Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Stewardzi Formuły 1 karzą Fernando Alonso za wywołanie paniki podczas Grand Prix Australii George'a Russella

Stewardzi Formuły 1 karzą Fernando Alonso za wywołanie paniki podczas Grand Prix Australii George'a Russella

George Russell miał wypadek podczas Grand Prix Australii na przedostatnim okrążeniu po tym, jak stracił kontrolę nad swoim mercedesem, próbując dogonić i wyprzedzić Fernando Alonso.

Samochód George'a Russella rozbił się późno w Melbourne(AFP za pośrednictwem Getty Images)

Fernando Alonso został ukarany surową karą od stewardów Grand Prix Australii za spowodowanie wypadku, w wyniku którego mercedes prowadzony przez George'a Russella przewrócił się na bok.

Russell próbował dogonić Alonso, kiedy stracił kontrolę nad samochodem. Wypadł z drogi, uderzył w ścianę i wpadł w żwirową pułapkę. Jego mercedes w końcu wrócił na właściwe tory i przewrócił się na bok.

Nie było kontaktu między obydwoma samochodami, ale stewardessy zbadały wypadek. Alonso został oskarżony o testowanie hamulców Russella i spowodowanie wypadku.

Przełożeni zgodzili się z tym, stwierdzając, że Alonso jest winny „potencjalnie niebezpiecznej” jazdy. Po wyścigu otrzymał 20-sekundową karę, przez co Hiszpan spadł z szóstego na ósme miejsce i otrzymał trzy punkty karne do licencji.

„Alonso dał jasno do zrozumienia stewardom, że zamierza podejść do zakrętu 6 w inny sposób, wchodząc w zakręt wcześniej i z mniejszą prędkością, aby uzyskać lepsze wyjście z zakrętu” – powiedział Alonso stewardom.

Russell odpowiedział, opisując manewry kierowcy Aston Martina jako „nieregularne”. Twierdził, że przyczyną jego wypadku była utrata docisku podczas wchodzenia w zakręt w wyniku zbyt bliskiego zbliżenia się do tyłu samochodu Alonso.

Stewardzi odkryli, że „telemetria pokazuje, że Alonso wzniósł się nieco ponad 100 metrów przed dotarciem do zakrętu podczas wyścigu” oraz że „bardzo lekko zahamował w miejscu, którego normalnie by nie używał, i w pewnym momencie zredukował bieg na niższy”. . „Zwykle nie zmieniałby biegu na niższy. Następnie ponownie zmieniał bieg na wyższy, przyspieszał w zakręcie, a następnie ponownie podnosił go, aby wykonać zakręt”.