Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Szok na półkach: kupujący w wysokich cenach supermarketów mają trudności z przełknięciem | Sektor detaliczny

jaInflacja szaleje, a ceny w supermarketach nie są wyjątkiem. Kupujący wracają do sklepów, aby znaleźć ulubione produkty vintage, których ceny skakały z tygodnia na tydzień. Koszty dóbr konsumpcyjnych rosną, ponieważ analitycy detaliczni ukuli nowy termin: szok zębaty.

Nestlé, właściciel karmy dla kotów KitKat, Häagen-Dazs i Felix, zostaje najnowszą grupą FMCG Ostrzegaj przed większym bólem Przyjdzie w czwartek, mówiąc, że podniósł ceny o 5,2% w pierwszych trzech miesiącach tego roku, a wyższe koszty produkcji doprowadzą wkrótce do kolejnej podwyżki.

Detaliści i producenci przekazują kupującym podwyżki rachunków za energię, paliwo, opakowania i surowce.

Ogólnie rzecz biorąc, według badań przeprowadzonych przez analityków rynku Assosia, koszt koszyka podstawowych towarów w Wielkiej Brytanii wzrósł o ponad 11% w porównaniu do marca ubiegłego roku. Makaron podstawowy, mleko i kawa rozpuszczalna odnotowały dwukrotny wzrost.

Kiedy zapytaliśmy naszych czytelników, gdzie jest inflacja, podali długą listę zakupów.

psie jedzenie

psie jedzenie

Cena opakowania karmy dla psów marki Sainsbury wzrosła z 40 pensów do 70 pensów. Jeden z czytelników powiedział, że 75% wzrost oznacza, że ​​koszt karmienia jej zwierzaka wzrósł do ponad 250 funtów rocznie. „To tylko mały kawałek”, powiedziała, „ale wydaje się, że wszystko w moim koszyku wzrosło w tym samym tempie, a płace są w stagnacji”.

Według analizy przeprowadzonej przez firmę badawczą Assosia dla Guardiana średnia cena standardowej puszki karmy dla psów marki supermarketu wzrosła w ciągu ostatniego roku o prawie 42%, do średnio 63 pensów.

Cena cyny używanej do pakowania potroiła się w ciągu ostatnich dwóch lat, podczas gdy rosnące koszty energii i transportu oraz rosnące ceny mięsa spowodowały wzrost kosztów karmy dla zwierząt domowych.

napój kawowy

Przygotowanie szopkowej kawy

Cena kawy Brit wzrosła do 1,40 funta za filiżankę w lutym po wcześniejszym wzroście z 1,25 funta w maju 2021 r. z zaledwie 99 pensów. 41,4% wzrost w czasie krótszym niż rok wynika z kombinacji czynników, od składników po pracowników i rachunki za energię.

READ  Credit Suisse znajduje „istotne słabości” w swoich kontrolach sprawozdawczości finansowej

Cena hurtowa ziaren Arabiki wzrosła w zeszłym roku o 70%, według analityków Rabobank, po tym, jak jeden z największych producentów, Brazylia, doświadczył kombinacji suszy i najgorszych mrozów od ponad dwóch dekad. Globalne koszty wysyłki również podniosły ceny, podczas gdy rachunki Britt wzrosły, częściowo z powodu Brexitu.

lokozad

lokozad

Właściciel Lucozade zmienił w zeszłym roku objętość wszystkich butelek z 1 litra na 900 ml, mówiąc, że zrobił to, aby utrzymać cenę butelki na poziomie 1 funta, „ponieważ wiemy, że jest to ważna cena dla naszych klientów”.

Ale pod koniec zeszłego roku podniósł cenę tych mniejszych butelek, tak że większość sprzedawców sprzedaje je teraz po 1,25 funta, co stanowi 38-procentowy wzrost kosztu na mililitr w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Ceny Lucozade i wielu innych napojów bezalkoholowych wzrosły, ponieważ gwałtownie wzrosły koszty pakowania, transportu i surowców. firma spożywcza2Cena gazu, który tworzy bąbelki, wzrosła ponad trzykrotnie, ponieważ jest ściśle powiązany z produkcją nawozów, która jest pod presją rosnących kosztów energii. Tymczasem cena produkcji butelek plastikowych wzrosła o około 15% tylko w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, według znawców branży.

Orzeszki ziemne

Orzeszki ziemne

To trudny czas dla orzeszków ziemnych, gdy wkrada się inflacja. W październiku zeszłego roku pojawiła się torebka orzeszków ziemnych KP Skurczony do 225g, zastępując 250 gramów na 2,50 GBP. Teraz ta sama torba kosztuje 2,65 funta w wiodących domach towarowych – lub 17% wzrost ceny za gram w mniej niż rok.

Assosia stwierdziła, że ​​w ciągu ostatniego roku cena suchych prażonych orzeszków ziemnych nie zmieniła się. Jednak eksperci z branży twierdzą, że ogólnie pyszne przekąski stanęły w obliczu inflacji z powodu rosnących cen oleju spożywczego, opakowań i energii. Wojna na Ukrainie pogłębiła tę presję.

READ  Czy boom produktywności w Irlandii jest prawdziwy, czy „sztuczny”?

podpaski

podpaski

Cena podpasek Always Ultra wzrosła w ostatnich tygodniach o nieco ponad 7,5%. Ale mogłeś nie zauważyć: opakowania pozostały w tej samej cenie – według Assosii średnio 1,63 funta w dużych supermarketach – ale teraz zawierają 13, a nie 14 poduszek.

Tesco, Bodyform i Sainsbury’s również kodowały podpaski higieniczne w ostatnich tygodniach, według Grocer Trade Journal, w obliczu rosnących kosztów energii i paliwa. magazyn powiedział Tesco Podwój cenę najtańszych pieluch Essentials do 4 pensów za sztukę.

Organizacja Charity Freedom4Girls powiedziała, że ​​problem oznacza, że ​​niektóre kobiety są zmuszone wybierać między karmieniem swoich rodzin a kupowaniem zdrowych produktów, i widziała przypadki kobiet odchodzących od pracy, ponieważ nie stać ich na materiały potrzebne do zarządzania miesiączką.

papier toaletowy

papier toaletowy

Jeden z czytelników powiedział, że cena papieru toaletowego Tesco nie zmieniła się, ale wydaje się, że rolki znacznie się skurczyły – być może o połowę.

Według analizy przeprowadzonej przez Assosię średnia cena 9-paczek własnego papieru toaletowego w brytyjskim supermarkecie wzrosła w ubiegłym roku o prawie 1%.

Wygląda jednak na to, że Tesco znalazło nowy sposób na ciaśniejsze zwijanie papieru toaletowego na tekturowych tubach, zmniejszając rozmiar wielu dużych wiązek — bez zmiany liczby arkuszy na rolce. Mówi się, że innowacja pozwoli zaoszczędzić 67 ton plastikowych opakowań każdego roku i zmniejszyć liczbę ciężarówek potrzebnych do transportu.