Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Spółka matka „The Guardiana” prowadzi rozmowy na temat ewentualnej sprzedaży gazety „Observer”. Obserwator

Spółka matka „The Guardiana” prowadzi rozmowy na temat ewentualnej sprzedaży gazety „Observer”. Obserwator

Spółka matka „The Guardiana” ogłosiła, że ​​prowadzi formalne negocjacje z Tortoise Media w sprawie potencjalnej sprzedaży „Observer”, najstarszej niedzielnej gazety na świecie.

Guardian Media Group (GMG) powiedziała pracownikom, że prowadzi negocjacje na wyłączność z firmą Tortoise po tym, jak zwrócono się do niej z ofertą na tyle dużą, że można ją rozważyć bardziej szczegółowo.

Firma oświadczyła, że ​​zdecydowała się zachować przejrzystość w negocjacjach, mimo że wiele szczegółów rozmów pozostaje poufnych z handlowego punktu widzenia.

Kontrolerom powiedziano, że oferta Tortoise stanowi znaczącą inwestycję w tytuł jako samodzielny produkt, który pomoże zabezpieczyć jego przyszłość.

Dyrektor naczelna Guardian Media Group, Anna Pattison, powiedziała: „To ekscytująca szansa strategiczna dla Guardian Media Group. Daje ona możliwość zbudowania przyszłej pozycji „Observer” poprzez znaczącą inwestycję i pozwala „The Guardian” skoncentrować się na swojej strategii rozwoju, aby stać się jeszcze większym. globalny, bardziej cyfrowy i w większym stopniu finansowany przez czytelników”.

Redaktor naczelna The Guardian, Catherine Fenner, powiedziała: „Byłoby to niezwykle pozytywne zarówno dla Observera, jak i The Guardian. Moim najważniejszym priorytetem jest przyszłość, w której oba tytuły będą nadal prosperować i zapewniać naszym czytelnikom dziennikarstwo wysokiej jakości. Jest dla mnie bardzo ważne, aby Guardian „The Observer, ze swoją doskonałą reputacją dziennikarską, lojalnymi czytelnikami i dziedzictwem najstarszej gazety niedzielnej na świecie, znalazł się w dobrych rękach”.

„The Observer” powstał w 1791 r., a w 1993 r. został kupiony przez Guardian Media Group. Od tego czasu gazeta współistnieje z „Guardianem”, który niezależnie od wyniku negocjacji pozostanie cyfrowy przez siedem dni w tygodniu.

Tortoise został wydany w 2019 roku przez Jamesa Hardinga, byłego redaktora The London Times i byłego dyrektora ds. wiadomości w BBC; i były ambasador USA w Wielkiej Brytanii Matthew Barzun.

Tortoise oświadczył w oświadczeniu, że planuje kontynuować wydawanie Observera w niedzielę i rozwijać cyfrowy Observer, łączący podcasty, biuletyny i wydarzenia na żywo Tortoise. Stwierdzono, że planuje zainwestować w ten adres ponad 25 milionów funtów w ciągu najbliższych pięciu lat.

READ  Ostatnia wojna na Ukrainie: Boeing zawiesza kluczowe operacje rosyjskie i wsparcie dla rosyjskich linii lotniczych

Harding, redaktor naczelny Tortoise, powiedział: „Wierzymy, że Observer to jedna z największych marek w branży wiadomości. Mocno wierzymy w jej przyszłość – zarówno w wersji drukowanej, jak i cyfrowej. Będziemy szanować określone wartości i standardy wielkiego Guardiana i podtrzymać niezachwiane zaangażowanie „Observer” w niezależność redakcyjną i rzetelne raportowanie.

„Podobnie jak wielu jej wiernych czytelników, podziwiamy siłę i szczerość reportaży „Observera”, doceniamy jej bezkompromisowo oryginalne myślenie i kochamy ją za pasję do jedzenia, muzyki, filmu i sztuki. George Orwell nazwał „Observera” „wrogiem nonsens”; i pragniemy pokazać czytelnikom, starym i nowym, że tak nie jest… „Nadal tak jest”.

Grupa Guardian ogłosiła to, publikując sprawozdania prawne, z których wynika, że ​​jej główna spółka zależna, Guardian News & Media, osiągnęła wzrost światowych przychodów z czytelnictwa cyfrowego o 8% do 88,2 mln funtów w roku finansowym 2023–2024.

W ostatnich latach firma uczyniła priorytetem zwiększanie przychodów z czytelnictwa cyfrowego, koncentrując się na globalnej ekspansji i zachęcaniu czytelników do wsparcia finansowego, przy jednoczesnym zapewnieniu wszystkim bezpłatnego dziennikarstwa na swojej stronie internetowej.

Całkowite przychody spadły o 2,5% w porównaniu z rokiem poprzednim do 257,8 mln funtów, co według GMG odzwierciedla spowolnienie na światowym rynku przychodów z reklam i utrzymującą się presję strukturalną na branżę poligraficzną, jak wynika z rachunków.

Spółka odnotowała operacyjne przepływy pieniężne netto w wysokości 36,5 mln GBP, co według spółki odzwierciedla planowaną inwestycję w Guardian US i uruchomienie nowego Guardian Europe w celu zwiększenia globalnego zasięgu i wpływu, a także planowane inwestycje w technologię i produkty, w tym uruchomienie nowej aplikacji kulinarnej Guardian Feast.

Liz Wynn, dyrektor ds. wsparcia w The Guardian, powiedziała w lipcu, że od kwietniowej premiery aplikację pobrano ponad 100 000 razy.