Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Szef Sompo mówi, że sztuczna inteligencja daje firmom ubezpieczeniowym podobne uprawnienia

Szef Sompo mówi, że sztuczna inteligencja daje firmom ubezpieczeniowym podobne uprawnienia

Sztuczna inteligencja i zaawansowane oprogramowanie do analizy danych oznaczają, że ubezpieczyciele mogą teraz przewidywać pogodę, klęski żywiołowe i wcześniej znającą Boga demencję, twierdzi szef jednej z największych japońskich firm ubezpieczeniowych.

Odważne potwierdzenie ze strony Mikio Okumury, prezesa Sompo Holdings, pojawia się, gdy firma przygotowuje się do wprowadzenia pierwszego w Japonii pakietu ubezpieczeń zapobiegających demencji – produktu zaprojektowanego dla najstarszego społeczeństwa na świecie i opartego na analizie bicia serca, apetytu i snu tysięcy osób. ludzie. Mieszkańcy domu opieki.

przesuń się Sombo Jest to najnowsza eskalacja walki branży ubezpieczeniowej o zapewnienie przewagi dzięki technologii. Okumura powiedział, że jest to obszar konkurencji, który decydowałby o rentowności poszczególnych firm, gdy oddalają się od swoich tradycyjnych obszarów biznesowych.

Twierdzenie „Lord” pojawiło się po zainwestowaniu 500 milionów dolarów przez Sompo dwa lata temu w Palantir, amerykańskiego specjalisty w dziedzinie analityki big data, i przejęciu przez niego 22 procent udziałów w japońskim startupie zajmującym się sztuczną inteligencją, Abeja.

„Dzięki technologii, w tym sztucznej inteligencji, możemy teraz ujawnić rzeczy, o których w przeszłości wiedział tylko Bóg”, powiedział Okumura, opracowując plan planu ubezpieczeniowego, który nie tylko płaci, gdy pojawiają się objawy. choroba umysłowa Zdarza się, ale stara się opóźnić wystąpienie choroby, motywując klientów do zmiany codziennego zachowania. Może to obejmować poprawę snu, diety i ćwiczeń.

Sompo i inni japońscy ubezpieczyciele pokładali nadzieje w sztucznej inteligencji, próbując poruszać się po coraz trudniejszym rynku krajowym, na którym działają: najszybciej starzejącym się społeczeństwie na świecie, z jedną z najwyższych długości życia i największymi grupami osób powyżej 65. roku życia dopasować. Rosnący problem demencji narodowej.

Jednak analitycy mają tendencję do bagatelizowania zdolności sztucznej inteligencji do prawdziwej transformacji modeli biznesowych, podczas gdy technologia wciąż ewoluuje.

READ  Związek RMT potwierdza, że ​​strajki na kolei i rurociągach będą kontynuowane w przyszłym tygodniu | transport kolejowy

Szacuje się, że w 2020 roku w Japonii na demencję cierpi 6,3 miliona osób, a do 2060 liczba ta prawdopodobnie osiągnie 11 milionów, co według Urzędu Rady Ministrów odpowiada mniej więcej jednej trzeciej osób starszych.

Sompo ma na celu wykorzystanie 500 zestawów danych zebranych od 80 000 mieszkańców domów opieki, firmy, którą firma rozpoczęła w 2015 roku, w celu stworzenia ubezpieczenia prewencyjnego, które odpowiada stylowi życia każdego z nas.

Technologia Palantir do tej pory umożliwiała ubezpieczycielowi analizę wzajemnych powiązań między danymi i stworzenie modelu do sugerowania ulepszeń planów opieki dla każdego mieszkańca. Okumura miał nadzieję, że te umiejętności „big data” mogą teraz służyć podstawowej działalności ubezpieczeniowej, pomagając firmie opracować pakiet ubezpieczeniowy „unikający ryzyka”.

„Będziemy zachęcać naszych klientów do zmiany zachowania i takie rozwiązanie można dołączyć do ubezpieczenia medycznego dla osób, które są jeszcze w wieku produkcyjnym” – powiedział Okumura. Czy mogą opóźnić objawy demencji? [for two or three years]Możemy zaoferować im tańsze ubezpieczenie.”

Zmniejszy to obciążenie rodzin, które ich wspierają, wydłuży oczekiwaną długość życia klienta i zmniejszy płatności ubezpieczeniowe na rzecz firmy ubezpieczeniowej. . . W rezultacie krajowy system zabezpieczenia społecznego stanie się bardziej zrównoważony”.

Sompo, podobnie jak inni ubezpieczyciele, również chętnie korzysta z bardziej zaawansowanych narzędzi do modernizacji modelu biznesowego ubezpieczeń w świecie coraz bardziej dotkniętym skutkami zmian klimatycznych. Ubezpieczyciele na całym świecie musieli zmagać się z gwałtownym wzrostem płatności za klęski żywiołowe, od najgorszej suszy w Europie od 500 lat tego lata po niszczycielskie powodzie w Pakistanie.

W następstwie niszczycielskiego szaleństwa huraganu Ian na Florydzie i Karolinie Południowej we wrześniu i październiku, firma zajmująca się modelowaniem ryzyka Versk poinformowała w swoich wstępnych raportach, że ubezpieczyciele przygotowują się na uderzenie do 57 miliardów dolarów w wyniku szacunków dotyczących wiatru i burz. i wewnętrzne straty powodziowe.

READ  Według rankingów FT Wharton School odzyskuje pozycję najlepszej szkoły biznesu dla absolwentów studiów MBA

Łącząc dane historyczne na temat szkód spowodowanych przez huragany lub powodzie z prognozami przyszłych zmian klimatu, Okumura wierzy, że Sompo może na przykład oszacować stopień klęsk żywiołowych i strat gospodarczych, a także zaproponować klientom zmianę struktury budynków w celu złagodzenia szkód .