Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

ScottishPower wybuduje wart 150 mln funtów zieloną elektrownię wodorową w porcie Felixstowe | Moc wodoru

ScottishPower planuje zbudować w porcie Felixstowe ekologiczną elektrownię wodorową o wartości 150 milionów funtów, aby napędzać pociągi, ciężarówki i statki, ujawnił Guardian.

Firma energetyczna opracowała propozycje dotyczące 100-megawatowej elektrowni w porcie Suffolk, która od 2026 r. zapewni wystarczającą ilość paliwa do napędzania 1300 ciężarówek na wodór.

Firma, która jest własnością hiszpańskiego giganta użyteczności publicznej Iberdrola o wartości 63 miliardów euro, twierdzi, że popyt na ekologiczne paliwa wzrósł od czasu, gdy ceny benzyny i oleju napędowego zaczęły rosnąć w zeszłym roku, zachęcając firmę do inwestycji.

Złożyła wniosek do rządowego Funduszu Zero Wodoru Netto, który zapewnia rządowe wsparcie dla rozwoju niskoemisyjnych projektów wodorowych w ciągu najbliższych trzech lat. ScottishPower oszacował, że cały projekt może kosztować od 100 do 150 milionów funtów.

ScottishPower planuje wybudować obiekt, który będzie miał wielkość boiska do piłki nożnej, na Brownfield w obrębie portu, który jest jednym z najbardziej ruchliwych i komercyjnych ośrodków w Wielkiej Brytanii.

zielony wodór Jest produkowany przy użyciu odnawialnej energii elektrycznej do zasilania elektrolizera, który dzieli wodę na wodór i tlen. Gaz jest spalany do produkcji energii, emituje jedynie parę wodną i ciepłe powietrze, nie emituje gazów cieplarnianych.

Szybka porada

Jakie są opcje wodoru?

Wyświetlacze

Efekt wodorowy

Wodór jest kluczowym narzędziem w planie rządu Wielkiej Brytanii mającym na celu zmniejszenie emisji w kraju do zera netto do 2050 roku. Czysty gaz może być wykorzystywany do zastąpienia gazu kopalnego w fabrykach i rafineriach lub jako paliwo dla ciężkiego transportu, takiego jak żegluga, bez emisji gazów cieplarnianych .

Chociaż sam wodór jest czystym paliwem, proces produkcji wodoru może być bardzo zanieczyszczający. Większość wodoru na świecie wytwarzana jest z paliw kopalnych, co roku uwalnia miliony ton dwutlenku węgla. Istnieją trzy główne rodzaje wodoru:

szary wodór
Około 71% stosowanego obecnie wodoru znane jest jako „szary wodór”. Jest pozyskiwany z metanu znajdującego się w gazie kopalnym w procesie znanym jako parowe reformowanie metanu i uwalnia emisje dwutlenku węgla do atmosfery, gdzie przyczynia się do globalnego ocieplenia. Jest bardzo szkodliwy dla środowiska.

niebieski wodór
Ta „niskoemisyjna” alternatywa dla szarego wodoru wykorzystuje technologię wychwytywania dwutlenku węgla do wychwytywania 85% do 95% szkodliwych emisji z produkcji wodoru, które można następnie przenieść rurociągami do podziemnych magazynów, takich jak nieużywane podmorskie jaskinie gazowe pod Północą. Morze. Niebieski wodór nie jest paliwem zerowym netto, ponieważ wymaga produkcji paliw kopalnych, powodując emisje i uwalniając do 15% emisji jako szary wodór.

zielony wodór
Zielony wodór jest wytwarzany przez rozbijanie cząsteczek wody za pomocą elektrolizera zasilanego energią elektryczną ze źródeł odnawialnych. Jedynym produktem ubocznym jest tlen, który można bezpiecznie uwolnić do powietrza. Deweloperzy energii odnawialnej uważają, że gigantyczne morskie farmy wiatrowe mogą być wykorzystywane do zasilania ekologicznej produkcji wodoru, zwłaszcza w nocy, gdy zapotrzebowanie na energię elektryczną jest niskie.

Dziękujemy za twoją opinię.

ScottishPower planuje dostarczać pojazdy i maszyny używane przez Felixstowe należące do Hutchison Ports, części międzynarodowego koncernu CK Hutchison z siedzibą w Hongkongu.

Rocznie z portu korzysta około 6000 pojazdów ciężarowych, a dostawcy usług logistycznych coraz częściej rozważają wodór jako opcję obniżania rachunków za paliwo i emisji dwutlenku węgla. Wodór będzie również wykorzystywany do napędu pociągów wykorzystywanych do frachtu kolejowego do portu i statków towarowych.

ScottishPower z siedzibą w Glasgow ma już znaczące udziały w Anglii Wschodniej, gdzie jest właścicielem morskich farm wiatrowych. Iberdrola posiada największy w Europie zakład produkcyjny ekologicznego wodoru do użytku przemysłowego w Puertollano w Hiszpanii.

Barry Carruthers, dyrektor ds. wodoru w ScottishPower, powiedział The Guardian: „Siła popytu ze strony samego portu, firm logistycznych i dystrybucyjnych oraz firm zajmujących się transportem kolejowym dała pewność, że ruszy naprzód z tym obiektem. Jest to projekt przemysłowy na dużą skalę które robimy w szybkim tempie.

„Koszt wodoru jest teraz porównywalny do oleju napędowego, dzięki czemu może być tańszy i czystszy dla klientów. Rynek dał nam naprawdę dobrą ścieżkę”.

ScottishPower, we współpracy z Sheffield’s ITM Power, buduje już mniejszą elektrownię wodorową w Whitelee, największej brytyjskiej farmie wiatrowej w pobliżu Glasgow. Oczekuje się, że elektrolizer o mocy 20 MW, który ma produkować wodór do przyszłego roku, ma produkować do 8 ton zielonego wodoru dziennie, co w przybliżeniu odpowiada zatankowaniu 550 autobusów kursujących codziennie z Glasgow do Edynburga i z powrotem.

Zakład w Felixstowe będzie również okazją do produkcji „zielonego amoniaku” z zielonego wodoru, który można następnie wykorzystać w nawozach rolniczych, powiedział Carothers.

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

Na wybrzeżu Suffolk działacze na rzecz ochrony środowiska protestowali przeciwko propozycji wartej 20 miliardów funtów elektrowni jądrowej Sizewell C.

Ale Carothers powiedział, że proponowana elektrownia wodorowa „nie zdominuje horyzontu” i prawdopodobnie zostanie zbudowana na terenie portu. „Dla miejscowej ludności powinno to oznaczać mniejsze zanieczyszczenie olejem napędowym i czystszą energię dla pociągów i ciężarówek w okolicy” – powiedział.

W zeszłym tygodniu ogłoszono, że dokerzy w Felixstowe należą do Unite Planują osiem dni strajku z powodu płac Oczekuje się, że spowoduje poważne zakłócenia w największym porcie kontenerowym w Wielkiej Brytanii.

READ  Miliarder Bitcoin wydaje ostre ostrzeżenie przed błędem „biliona dolarów” w obliczu skrajnej zmienności cen kryptowalut