Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Patriot” nakłada grzywnę na polską portugalską firmę za wprowadzanie w błąd polskich sklepikarzy

Polish Consumer Watchdog nałożył na portugalskiego detalistę Geronimo Martineza karę w wysokości ponad 60 milionów dolarów (16 milionów dolarów). W czasie, gdy rząd zachęca policję do kupowania polskich produktów w celu wsparcia gospodarki podczas kryzysu koronawirusowego, regulator UKK powiedział, że konsumenci dokonujący „patriotycznych” wyborów byli wprowadzani w błąd.

Geronimo Mart ின் nez, właściciel sieci supermarketów Pythronka, powiedział, że odwoła się od decyzji, powołując się na „poważne zastrzeżenia” do dowodów zebranych przez regulatora. W maju UOIG wytoczył pozew przeciwko portugalskiej właścicielce Bytrandze, twierdząc, że konsumenci są wprowadzani w błąd przez produkty takie jak belgijska marchewka i ukraińskie ogórki, które są etykietowane w domu.

– W sklepach Bytranga konsumenci, którzy chcą kupić polskie ziemniaki, pomidory czy jabłka, są często wprowadzani w błąd – powiedział w komunikacie prezes UOKiK Tomas Krostny. „Te naruszenia są uzasadnione i długotrwałe” – powiedział UKK, analityk branżowy, który powiedział, że informacje o kraju pochodzenia owoców i warzyw pod koniec 2019 oraz w lutym 2020 i 2021 różnią się wskazaniami ze sklepów w opakowaniach dystrybucyjnych lub w dokumentach.

Jak podał UOKiK, analitycy znaleźli błędnie oznakowane produkty w 27,8% sklepów. Polskie działania Geronimo Mart ின் nez zapowiadały odwołanie się od decyzji. „W tym przypadku dowody nie zostały zebrane obiektywnie, a ich jakość i kompletność budzą poważne zastrzeżenia” – powiedział.

(1 USD = 3,7617 Slodis)

(Ta historia nie została zredagowana przez zespół Devtiscourse, została automatycznie utworzona na podstawie zintegrowanego źródła).

READ  Osman Żulkiewicz, dyrektor generalny Pythogosk Archers, prowadzi swój mały klub do Wielkiej Ligi Polski