W pełni elektryczny samochód rajdowy nowozelandzkiego kierowcy rajdowego Haydena Paddona, wykorzystujący pierwszą na świecie technologię firmy z siedzibą w Christchurch, został zaprezentowany podczas Field Days w Mystery Creek.
KiwiFibre jest jedyną firmą na świecie wykorzystującą technologię przekształcania roślin lnu w materiały kompozytowe z włókna węglowego.
Przednie i tylne zderzaki oraz dach nowego samochodu rajdowego Hyundai Kona EV firmy Paddon są wykonane w całości z harakeke.
„Te deski są lżejsze, co jest ważne w sportach motorowych, a także trwalsze i odporne na uderzenia i kontakt” – powiedział 1News współzałożyciel Ben Scales.
„Dla Haydena jest to doskonały hołd dla innowacji, w które zaangażowany jest Paddon Rallysport, i która zapewnia mu przewagę konkurencyjną na torze rajdowym” – powiedział.
„Dla KiwiFibre jest to fantastyczny pokaz pomysłowości Kiwi i doskonały test harikiki.”

Ben Scales i William Murrell po raz pierwszy pomyśleli o KiwiFibre podczas projektu grupowego, nad którym pracowali podczas studiów na Uniwersytecie w Canterbury.
Od listopada 2022 r. startup zebrał ponad 1,6 mln dolarów, a firma jest na dobrej drodze do zebrania w tym roku kolejnych 2 mln dolarów na sfinansowanie kolejnej fazy wzrostu.
Morrell powiedział, że obecnie ma trzech hodowców kontraktowych w całym regionie Canterbury.
„Zbieramy liście, następnie wyodrębniamy włókna i wysyłamy je do przetworzenia na włókno węglowe.

„Rozmawialiśmy z kilkoma lokalnymi i międzynarodowymi klientami i zdaliśmy sobie sprawę, że w obecnym przemyśle włókien węglowych istnieje duży problem, dlatego zdecydowaliśmy się na wykorzystanie włókien naturalnych” – powiedział.
Rolnicy mogą ubiegać się o kredyty węglowe za pośrednictwem programu handlu emisjami Departamentu Przemysłu Podstawowego. Z tego powodu firma ma w planach więcej gospodarstw charakteryzujących się różnorodnością biologiczną, stwierdził Scales.
„Wizja branży to zjednoczony, dobrze prosperujący przemysł, który współpracuje z gruntem, a nie przeciwko niemu” – powiedział Scales.
Zapytany o przyszłość firmy Morrell wyraził chęć, aby harakeke było używane na całym świecie.

„W końcu chcemy zająć się zastosowaniami o wysokich osiągach, takimi jak Formuła 1 i inne sporty” – powiedział Morrell.
KiwiFibre kwalifikuje się do nagrody za innowacyjność podczas tegorocznych Field Days organizowanych w Mystery Creek.
Europejscy osadnicy po raz pierwszy zebrali harakeke w połowie XIX wieku i eksportowali je do produkcji lin. Przemysł ten stał się największym w Nowej Zelandii, ale podupadł w latach 70. XX wieku wraz z pojawieniem się włókien syntetycznych.

„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.

More Stories
O’Rourke zrobił wrażenie na drużynie Blackcaps pierwszego dnia pierwszego testu na Sri Lance
Czy Razor ucieka się do taktyki lub taktyki? Jego wybory przeciwko Sydney są wątpliwe
Aktualizacje na żywo Blackcaps vs Sri Lanka: 1. test, dzień 1 w Galle