Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Różne rodzaje uszkodzeń mózgu mogą powodować podobne objawy wstrząsu mózgu u dzieci

Różne rodzaje uszkodzeń mózgu mogą powodować podobne objawy wstrząsu mózgu u dzieci

Badanie McGill University wykazało, że różne rodzaje uszkodzeń mózgu spowodowanych wstrząsem mózgu mogą prowadzić do podobnych objawów u dzieci. Nowy sposób badania wstrząsów mózgu może pomóc w opracowaniu przyszłych metod leczenia.

Podczas gdy większość dzieci w pełni wraca do zdrowia po wstrząśnieniu mózgu, niektóre mają trwałe objawy. Wyniki opublikowano w e-życie Pomagają wyjaśnić złożone relacje między objawami a obrażeniami.

Naukowcy odkryli, że pewne grupy uszkodzeń mózgu wiązały się z objawami, takimi jak trudności z uwagą. Inne objawy, takie jak problemy ze snem, obserwowano u dzieci z wieloma rodzajami urazów. Na przykład uszkodzenie obszarów mózgu niezbędnych do kontrolowania snu i czuwania może powodować problemy ze snem, podobnie jak uszkodzenie obszarów mózgu kontrolujących nastrój.

Istota biała mózgu zawiera wskazówki

W tym celu zbadali, jak uszkodzenie mózgu spowodowane wstrząsem mózgu wpływa na strukturalną sieć komunikacyjną, znaną jako istota biała. Następnie wykorzystali techniki modelowania statystycznego, aby zobaczyć, jak te zmiany korelują z 19 różnymi objawami zgłaszanymi przez dzieci lub ich opiekunów.

Analiza objawów może przyspieszyć leczenie

Pomimo dziesięcioleci badań, w ostatnich latach nie zidentyfikowano żadnych nowych celów terapeutycznych ani metod leczenia wstrząsu mózgu. Jest to prawdopodobne, ponieważ uszkodzenie mózgu spowodowane wstrząsem mózgu i wynikające z niego objawy mogą się znacznie różnić u poszczególnych osób. W naszym badaniu chcieliśmy bardziej szczegółowo zbadać zależności między objawami wstrząsu mózgu a naturą urazu”.


Guido Guberman, główny autor, Vanier Scientist i kandydat do MDCM, McGill University

Guberman i współpracownicy przeanalizowali dane zebrane od 306 dzieci w wieku od 9 do 10 lat, które wcześniej miały wstrząs mózgu. Wszystkie dzieci brały udział w badaniu Adolescent Brain Cognitive Development (ABCD).

„Metody zastosowane w naszym badaniu zapewniają nowy sposób wizualizacji i badania wstrząsów mózgu” – mówi starszy autor Maxime d’Escoto, profesor informatyki na Uniwersytecie Sherbrooke. „Kiedy nasze odkrycia zostaną zweryfikowane i lepiej zrozumiane, można je wykorzystać do zbadania potencjalnych nowych celów leczenia dla poszczególnych pacjentów. Na większą skalę interesujące będzie sprawdzenie, czy nasze metody można również wykorzystać do zebrania nowych informacji na temat chorób neurodegeneracyjnych, które powodują również różnorodne objawy wśród pacjentów.”