Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rekordowy popyt na prom Interislander w okresie letnim

Rekordowy popyt na prom Interislander w okresie letnim

Pojazdy czekające na wejście na pokład Interislander w Picton.  Przeprawa odnotowała rekordowy poziom popytu na przekroczenie Cieśniny Cooka.  (zdjęcie pliku)

Morgan Sulignac/sztab

Pojazdy czekające na wejście na pokład Interislander w Picton. Przeprawa odnotowała rekordowy poziom popytu na przekroczenie Cieśniny Cooka. (zdjęcie pliku)

Rekordowa liczba pasażerów weszła na pokład promu Interislander, ponieważ w lutym samochody osobowe i dostawcze były prawie w całości zarezerwowane.

Strona rezerwacyjna promu podawała, że ​​najbliższą datą z pełnym zakresem rejsów była niedziela 26 lutego – z całym miesięcznym wyprzedzeniem.

Marzec nie pozostaje daleko w tyle, ponieważ rezerwacje szybko się zapełniają, szczególnie dla osób udających się na południe od Wellington.

Trudno ci będzie w ogóle przejechać się samochodem przez cieśninę w lutym. Po piątku dostępna jest tylko jedna przejażdżka samochodem przez rywala Bluebridge – i to o 2 w nocy za cztery tygodnie.

Czytaj więcej:
* Port Wellington na nowe molo, budynek terminalu promowego
* Promy do Cieśniny Cooka są oblegane aż do Wielkanocy
* Interislander dodaje dodatkowy prom po awarii Kaiarahi

Bluebridge miał miejsce dla osób dojeżdżających do pracy pieszo przez większość dni w lutym, chociaż przez kilka dni było całe mnóstwo rejsów.

Charlotta de Lille

Przeprawa przez Bumpy Cooka przez Cieśninę w 2017 roku.

Pełniący obowiązki dyrektora generalnego Interislander, Peter Matthews, powiedział, że tegoroczne lato było najbardziej ruchliwym promem w historii pod względem liczby pasażerów.

„Wygląda na to, że więcej Nowozelandczyków niż zwykle wybiera się na lokalne wakacje.

Liczba odwiedzających z zagranicy jest również znacznie wyższa niż oczekiwano, a z naszej perspektywy rynek wakacyjny „samojezdnych” jest silniejszy niż oczekiwano”.

Zmiany na rynku wynajmu samochodów Pomogło to również zwiększyć popularność promu wśród wczasowiczów.

W czasach przed-covidowych większość firm wymagała od klientów pozostawienia samochodu na jednej wyspie i odebrania nowego na drugiej.

Wypożyczanie samochodów jest teraz dozwolone na promach, co zwiększa popyt.  Przed pandemią wiele firm zakazało transportu swoich pojazdów przez Cieśninę Cooka.  (zdjęcie pliku)

Scott Hammond / Personel

Wypożyczanie samochodów jest teraz dozwolone na promach, co zwiększa popyt. Przed pandemią wiele firm zakazało transportu swoich pojazdów przez Cieśninę Cooka. (zdjęcie pliku)

Obecnie, gdy brakuje samochodów na wynajem, wydaje się, że ta praktyka ustała, co prowadzi do zwiększonego popytu na miejsca dla pojazdów na promach.

READ  Posłowie będący właścicielami domów „również odczują ból związany z kredytem hipotecznym”

powiedział Matthews Wzrosną ceny biletów krajowych Sprawiło to również, że rodziny i duże grupy zdecydowały, że jazda samochodem ma większy sens finansowy niż latanie.

„Krajowe ceny biletów lotniczych są znacznie wyższe niż przed pandemią.

„Obecnie czteroosobowej rodzinie taniej jest jechać z Christchurch do Picton i wsadzić samochód na prom, niż płacić za przelot na Wyspę Północną i wynajmować samochód, jeśli jest dostępny”.

W sierpniu 2022 roku Kaitake był jedynym statkiem kursującym między wyspami, co wywierało dużą presję na trasie tranzytowej.  (zdjęcie pliku)

Scott Hammond / Personel

W sierpniu 2022 roku Kaitake był jedynym statkiem kursującym między wyspami, co wywierało dużą presję na trasie tranzytowej. (zdjęcie pliku)

W przeszłości ceny zwykle spadały po pierwszym tygodniu lutego, kiedy szkoły były ponownie otwierane, a ludzie wracali do miejsc pracy, a pozostały popyt był zwykle wynikiem urlopów emerytów.

Przy tak niespotykanym poziomie popytu w lutym i marcu, Kiwirail zareagował otwierając rejsy o 2 w nocy i obsługując Aratere w wyznaczony poniedziałek rano – kiedy normalnie statek byłby tankowany, uzupełniany i serwisowany przy drobnych czynnościach konserwacyjnych.

To nie pierwszy raz, kiedy to zdanie zostało naciśnięte. W sierpniu 2022 r. problemy z konserwacją i łańcuchem dostaw ograniczyły obsługę do jednego statku pasażerskiego w okresie dużego popytu na zimowe wakacje.

Przystań promowa InterIslander Aratere przy Aotea Quay.  (zdjęcie pliku)

Ross Giblin/personel

Przystań promowa InterIslander Aratere przy Aotea Quay. (zdjęcie pliku)

Kaiarahi doznał poważnej awarii skrzyni biegów w 2021 r., której nie można było w pełni naprawić do połowy 2022 r. Aratere również zaczyna wykazywać swój wiek, ponieważ w ciągu ostatniego roku dwukrotnie wymagał pilnej konserwacji.

Sytuacja była tak tragiczna, że ​​KiwiRail wyczarterował, a następnie kupił Valentine jako frachtowiec wyłącznie po to, aby uniknąć przerw w dostawach towarów między dwiema głównymi wyspami.

Z dwoma nowymi, większymi promami planowanymi na 2025 r., Oczekuje się, że pojemność samochodów osobowych i ciężarowych podwoi się, Oczekuje się, że zwiększy to pojemność i niezawodność floty Interislander.

READ  Budynek został zburzony, gdy czwarty nastolatek rozmawiał z policją