Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Operator ciężarówki ryzykuje powtórzenie upadku dużej firmy 20 lat temu

Zwroty majątku, żądania wierzycieli, zawiadomienia o zwłoce, ewentualne eksmisje, postępowania sądowe i wnioski o likwidację.

Malcolm Burns, operator ciężarówki i koparki Mosgiel, walczy o karierę.

Ale przynajmniej widział to wszystko wcześniej.

Dwadzieścia lat temu jego firma z siedzibą w Windham w Southland miała poważne kłopoty z długami w wysokości około 10 milionów dolarów. Ostatecznie zostały one zlikwidowane, a podczas ostatniego prania wierzyciele zostawili z kieszeni 6 milionów dolarów.

Czytaj więcej:
* Zwycięzcy lotto mogą być zmuszeni do sprzedaży domu po upadku firmy budowlanej
* Piękna chwilówka dla firmy związanej z kontrowersyjnym deweloperem
* Urzędnicy Arrow ujawniają ponad 21 milionów dolarów długu

Po kilku pracach i przyznaniu się do winy za naruszenie zaufania niezwiązanego z jego pracą, Burns był gotowy do wznowienia pracy w marcu 2018 roku.

Zarejestrował trzy nowe firmy — Burns Group 2018, Titan Bulk Haulage i Otago Excavation — i zaczął kupować ciężarówki i inny sprzęt.

Ale w ciągu ostatniego roku sytuacja się pogorszyła.

Czy wiesz więcej? E-mail [email protected]

W czerwcu 2021 r. Kiwi Asset Finance wycofało około 35 ciężarówek, wózków widłowych i przyczep po tym, jak Titan Bulk Haulage zalegał z płatnościami.

Pojazdy i sprzęt zostały zwrócone kilka miesięcy później, kiedy Burns zaktualizował swoje płatności. Raport Kiwi Asset Finance twierdził, że 1,47 miliona dolarów wciąż było należne po tym, jak Burns spłacił zaległości.

Nastąpiły kolejne zwroty nieruchomości. Jeszcze w tym samym miesiącu Komatsu, dostawca sprzętu budowlanego, odzyskał koparkę, aw tym roku odzyskano komputery i inny sprzęt firmy.

Korespondent Southland Times, Phil McCarthy, mierzy się z Burnsem w 2004 roku po bankructwie jego firmy, Rural Haulage.

Robin Eddy/Personel

Korespondent Southland Times, Phil McCarthy, mierzy się z Burnsem w 2004 roku po bankructwie jego firmy, Rural Haulage.

W tym roku przed Sądem Najwyższym w Dunedin rozpatrzono trzy wnioski o likwidację spółek wchodzących w skład Burns Group 2018. Ostatecznie, przeciwko wykopaliskom Otago, Burns miał do końca lipca zapłacić 280 000 dolarów firmie J Crooks & Sons zajmującej się kamieniołomami z Invercargill za montaż.

Dwa wnioski o likwidację Titan Bulk Haulage zostały rozstrzygnięte wcześniej w 2022 roku.

W listopadzie 2021 Burns, tuż po pięćdziesiątce, uniknął wyrzucenia ze swojego podwórka przy Sinclair Road w Musgil. Jego firma, Burns Group, uzyskała w ostatniej chwili tymczasowy nakaz uniemożliwiający wynajmującemu anulowanie umowy najmu z powodu niepłacenia czynszu i innych wydatków.

Burns powiedział Dunedin High Court, że ma zestaw sprzecznych roszczeń przeciwko właścicielowi. Sędzia Rob Osborne orzekł, że grupa Burnsa miała sporną sprawę o ulgę i wydanie nakazu.

Burns prowadzi swoją obecną firmę, Burns Group 2018 Ltd, z stoczni w Mosgiel koło Dunedin.

dostarczony

Burns prowadzi swoją obecną firmę, Burns Group 2018 Ltd, z stoczni w Mosgiel koło Dunedin.

Rozumie się, że strony pójdą do arbitrażu.

Burns założył Rural Haulage w 1993 roku i pozostał mały, dopóki długoletnia firma inżynierska o nazwie JK Stevenson Ltd nie zaczęła inwestować w jego firmę.

Matka Burnsa, Coral, pracowała dla JK Stevensona jako administrator, a kiedy firma szukała dywersyfikacji, skontaktowała firmę ze swoim synem.

Invercargill, który zatrudnia około 30 osób, zainwestował około 3,6 miliona dolarów w transport na obszarach wiejskich, który szybko się rozwijał, ale szybko napotykał problemy. JK Stevenson przestał pompować gotówkę około 2002 roku i wkrótce Rural Haulage spasował z ogromnymi długami. Źródła podają, że opady były poważne.

Burns powiedział likwidatorom, że firma jest winna 1,3 miliona dolarów, ale dług został zakwestionowany, a likwidatorzy go nie ścigali.

Okazało się, że Rural Haulage jest winien zabezpieczonym wierzycielom – tym, którzy mają hipoteki/opłaty na aktywach firmy – 4,2 miliona dolarów, a niezabezpieczonym 5,7 miliona.

Krajowe pickupy musiały zostać sprzedane po likwidacji w 2006 roku.

Jill Robb / Personel

Krajowe pickupy musiały zostać sprzedane po likwidacji w 2006 roku.

Główni wierzyciele to Inland Revenue, 323,00 USD, Wydział Sądowy, 395 000 USD, Rada Bezpieczeństwa Transportu Drogowego, 291 000 USD i Shell, 357 000 USD.

Powiązana firma, Rural Haulage Equipment, która została zlikwidowana wraz z Rural Haulage, miała długi w wysokości 6,5 mln USD. Po sprzedaży wszystkich aktywów i opłaceniu opłat firma wciąż jest winna 5 milionów dolarów.

Porozmawiaj z wierzycielami rzeczy Nadal są wściekli z powodu pieniędzy na transport wiejski, które wykorzystano do budowy budynku na podwórku należącym do rodziny Burnsów. Mówią, że Burns jest rozsądny i przekonujący, zawsze gotów kłócić się, że nie jest w stanie zapłacić rachunków.

„Ciężko się z tym pracuje” – mówi jeden z wierzycieli, który rozmawiał pod warunkiem zachowania anonimowości. „Ma inne rozumienie rzeczywistości. Z mojego punktu widzenia jest to hańba dla branży transportowej.”

Po upadku przewoźników wiejskich Burns pracował jako kierownik ds. logistyki w Cadbury w Dunedin. Twierdzi, że opracował nowy model transferu, który pozwolił zaoszczędzić pieniądze firmy.

The Burns Group 2018 Ltd posiada stocznię w Mosglu.

dostarczony

The Burns Group 2018 Ltd posiada stocznię w Mosglu.

W 2010 roku przyznał się do trzech niesprawiedliwych zarzutów użycia oświadczenia Kiwibank w Dunedin w związku z rzekomym fałszywym oświadczeniem policji, że motocykl Ducati został skradziony.

Pracował również w Cadbury w Melbourne jako kierownik łańcucha dostaw.

W 2016 roku wrócił do Nowej Zelandii, aby pracować dla Mason Developments, firmy poszukiwawczej w Dunedin, jako jej dyrektor generalny. Mason Developments odmówił rozmowy o Burnsie, ale źródła podają, że jego praca nie zakończyła się na dobrych stosunkach.

Burns pracował również przez ponad rok w Dunedin Night 'n Day Stores, ale jego praca nagle się skończyła. Night 'n Day potwierdził, że Burns współpracował z firmą jako dyrektor ds. zakupów, ale nie podał dalszych szczegółów.

Grupa Burns ma dwóch udziałowców – Burns posiada 60 000 akcji, a biznesmen Leonard Cheng jest właścicielem 60 000 akcji Dunedin. Cheng zrezygnował ze stanowiska dyrektora firmy w styczniu 2022 r. Biznesmen z Auckland, Peng Qian, zwolnił 26 700 akcji w styczniu 2021 r.

Cheng zadawał pytania przez e-mail, ale odmawiał odpowiedzi.

Burns odpowiedział za pośrednictwem swojego adwokata, że ​​nie odpowie na żadne z pytań przesłanych pocztą elektroniczną, z wyjątkiem stwierdzenia, że ​​w sprawie J Crooks & Sons „osiągnięto porozumienie przed odroczeniem i dokonano znacznej redukcji zadłużenia w tym dniu. „

Jego prawnik został zapytany o wielkość redukcji, ale nie odpowiedział.

READ  Shawn Johnson, Josh Duggan, Aaron Woods: Trzy słynne rekiny wyjdą z poprawką menu planu Cronola