości w pewnym momencie były sponsor paliwa klasy faktycznie uciszył Supercars i jego ramię medialne przed dyskusją na temat paliwa używanego w Supercars.

Postawmy sprawę jasno. ICE (silnik spalinowy) jest Nie Wróg: wrogiem jest dwutlenek węgla. Czy zatem możemy nadal używać lodu bez niszczenia środowiska? W końcu większość z nas nie chce stracić współczynnika słuchu ICE podczas czerpania radości z uprawiania tego sportu.

Odpowiedź brzmi, jak sądzę, i wielu innych, że tak. Potrzebujemy jednak znacznie szerszego przyjęcia alternatywnych paliw niekopalnych w sporcie i musimy o tym mówić ludziom.

READ  Shawn Johnson, Josh Duggan, Aaron Woods: Trzy słynne rekiny wyjdą z poprawką menu planu Cronola

Podczas gdy zagorzali fani Supercars prawdopodobnie wiedzą, że ta klasa jeździ na roślinnym E85 (85% etanolu, 15% benzyny bezołowiowej) od 2009 roku, większość interesariuszy albo zapomniała o tym, albo nigdy nie zdawała sobie z tego sprawy, w tym młodsi fani . Trzeba sobie z tym poradzić.

Podczas gdy inne klasy na świecie, od Formuły 1 w dół (F1 używa E10 po raz pierwszy w 2022 r.), chodzą po okolicy, próbując dostosować swoje silniki spalinowe do pracy na paliwach roślinnych lub w pełni syntetycznych (lub obu). ), Supercars wykonał całą tę pracę wiele lat temu.

W rzeczywistości FIA ma obecnie własną grupę roboczą przeprowadzającą badania nad wykorzystaniem tych paliw, które z powodzeniem zakończyły tutaj Supercars i australijscy konstruktorzy silników.

Tymczasem wielu największych na świecie zwolenników sportów motorowych powiedziało, że nie będzie już wspierać żadnej klasy ICE, która nie ma programu zrównoważonego tankowania na piechotę.

Zamiast obawiać się używania etanolu w sportach motorowych (częściowo z powodu negatywnych kampanii na temat używania etanolu w samochodach drogowych, prowadzonych w przeszłości przez organizacje takie jak RACQ), wszystkie klasy powinny zastanowić się, w jaki sposób mogą przystosować się do etanolu i/lub stosowanie paliw syntetycznych (przynajmniej w pewnym procencie) w celu ochrony naszego sportu na wiele lat. Koszty są niewielkie w porównaniu z ostatecznymi kosztami nic nie robienia.

Mamy w tym kraju surowce (zwłaszcza cukier i bagassę), z których można czerpać. Produkcja fabryczna pochłania dwutlenek węgla, który wytwarzamy ze spalania etanolu – co jest dobrze udokumentowane. Może nie jest to „idealny obwód”, ale nie dotyczy to również akumulatorów do samochodów elektrycznych ani energii elektrycznej często wykorzystywanej do ich zasilania.

Mamy również różne projekty na piechotę w rozwijającej się Australii Paliwo w pełni syntetyczne Włącznie z Potencjalny zakład produkcyjny wspierany przez Porsche.

READ  Żaden strzał nie wylądował na piątym miejscu w kobiecej piłce nożnej UNC w bezbramkowym remisie z zajmującą drugie miejsce Virginią

Supersamochody muszą pilnie ponownie przyjąć E85 (który, jak sądzę, może w przyszłości zawierać procent paliwa syntetycznego), gdy wkraczamy w erę Gen3 i śpiewamy tę dobrą wiadomość z dachów.

Klasa wywołała ogromne poruszenie wokół przyjęcia tego paliwa w 2009 roku i nadszedł czas, aby ponownie przekazać wiadomość w czasie, gdy paliwa syntetyczne i roślinne muszą być dużą częścią sportów motorowych tutaj w Australii, aby zapewnić, że możemy nadal robić to, co kochamy, oszczędzając Możliwości wysokiej jakości pracy i znaczący wkład w gospodarkę kraju.

Czas zobaczyć formalną wspólną inicjatywę Supercars (jako Big Dog na padoku – jak zauważyłem wcześniej, wiąże się to z odpowiedzialnością) i Motorsport Australia, aby poprowadzić drogę dla całego sportu tutaj i pomóc zapewnić nam wszystkim (w tym ich klientom ) mieć świetlaną przyszłość.

Występ Rolanda w ostatnich tygodniach: Skandal z kalendarzem supersamochodów