Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Patriot” nakłada grzywnę na polską portugalską firmę za wprowadzanie w błąd polskich sklepikarzy

Polish Consumer Watchdog nałożył na portugalskiego detalistę Geronimo Martineza karę w wysokości ponad 60 milionów dolarów (16 milionów dolarów). W czasie, gdy rząd zachęca policję do kupowania polskich produktów w celu wsparcia gospodarki podczas kryzysu koronawirusowego, regulator UKK powiedział, że konsumenci dokonujący „patriotycznych” wyborów byli wprowadzani w błąd.

Geronimo Mart ின் nez, właściciel sieci supermarketów Pythronka, powiedział, że odwoła się od decyzji, powołując się na „poważne zastrzeżenia” do dowodów zebranych przez regulatora. W maju UOIG wytoczył pozew przeciwko portugalskiej właścicielce Bytrandze, twierdząc, że konsumenci są wprowadzani w błąd przez produkty takie jak belgijska marchewka i ukraińskie ogórki, które są etykietowane w domu.

– W sklepach Bytranga konsumenci, którzy chcą kupić polskie ziemniaki, pomidory czy jabłka, są często wprowadzani w błąd – powiedział w komunikacie prezes UOKiK Tomas Krostny. „Te naruszenia są uzasadnione i długotrwałe” – powiedział UKK, analityk branżowy, który powiedział, że informacje o kraju pochodzenia owoców i warzyw pod koniec 2019 oraz w lutym 2020 i 2021 różnią się wskazaniami ze sklepów w opakowaniach dystrybucyjnych lub w dokumentach.

Jak podał UOKiK, analitycy znaleźli błędnie oznakowane produkty w 27,8% sklepów. Polskie działania Geronimo Mart ின் nez zapowiadały odwołanie się od decyzji. „W tym przypadku dowody nie zostały zebrane obiektywnie, a ich jakość i kompletność budzą poważne zastrzeżenia” – powiedział.

(1 USD = 3,7617 Slodis)

(Ta historia nie została zredagowana przez zespół Devtiscourse, została automatycznie utworzona na podstawie zintegrowanego źródła).

READ  Otwarcie pierwszego w Polsce parasola Hilton zaplanowano na 2025 rok w Warszawie