Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Recenzja: paliwo Trek 2023 EX-e jest lekkie i prawie całkowicie ciche

Recenzja: paliwo Trek 2023 EX-e jest lekkie i prawie całkowicie ciche

Raport techniczny

Silnik TQ HPR50: Wiesz, że Trek i TQ mają coś wyjątkowego, gdy patrzysz, jak ktoś o wysokich standardach i niskich oczekiwaniach wskakuje na ten motocykl i wraca z podziwem, jak cichy będzie silnik. Czapki z głów dla dwóch zespołów, które zbudowały ten rower. To dobrze nasmarowana maszyna i niczego nie przegapiłeś, nawet podczas ulewnego deszczu i częstego mycia roweru bez podejmowania środków ostrożności. Dokładnie wiesz, czego się spodziewać, gdy wejdziesz na pedały lub odpuścisz. Ta mała jednostka z pierścieniem harmonicznym to złota gęś wśród silników do rowerów elektrycznych.

Opony Bontrager SE5 Team Edition: Jednak opony Bontrager SE5 tłumią gwiezdny, monokokowy umysł paliwa EX-e. Przyzwoicie sprawdzają się w suchym błocie, ale podczas deszczowego lata spędzonego w Squamish szybko wyruszyły na wypolerowane korzenie i lśniące skały. Zaokrąglony profil linii o szerokości 30 mm oznacza oparcie się o boczne klocki dla zaangażowania i czasu na dotarcie. Wcześnie zastąpiłem je czymś bardziej kreatywnym, aby odblokować to, do czego naprawdę był zdolny motocykl.

Kierownice do lustrzanek Bontrager Raceshop: Kopię monokularowy wygląd jednoczęściowego pręta i mostka – na szczęście nie ma integralnych kabli. 6 i 7 w górę i w tył może nie są najczęstsze, ale dobrze sobie z tym poradziłem z prostym skłonem do tyłu. Chociaż zauważyłem trochę większy nacisk na dłoń niż zwykle. Większość wędek przechyla się o 5 stopni w górę i można je wtoczyć w powierzchnię mocowania trzpienia zgodnie z własnymi upodobaniami. Początkowo usunąłem zmęczenie dłoni na dolny przód, ale może warto wziąć pod uwagę uchwyty poślizgowe, jeśli zaczniesz czuć się tu nieswojo. Zmniejszyłem też szerokość z 820 mm do 770 mm i nigdy nie czułem, że jest zbyt sztywny.

RockShox Super Deluxe: Ten szok w połączeniu z kinematyką zawieszenia jest fenomenalny. Możliwości kręcenia pokręteł jest spore i nie jest to przesadnie skomplikowane. Bez względu na wielkość uderzenia, amortyzator zjadł wszystko z tolerancją i wsparciem w razie potrzeby, wykorzystując tylko idealną ilość skoku. Posunąłbym się na tyle daleko, by powiedzieć, że poza silnikiem jest to najbardziej wyróżniający się element motocykla.

READ  Szef związku kolejowego spodziewa się, że strajki rozszerzą się na więcej sektorów, ponieważ Grant Shapps oskarża RMT o „strzelanie” podczas strajków | wiadomości o polityce

Jak porównujesz?

Szczerze mówiąc, nie ma wielu innych rowerów w tej lekkiej klasie e-MTB, przynajmniej od głównych marek. Dwóch głównych graczy, zanim Fuel EX-e wkroczył na scenę, to Orbea Rise i Specialized Turbo Levo SL. Rise wykorzystuje pełnowymiarowy silnik EP8 Shimano, ale został zmodyfikowany pod kątem mocy i działa na mniejszej baterii, podczas gdy Levo SL wykorzystuje inny silnik niż jego duże rodzeństwo „S” e-MTB. Wszyscy trzej rywale występują w ofertach z ramami z włókna węglowego i oscylują wokół znaku 18-19 kilogramów.

Różnią się one drastycznie od poziomu dostarczania mocy, mocy wyjściowej i szumów. Silnik Shimano w Rise ma dużo zacięć, ale jest najmniej dokładny, a biegi są najbardziej na zjazdach. Geometria ramy Rise ma również bardziej konserwatywne wrażenie z bardziej stromym kątem główki wynoszącym 65,5 stopnia. Z drugiej strony Levo SL nie ma ekstremalnej geometrii, a minimalna moc silnika emituje dźwięk głośniejszy niż Rise. Dostarczanie mocy jest płynniejsze niż w Rise, chociaż wszystkie trzy rowery można dostroić za pomocą aplikacji.

Do tego dochodzi jeszcze czynnik kosztowy. Tak, ten wysokiej klasy paliwo EX-e 9.9 XX1 AXS ma wszystkie karbonowe dzwonki i gwizdki, ale w porównaniu z jego odpowiednikiem S-Works Turbo Levo SL jego cena jest niższa niż 14 000 USD. Oba są dobrze wyposażonymi i bardzo stylowymi motocyklami, ale dodatkowa moc i minimalny hałas w Fuel EX-e wygrywają o milę. Patrząc wstecz na Orbea, cena jest rozsądna, ale silnik handluje mocą, aby uzyskać mniej dopracowane wrażenia.

Mówiąc najprościej, nic nie może się równać z Fuel EX-e, gdy malujesz obraz całego doświadczenia roweru górskiego. W górę iw dół wzgórza silnik TQ porusza się pod żółtym dywanem z włókna węglowego w cichy sposób, w którym ledwo wiesz, że tam jest. Należy również wziąć pod uwagę gęstość momentu obrotowego i pakowanie. Spójrz na nią – jest mała i silna.

READ  Niemcy utknęły w recesji w obliczu pogarszających się perspektyw biznesowych – najnowsze aktualizacje

Jedyny sposób, w jaki mogłem zobaczyć, jak się poprawia, to włożenie przerzutki AXS z powrotem do akumulatora i użycie pilota o podobnej wielkości w ECU bez przewodów. Wiem, że jest to sprzeczne z pigułką łączenia wszystkich tych maszyn z centralnym bankiem energii, ale wolałbym pozbyć się tych małych przewodów, zanim pozbędę się ich po drodze.

moment obrotowy
Turbo Levo SL: 35 Nm
Wysokość Orbii: 60 Nm
Paliwo Trek EX-e: 50 Nm

baterie
Turbo Levo SL: 320 Wh + 160 zewn.
Orbea Rise: 360 Wh + 252 zewn.
Trek Fuel EX-e: 360 W + 160 boczników.