Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Puchar Ameryki: zespół z Nowej Zelandii ujawnia ogromne siły zaangażowane w katastrofę

Ostatnia awaria Team New Zealand była najpoważniejszą w erze skorupowych.

Adam Mostil / Puchar Ameryki

Ostatnia awaria Team New Zealand była najpoważniejszą w erze skorupowych.

Zespół z Nowej Zelandii uważa, że ​​siły zaangażowane w ich ostatnią praktykę nurkowania przez nos były o 70% większe niż w poprzednim najgorszym wypadku.

Mistrzowie Pucharu Ameryki są zajęci naprawą łodzi testowej AC40 po doznaniu znacznych uszkodzeń dziobu i pokładu podczas zderzenia i późniejszego wywrócenia Nastąpiło to po tym, jak stracili kontrolę nad sterem przy prędkości 40 węzłów i osiedlili się w Zatoce Hauraki w zeszłym tygodniu.

Dział projektowy zespołu z Nowej Zelandii przeprowadził istotne podsumowanie, które obejmie wzmocnienie strukturalne dziobu AC40, które będzie używane przez wszystkie drużyny na Pucharze Ameryki Kobiet i Młodzieży w Barcelonie w 2024 r., a także przez związki Pucharu w prowadzenie. Regaty przed przekształceniem w 75-metrowy jednokadłubowiec.

Zespół Emirates Nowa Zelandia

Plan wzmocnienia strukturalnego zostanie wdrożony w całej flocie.

Ponieważ wszystkie łodzie Team Kiwi mają tak wiele czujników, projektanci i inżynierowie byli w stanie rejestrować siły podczas zderzeń podczas kampanii Pucharu 2021, a teraz na AC40. Ostatni incydent wyniósł go na wyższy poziom pod względem zaangażowanych sił dziobowych i bocznych, gdy łódź zatrzymała się z drżeniem, poruszając się z prędkością ponad 40 węzłów.

Czytaj więcej:
* Puchar Ameryki: łódź testowa zespołu NZ uszkodzona w wypadku przy dużej prędkości
* Puchar Ameryki przedstawia nowe logo Barcelony 2024
* Puchar Ameryki dołącza do Hollywood w zakulisowej serii Barcelona 2024

Zespół inżynierów ustalił, że gdy ster wyszedł z wody i utracono kontrolę, łódź obróciła się wokół swojej folii i rozbiła się, gdy łódź się rozbiła, a skręcenie zwiększyło uszkodzenia.

„Nie tylko doświadczyliśmy opóźnienia wzdłużnego o 70% większego niż w poprzednim najgorszym przypadku, ale w połączeniu z równoczesnym obciążeniem bocznym o tej samej wielkości – jacht całkowicie się zatrzymał i ziewnął o 90 stopni w nieco ponad sekundę” – wyjaśnił. Jimmy Thames, inżynier budowlany w zespole New Zealand.

READ  Argentyna, Chorwacja, Francja i Maroko: Cztery drużyny nadal grają w Mistrzostwach Świata FIFA

„Uważamy, że to załadunek masowy doprowadził do początkowej awarii przedniej płyty zderzaka.

„Uszkodzenia kadłuba i częściowe oddzielenie kadłuba dziobowego, które widzieliśmy, są prawdopodobnie wynikiem pęknięcia płyty pokładowej, a nie przyczyny źródłowej”.

W jaki sposób zostanie utwardzony obszar łuku AC40.

Drużyna Zjednoczonych Emiratów Arabskich Nowa Zelandia

W jaki sposób zostanie utwardzony obszar łuku AC40.

Inżynierowie zaprojektowali wewnętrzny pakiet modernizacji kadłuba, który będzie zawarty we wszystkich obecnych i przyszłych jachtach AC40. Uważają, że pomoże to ewoluującej łodzi poradzić sobie z większą dynamiką, ponieważ jest mocniej naciskana przez najlepszych żeglarzy na świecie.

Ulepszenia zostaną wyprodukowane przez firmę McConaghy w Chinach, która buduje flotę AC40, i nie powinny wpłynąć na harmonogram dostaw.

Zostaną zamontowane z mocą wsteczną w trzech już dostarczonych AC40 – dwóch dla Team New Zealand i jeden dla Team UK Standard Challenger.

Zespół z Nowej Zelandii uważa, że ​​przed świętami Bożego Narodzenia ponownie wypłynie po jednym AC40.

Team UK prowadzi również własną łódź testową, zwaną Silver Arrow, która przeszła testy holowania, a teraz ma dodany maszt i okucia w swojej bazie szkoleniowej w Palmie na Majorce.

Włoscy konkurenci Luna Rossa mieli problemy ze swoją łodzią testową, upuszczając maszt na ziemię, co kosztowało ich dużo czasu na rozwój. Ale odbili się szybciej niż oczekiwano, a maszt został naprawiony, a łódź wróciła do akcji w poniedziałek.

American Magic nadal trenuje na Florydzie, używając zmodyfikowanego AC75 z kampanii w Oakland w 2021 r. Ich ostatnie sesje koncentrowały się na użyciu większego żagla w celu znalezienia rozwiązania na lekkie powietrze i wzburzone warunki na morzu, które mogą być czynnikiem w Barcelonie.

Dziób i przedni pokład AC40 zostały wciśnięte w szybkie podwozie zespołu z Nowej Zelandii.

Puchar Ameryki

Dziób i przedni pokład AC40 zostały wciśnięte w szybkie podwozie zespołu z Nowej Zelandii.