Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Sadiq Khan ogłasza wzrost cen londyńskiego metra i biletów autobusowych za dekadę

Sadiq Khan ogłasza wzrost cen londyńskiego metra i biletów autobusowych za dekadę

T

Sadiq Khan ogłosił w poniedziałek, że ceny za Obi i autobusy wzrosną średnio o prawie pięć procent w ciągu dwóch tygodni.

Podwyżka, która odpowiada obecnej stopie inflacji, jest największym rocznym skokiem cen transportu w Londynie od dekady i będzie oznaczać płacenie pasażerom w tym roku szacunkowo 151 mln funtów dodatkowych za podróże.

Bilety jednoszynowe korzystające z biletów Oyster lub Contactless wzrosną o 10 pensów w strefie 1 i 10-30 pensów w pozostałej części sieci metra.

Opłaty za przejazdy autobusami wzrosną o 10 pensów do 1,65 funta – wzrost o około 6,5 procent, co oznacza, że ​​pasażerowie autobusów, którzy zazwyczaj mają niższe dochody, odczują większy względny wzrost niż ci, którzy korzystają z metra.

Podwyżki uzupełniają już ogłoszone zmiany, takie jak Całodobowe taryfy premium Heathrow i ponad 60-letnie zakazy bezpłatnego podróżowania przed 9 ranoTo generowałoby od 60 do 80 milionów funtów rocznie.

Całkowite ceny wszystkich usług TfL wzrosły średnio o 4,8 procent. To Drugi z rzędu roczny kompleksowy wzrost narzucony przez pana Khan.

Oba były zgodne z rozkazami rządowymi i motywowane potrzebą odbudowy finansów TfL.

Ostatni raz ceny wzrosły tak wysoko, gdy ówczesny burmistrz Boris Johnson podniósł ceny Prawie sześć procent w 2012 roku.

Główne ogłoszone zmiany to:

  • Bilety na metro w strefie 1 naliczane na bieżąco wynoszą od 10 pensów do 2,50 GBP.
  • Opłata za autobus Hopper, który umożliwia wielokrotne podróże w ciągu godziny, wzrasta z 10 pensów do 1,65 GBP.
  • Dzienne „maksymalne” przejazdy metrem wielokrotnie opłacane zgodnie z rzeczywistym użyciem wzrosły o 3,8 procent.
  • Dzienne „maksymalne” podróże autobusowe do 30 pensów do 4,95 GBP.
  • Zachowaj bezpłatne przejazdy dla wszystkich dzieci poniżej 11 roku życia.
  • Kolejka linowa Emirates wzrosła o 25 procent do 5 funtów, a bilety powrotne zostały anulowane.
  • Minimalna opłata gotówkowa w metrze wynosi od 80 pensów do 6,30 GBP.
READ  Turcja ogranicza wyjazdy migrantów na Białoruś w miarę narastania kryzysu na granicach UE

Opłata naliczana zgodnie z rzeczywistym użyciem dla dorosłych jest wyższa w przypadku usług kolejowych TSL

liczba regionów

Prąd szczytowy

Obecny poza szczytem

nowy szczyt

Nowy poza szczytem

Wzrost szczytowy

Wzrost poza szczytem

W tym strefa 1

2

3

4

5

6

2,40 zł

3,00 zł

£3,40

4,00 £

£4.80

5.30 GBP

2,40 zł

2,30 GBP

£2.80

2,90 zł

3,20 £

3,30 GBP

£2.50

3,20 £

3,60 £

4,30 GBP

5,00 GBP

£5,50

£2.50

2,60 £

2,90 zł

3,10 GBP

£3,40

3,50 £

4,2%

6,7%

5,9%

7,5%

4,2%

3,8%

4,2%

4,0%

3,6%

6,9%

6,3%

6,1%

Z wyjątkiem strefy 1

2

3

4

5

£1,70

£1,80

£2.50

£2.80

3,00 zł

£1,50

£1,60

£1,70

£1,70

£1,70

£1,80

2,00 zł

2,70 zł

2,90 zł

3,30 GBP

£1,60

£1,70

£1,80

£1.90

£1.90

5,9%

11,1%

8%

3,6%

10%

6,7%

6,3%

5,9%

11,8%

11,8%

Pan Khan stanął przed wyzwaniem pomocy w przywróceniu dochodów TfL – Pasażerowie metra 60% normalnego – przy zachowaniu cen biletów „tak przystępnych, jak to możliwe” dla londyńczyków.

Powiedział: „Ponieważ pandemia zdziesiątkowała finanse TfL, rząd ustanowił rygorystyczne warunki w ramach swoich nadzwyczajnych umów finansowania, aby utrzymać podstawowe usługi transportowe w Londynie.

„Rząd zmusił nas do tej sytuacji i sposobu, w jaki nadal prawidłowo odmawia finansowania TfL, ale zrobiłem wszystko, co w mojej mocy, aby ceny biletów były jak najbardziej przystępne”.

Ceny autobusów i tramwajów w marcu 2022

Strumień

Marzec 2022

jeszcze

Nie połączony

1,55 GBP

£1,65

6,5%

codzienna okładka

£4,65

£4,95

6,5%

Bilet 7-dniowy na autobusy i tramwaje

21,90 £

23,30 £

6,4%

1-dniowy karnet na autobusy i tramwaje

5,20 GBP

£5,50

5,8%

To najnowszy wzrost kosztów życia. Krajowe taryfy kolejowe wzrosną w przyszłym miesiącu o 3,8 procent, przy dużym wzroście rachunków za energię, podatków komunalnych i ubezpieczenia społecznego.

Khan zamroził indywidualne pensje TfL na zasadzie repartycji w ciągu pierwszych czterech lat pełnienia funkcji burmistrza, ale w marcu zeszłego roku podniósł je o 2,6 procent.

READ  Raport o rynku kart podarunkowych i zachęt w Polsce 2021 - Branża kart podarunkowych w Polsce przetrwała skutki pandemii COVID-19 i oczekuje się, że wzrośnie o 11,7% do 1478,1 mln USD w 2021 r. - ResearchAndMarkets.com

Odkąd Khan doszedł do władzy w 2016 r., ceny wzrosły o 13 procent, powiedział dziś ratusz, w porównaniu do 42 procent w ciągu ośmiu lat sprawowania przez Johnsona funkcji burmistrza.

Dzisiejszy wzrost był oczekiwany, ponieważ rząd powiedział Khanowi, że taryfy TfL powinny „co najmniej” wyrównać wzrost krajowych kolei.

TfL musi generować co najmniej 500 milionów funtów rocznie, aby osiągnąć cel rządu, jakim jest codzienne wychodzenie na zero do kwietnia 2023 roku.

Pan Khan zapowiedział już dodatkowe 20 funtów rocznie przez trzy lata na średnie rachunki za podatek komunalny i chce zrezygnować z Travelcard, z którego korzysta wielu pasażerów kolei poza miastem na przejazdy metrem i autobusami, chociaż wymaga to zgody rządu.

Khan planuje również wprowadzenie nowych podatków dla kierowców do maja 2024 r., aby do końca dekady ograniczyć korzystanie z samochodów o 27 procent.

Opcje, które mają generować 300 milionów funtów rocznie dla TfL, obejmują 2 funty dziennie „opłaty za czyste powietrze” i/lub rozszerzenie strefy ultra niskiej emisji (Ulez) do granicy Wielkiego Londynu.

Opłata graniczna Wielkiego Londynu w wysokości 3,50 GBP dziennie, którą będą uiszczać kierowcy spoza miasta wjeżdżający do stolicy, pozostaje przedmiotem debaty, ale nie jest wspierana przez rząd.

Khan nałożył częściowe zamrożenie cen w pierwszych czterech latach pełnienia funkcji burmistrza. Utrzymywało to stałą cenę biletów na bieżąco w latach 2016-2020. Pozbawiło to TfL dochodu w wysokości 640 milionów funtów przed pandemią, ale Khan powiedział, że zaoszczędziło to przeciętnej londyńskiej rodzinie „do 200 funtów”.

Urząd Miasta poinformował, że ograniczenia dotyczące korzystania z Karnetu Wolności Seniorów i Karnetu 60+ są „w trakcie przeglądu i mogą podlegać dalszym zmianom jeszcze w tym roku”.

Obecna pomoc rządowa TfL została dwukrotnie przedłużona i wygasa w piątek, 18 lutego.

READ  Polscy ustawodawcy zatwierdzają antyimigrancki mur na granicy z Białorusią

Wysoki wskaźnik RPI plus jeden procent inflacji – co równałoby się 4,8 procent – ​​był częścią ratowania TfL uzgodnionego z rządem w czerwcu ubiegłego roku.

Ale w zeszłym miesiącu sekretarz ds. transportu Grant Shapps po cichu zrezygnował z tego wymogu – chociaż powiedział, że wszelkie niedobory spowodowane mniejszym wzrostem nie zostaną pokryte przez rząd.

TfL twierdzi, że już wszedł w „zarządzany spadek” z powodu braku gwarancji dotyczących finansowania długoterminowego, a 25 kontraktów autobusowych nie zostało jeszcze renegocjowanych.

Budżet „Zdrowych Ulic”, który ma zachęcać do bezpiecznej jazdy na rowerze i spacerów, grozi obniżką o 473 mln funtów, nowe znaki linii Piccadilly zostały anulowane, a metro jest zagrożone „zamknięciem na kilka dni” z powodu braku gotówki na remont.

Sian Berry, członek Partii Zielonych Zgromadzenia Londyńskiego i były kandydat na burmistrza, powiedział, że rosnące ceny biletów autobusowych wydają się być powrotem do „starych złych czasów”.

Emma Gibson, dyrektor naczelna londyńskiego organu nadzoru pasażerów Travelwatch, powiedziała: „Londyńczycy dotknięci obecnym kryzysem kosztów utrzymania będą rozczarowani, słysząc, że ceny biletów autobusowych wzrosły o prawie 6,5 procent w marcu, nawet więcej niż średni wzrost w usługach TfL .

„Wielu kluczowych pracowników i pracowników o niskich dochodach polega tylko na autobusie, ponieważ nie stać ich na metro lub pociąg, a ten wzrost mocno ich odczuje”.

Caroline Pidgeon, przewodnicząca Liberalno-Demokratycznej Komisji Transportu Zgromadzenia Londyńskiego, powiedziała: „To ogłoszenie nie będzie wygodne dla pasażerów, którzy teraz będą musieli zmierzyć się z wyższymi opłatami, zwłaszcza dla wielu pasażerów autobusów o niskich dochodach.

„Jednak biorąc pod uwagę tragiczną sytuację finansową, z jaką boryka się TfL i ograniczenia nałożone przez rząd centralny, jest to niestety nieuniknione”.