Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Przełam kontrowersje wokół węglowodanów

Jeśli szukasz drastycznej zmiany, proponuję zostać trenerem żywienia i jeść węglowodany na przyjęciu. Zauważysz ogólną zmianę niepokoju, gdy goście na obiedzie będą obserwowali, jak jesz biryani. Wkrótce odważna dusza zapyta: „Ciekawe, że jesz węglowodany. Czy to nie powoduje przyrostu masy ciała?” Na stole zapada cisza, gdy podekscytowani goście pochylają się, by usłyszeć, co masz do powiedzenia. Wzdychasz. Chcesz jeść w spokoju, ale ludzie desperacko potrzebują odpowiedzi, opartej na spojrzeniach wokół stołu.

Przeczytaj także: Czy wierzysz w modne słowa na pudełku płatków śniadaniowych?

Pozwól mi wkroczyć i pomóc Ci odpowiedzieć na to pytanie. Odkryłem, że węglowodany są tak samo polaryzujące jak polityka i religia. Podczas mojego treningu odkryłem, że ludzie mogą wpaść w jeden z trzech obozów: węglowodany to diabeł, węglowodany to moi jedyni przyjaciele i pozwól mi jeść węglowodany w spokoju. Jak każda moja porada żywieniowa, muszę znaleźć złoty środek, aby dostosować się do preferencji wszystkich – ponieważ nie ma jednej właściwej odpowiedzi dla wszystkich.

Węglowodany są źródłem biopaliw, których potrzebuje twoje ciało, i chcę, aby ludzie przestali się wstydzić za ich spożywanie. Wiem jednak również, że większość ludzi odnosi korzyści, spożywając mniej węglowodanów i dokonując zdrowszych wyborów węglowodanowych. Dlatego w tym artykule chcę omówić, skąd wzięła się debata na temat węglowodanów, skąd wzięła się zła reputacja węglowodanów i co to znaczy być bardziej „świadomym węglowodanów”.

Zacznijmy od tego, skąd biorą się kontrowersje związane z węglowodanami. Pod koniec lat 90., kiedy internet był jeszcze w powijakach, a Google był praktycznie płodem, dieta wywołała falę i obiecywała znaczną utratę wagi: dieta Atkinsa. według nauka bezpośrednia, Dieta Atkinsa zawiera bardzo małą ilość węglowodanów, aby zachęcić do utraty wagi. Sama dieta składa się z czterech faz. Fazy ​​1 i 2 były najbardziej rygorystyczne, podczas gdy w fazie 4 osoby stosujące dietę mogły zwiększyć spożycie węglowodanów do prawie 100 g dziennie, co jest wciąż stosunkowo niskie.

READ  Naukowiec powiedział, że dziwne głębinowe stworzenie pełne zębów jest „całkowicie wyjątkowe”

Przeczytaj także: Dlaczego coraz więcej Hindusów staje się wegetarianami?

Wkrótce zaczęła działać dieta ketogeniczna. według padaczkaPierwotnym celem diety ketogenicznej było zmniejszenie napadów padaczkowych u dzieci poprzez skupienie się na spożywaniu wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych. Skutkiem ubocznym takiego jedzenia było to, że twoje ciało, spragnione węglowodanów, korzystało ze źródła paliwa, które może wytworzyć samodzielnie: ketonów. Ludzie odkryli, że ten sposób odżywiania pomógł im schudnąć, a tym samym stał się ich ewangelią.

Z tych dwóch przykładów mamy dowody na to, że diety niskowęglowodanowe pomogły ludziom schudnąć. Jednak czy to właśnie węglowodany spowodowały przede wszystkim przyrost masy ciała? Czy ograniczenie węglowodanów to jedyny sposób na schudnięcie?

nie dokładnie. Istnieje wiele powodów, dla których Twoja waga może podskoczyć z dnia na dzień, a węglowodany to tylko jeden z elementów przysłowiowego tortu. Przede wszystkim, kiedy ludzie spożywają węglowodany, łatwo się przejadać – znasz to z jedzenia pizzy, makaronów i słodyczy. Teraz, gdy znajduje się w układzie pokarmowym, to jedzenie liczy się jako waga na wadze. Po drugie, wiele dań węglowodanowych zawiera sód, a sód może zwiększać wagę wody. I tak, kiedy jesz 1 gram węglowodanów, 3 gramy wody są gromadzone w twoim ciele. To całkiem sporo wody, a ten ciężar wody będzie widoczny na wadze.

Przeczytaj także: Dlaczego tak wiele kobiet kojarzy się z azjatycką pielęgnacją skóry?

Odwrotnie może się stać, gdy ktoś odetnie węglowodany. Bez potrzeby wody do przechowywania węglowodanów w ich strawionej formie, nieuchronnie w ciągu kilku dni do około tygodnia ich waga spadnie (woda jest eliminowana). Większość ludzi postrzega tę utratę wagi jako natychmiastowy sukces i odnosi ją bezpośrednio do spożywania samych węglowodanów. W tym miejscu węglowodany mają złą reputację. Jeśli waga rośnie i szybko rośnie, prawdopodobne jest, że w organizmie zachodzą zmiany płynów, a nie utrata tkanki tłuszczowej. Utrata tłuszczu trwa znacznie dłużej.

READ  Naukowcy po raz pierwszy wykrywają światło za czarną dziurą

Czy węglowodany mogą powodować przyrost masy ciała w dłuższej perspektywie? Tak, mogą się do tego przyczynić poprzez zwiększenie ogólnego spożycia kalorii każdego dnia: Kiedy jesz więcej kalorii niż potrzebujesz, twoje ciało będzie magazynować dodatkowe paliwo w postaci tłuszczu. Powiedziawszy to, kalorie pochodzące z nadmiernego spożycia tłuszczu i białka również mogą to zrobić.

Powiedzmy, że Twoim ostatecznym celem jest utrata tłuszczu, a nie tylko masy wody. Czy powinieneś ograniczyć węglowodany, aby to osiągnąć? Na początek nie wszystkie diety są odpowiednie dla każdego. Jednak niektóre diety działają na określone osoby. Na przykład diety niskowęglowodanowe mogą sprawić, że niektórzy ludzie poczują się dobrze i zobaczą długoterminowe wyniki, ale nie wszyscy. Również spożycie węglowodanów jest indywidualne. Na przykład osoby aktywne powinny spożywać więcej węglowodanów, aby napędzać swoje ćwiczenia, a osoby prowadzące siedzący tryb życia powinny spożywać mniej, ponieważ ich organizm potrzebuje mniej paliwa do poruszania się.

Przeczytaj także: Jak powrót na basen może być dobry dla zdrowia

Teraz, gdy nie patrzymy na ograniczanie węglowodanów jako „wszystko albo nic”, spójrzmy na środek spektrum, miejsce, które nazywam byciem bardziej świadomym węglowodanów. Oznacza to, że aby schudnąć, bierzesz pod uwagę jakość i wielkość spożycia węglowodanów, aby dokonywać lepszych wyborów. Są też lepsze źródła węglowodanów niż inne. Wszystkie węglowodany są w naszym organizmie rozkładane na glukozę, ale liczy się szybkość ich rozkładu.

Precision Nutrition podaje również, że źródła węglowodanów, takie jak krakersy, ciastka, krakersy, biały chleb i makaron, pochodzą z wysoko oczyszczonych źródeł węglowodanów, dzięki czemu są szybko trawione. Nie zawierają też tylu składników odżywczych, co nieprzetworzone źródła węglowodanów, takie jak pełne ziarna, kiełki, komosa ryżowa, owoce i warzywa. Wybieraj więc te nieprzetworzone odmiany, a nie przetworzone.

READ  Covid-19 Victoria: Stan odnotowuje nowy przypadek koronawirusa w sobotę

Wreszcie, wielkość porcji ma znaczenie. Jeśli oceniasz po wielkości twojej dłoni, mężczyźni mogą zacząć od ekwiwalentu małej garstki na każdy posiłek, a kobiety mogą zacząć od jednej.