Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Plan Hunta dotyczący „BigBang 2.0” został zablokowany przez strażników miejskich

Plan Hunta dotyczący „BigBang 2.0” został zablokowany przez strażników miejskich

W listopadzie premier Rishi Sunak i pan Hunt zrezygnowali z planów nadania ministrom uprawnień do uchylenia strażników miejskich w żenującej reakcji po rzadkiej publicznej reakcji Urzędu Nadzoru Finansowego i Banku Anglii.

W grudniu, w ramach „reform w Edynburgu” mających na celu turbodoładowanie Square Mile, pan Hunt zobowiązał się do „usunięcia wszelkich niepotrzebnych obciążeń stworzonych przez przepisy UE” po tym, jak brukselskie zasady krótkiej sprzedaży zostały włączone do brytyjskiego zbioru legislacyjnego po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Unia.

Krótka sprzedaż ma miejsce, gdy inwestorzy pożyczają akcje, które ich zdaniem spadną, sprzedają je, a następnie czekają na spadek ceny przed ich odkupieniem. Następnie krupier chowa różnicę. Jest to strategia powszechnie stosowana przez fundusze hedgingowe.

Praktyka spotkała się z krytyką ze strony niektórych kieszeni w mieście, a dyrektorzy, tacy jak Matthew Molding z THG, obwiniają słabe wyniki cen akcji o „agresywne” krótkie ataki.

Pojawiły się również pytania o bliskość zarządzających funduszami hedgingowymi z rządem Liz Truss, który zarobił miliony na sprzedaży funtów po swoim niesławnym mini-budżecie.

Pod koniec zeszłego roku Ministerstwo Skarbu wystosowało „wezwanie do przedstawienia dowodów” w sprawie reformy zbioru zasad krótkiej sprzedaży, prosząc uczestników rynku o opinie na temat tego, jak dostosować zasady do rynków Wielkiej Brytanii. Poradnia została zamknięta w zeszłym miesiącu.

Poglądy branży na temat reformy zbioru przepisów są bardzo zróżnicowane, przy czym niektóre zainteresowane strony wzywają do drobnych zmian w swoich aplikacjach, podczas gdy inne proponują bardziej drastyczne reformy.

Skarb Państwa zasięgał opinii w sprawie zmian w zakresie: wymogów sprawozdawczych; zasady publicznego udostępniania; uprawnienia do interwencji w sytuacjach nadzwyczajnych; oraz zwolnienie dla animatorów rynku.

W czasie pandemii minimalna kwota, jaką inwestorzy muszą zgłaszać do regulatora w przypadku krótkich pozycji, została obniżona z 0,2% do 0,1% wyemitowanego kapitału zakładowego spółki giełdowej.

Oznacza to, że krótki sprzedawca, który zajmuje pozycję w firmie o wartości 500 milionów funtów, musiałby wydać 500 000 funtów tylko po to, aby uruchomić zasady ujawniania.

Rozumie się, że FCA chce utrzymać dolny limit na poziomie 0,1%, podczas gdy uczestnicy rynku, w tym UK Finance and Investment Association, chcą go podnieść po znacznym wzroście obciążeń związanych z przestrzeganiem przepisów i raportowaniem.

„FCA wskazała, że ​​nie jest zainteresowana zmianą regulacyjnego progu prywatnego zgłaszania z powrotem do tego, co było kiedyś” – powiedziała jedna z osób zaangażowanych w okrągły stół.

Regulator chce również zachować uprawnienia do interwencji w nagłych wypadkach, które pozwoliłyby mu zakazać krótkiej sprzedaży w niestabilnych okresach, czemu sprzeciwia się wiele stowarzyszeń branżowych.

Urząd Nadzoru Finansowego (FCA) nie korzystał z tych uprawnień od czasu kryzysu finansowego w 2008 roku.

Źródło w skarbcu powiedziało: „HMT pozostaje zaangażowana w reformę. Zależy nam na zrozumieniu obecnego działania regulacji i tego, jak można je dostosować do rynków Wielkiej Brytanii teraz, gdy jesteśmy poza UE.

„Nadal analizujemy odpowiedzi na poradnictwo, więc trudno powiedzieć, gdzie w tym momencie się znajdujemy”.

Rzecznik FCA powiedział: „Popieramy podejście rządu do poszukiwania opinii na temat tego, czy należy przeprowadzić reformę brytyjskiego systemu krótkiej sprzedaży”.