Otwarta przestrzeń w tylnym kole została specjalnie zaprojektowana z myślą o maksymalnej wydajności.
Trudno wyróżnić się w świecie motocykli, a jeszcze trudniej zrobić postęp w bardziej niszowym segmencie motocykli wyłącznie elektrycznych. Edge z siedzibą w Estonii Pierwszy punkt dotyczy niezwykłego projektu, a firma dodała teraz zaawansowany technologicznie pakiet bezpieczeństwa i nawiązała współpracę z producentem gier wideo, aby ulepszyć inne aspekty pakietu technologicznego i interfejs z kierowcami.
Trzy modele motocykli elektrycznych Verge „TS” są obecnie dostępne w Europie Wprowadzenie na rynek amerykański Planowany na ten rok, obraca się wokół „bezpiastowego” tylnego koła, które zawiera silnik napędowy i tylny hamulec w obręczy koła. Przednie koło ma bardziej typową konstrukcję z podwójnymi hamulcami tarczowymi. Technicznie rzecz biorąc, tylne koło wykorzystuje „piastę”, która jest dość duża i zawiera elementy silnika elektrycznego w inny sposób niż „silniki w piaście” powszechne w rowerach elektrycznych lub niektórych motocyklach elektrycznych o mniejszej mocy. Podobnie jak nieistniejący już Sondors MetaCycle.
Wewnętrzne krawędzie pełnią rolę żeberek chłodzących silnik.
Verge twierdzi, że poza niezwykłym wyglądem fizycznym konstrukcja tylnego koła bez piasty zwiększa wydajność, ponieważ konfiguracja z napędem bezpośrednim nie wymaga paska, łańcucha ani żadnego rodzaju ogniwa do przenoszenia mocy napędowej do silnika opartego na ramie. Podobnie jak w przypadku większości motocykli elektrycznych, nie ma w nich sprzęgła ani przekładni, ale wyeliminowanie nawet prostego paska lub łańcucha napędowego zapewnia bardziej efektywną pracę układu, zmniejsza złożoność i wymaga również mniejszej liczby części, chociaż konstrukcja bez piasty może wiązać się z wyzwaniami. jego własny.
Widok rozłożony na części wewnętrzne elementów tylnego układu silnika „bez piasty” firmy Verge.
Przeniesienie silnika na tylne koło uwalnia również cenną przestrzeń wewnątrz ramy, umożliwiając Verge zamontowanie większego akumulatora w celu uzyskania większego zasięgu. Nominalna pojemność akumulatora wynosi nieco ponad 20 kWh, a topowy TS Ultra ma pojemność 21,7 kWh. Dla porównania największy dostępny akumulator Od lidera rynku Zero w modelu SR/S Jest to 17,3 kWh. Zero wykorzystuje silnik znajdujący się w ramie swoich motocykli i konwencjonalną tylną oś. The Verge oblicza maksymalny zasięg TS Ultra na maksymalnie 300 km, ale jak dotąd nie ma oficjalnych szacunków zasięgu od europejskich i amerykańskich organów regulacyjnych.
Motocykle Verge TS są bardzo mocne, a TS Ultra kosztuje 44 900 dolarów i jest w stanie wytworzyć ponad 200 koni mechanicznych i imponujący moment obrotowy 885 funtów na stopę, czyli liczbę przekraczającą moment obrotowy wielu pickupów napędzanych gazem dostępnych na rynku. Prędkość maksymalna jest wewnętrznie regulowana do 200 km/h, a według Verge ogromny moment obrotowy jest możliwy do wykorzystania dzięki systemowi dynamiki jazdy, który obejmuje kontrolę trakcji i jazdy na kołach. Rowery Verge TS są również wyposażone w hamulce przeciwblokujące i inne systemy bezpieczeństwa.
Jedna z sześciu prezentowanych kamer Starmatter Vision jest wbudowana w skrzydło powietrzne z przodu samolotu … [+]
Firma Verge dodała także do najwyższej klasy TS Ultra nowy, zaawansowany technologicznie pakiet bezpieczeństwa, który składa się z sześciu kamer, przedniego i tylnego aktywnego radaru oraz systemu oceny zagrożeń. Nowy system nazywa się… Zobacz gwiazdy, działa „z pomocą sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego”. Aktualizacja oprogramowania i sprzętu Starmatter Vision sprawia, że jest to „pierwszy na świecie motocykl wyposażony w zmysł wzroku, udzielający kierowcy porad i pełniący funkcję „szeptu” podczas jazdy” – mówi Lehtimäki.
The Verge twierdzi, że system będzie analizował obszar wokół TS i ostrzegał pasażerów o potencjalnych niebezpieczeństwach, takich jak nadjeżdżający samochód od tyłu. Nie mówią jednak dokładnie Jak System powiadomi pasażerów. Chociaż systemy ostrzegawcze, kamery i podobne czujniki zbliżeniowe są obecnie powszechne w nowych samochodach osobowych i ciężarówkach, obejmują one również zautomatyzowane działania korygujące, takie jak utrzymywanie pasa ruchu i hamowanie awaryjne. Systemy te nie będą działać z motocyklami ze względu na fizykę związaną z jazdą na motocyklu. Zasadniczo każda technologia, która „przejmuje” kierowanie i hamowanie od motocyklisty, może prowadzić do wypadku z powodu nieodłącznej niestabilności pojazdu jednośladowego (motocykla). Zamiast tego światła ostrzegawcze, dźwięki i elementy dotykowe (wibracje) są bardziej odpowiednimi elementami systemu bezpieczeństwa motocykla. Inne firmy motocyklowe, w tym BMW, Yamaha i Ducati, zaczęły włączać radar i inteligentny tempomat w niektórych modelach wyższej klasy, ale nie w systemach bezpieczeństwa na poziomie Starmatter Vision, chociaż badania nad takimi systemami wyraźnie trwają w… Wiele firm. Producenci motocykli.
W 2019 roku jeździłem prototypami podobnego systemu bezpieczeństwa zaprojektowanego przez start-up zajmujący się motocyklami elektrycznymi Damon, który wykorzystywał wibracje kierownicy, sygnał z kamery wideo i szereg świateł LED, aby zapewnić rowerzystom większą świadomość sytuacyjną podczas jazdy. Było to co najmniej interesujące, szczególnie po dziesięcioleciach jazdy bez takiej technologii.
Wraz z ciągłym rozwojem bezprzewodowych systemów komunikacji do kasków takich firm jak Cardo i Sena, w miarę rozwoju systemu ostrzegawczego możliwe będzie także dodawanie alertów dźwiękowych do systemu ostrzegawczego. The Verge nie powiedziało, czy pracują nad integracją komunikacji hełmu z systemem Starmatter Vision. W przyszłości na swoim stoisku The Verge będzie prezentowany zaktualizowany model TS Ultra ze wszystkimi nowymi technologiami Targi elektroniki użytkowej w Las VegasKtóry zaczyna się 9 stycznia.
System Starmatter zawiera mały wyświetlacz umieszczony nad głową, wyświetlający podstawowe informacje, takie jak prędkość i przerwa … [+]
Innym niezwykłym aspektem motocykli Verge TS jest duża konsola środkowa pośrodku miejsca, w którym w motocyklu napędzanym gazem znajdowałby się „zbiornik paliwa”. Zamiast tego firma Verge współpracowała z firmą Epic Games, aby wykorzystać pakiet graficzny Unreal Engine do ulepszenia możliwości wideo i wyświetlenia go na większym centralnym ekranie komputera Ultra. „Unreal Engine firmy Epic Games osiąga nasze ambitne cele i sprawia, że nasz interfejs użytkownika jest równie imponujący jak nasz motocykl” – powiedział Mark Laukkanen, wiceprezes ds. doświadczeń użytkowników w Verge Motorcycles, w komunikacie prasowym przesłanym do Forbes.com. Na ekranie może być wyświetlany obraz z tylnej kamery systemu Starmatter Vision, na przykład gdy kierowca włączy kierunkowskaz.
Trzy pomarańczowe przewody przenoszą moc do silnika w piaście tylnej.
Lehtimäki powiedział Forbes.com, że w Europie rozpoczęły się dostawy seryjnych modeli TS, ale nie chciał określić, ile. Powiedział, że nowo zaktualizowane modele TS Ultra będą kosztować tę samą cenę – 44 900 dolarów – co poprzednia wersja i ma nadzieję rozpocząć dostawy w USA tego lata. Tymczasem Verge kontynuuje także budowę agentów i punktów usługowych w Europie i Stanach Zjednoczonych

„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.

More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć