Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Od skrajnego ubóstwa do bogactwa – jak walijski przedsiębiorca przeszedł z kolejek zasiłków do prowadzenia biznesu wartego 200 milionów funtów

Od skrajnego ubóstwa do bogactwa – jak walijski przedsiębiorca przeszedł z kolejek zasiłków do prowadzenia biznesu wartego 200 milionów funtów

Walijski biznesmen opowiada o tym, jak z żądania premii dla osób poszukujących pracy i pożyczania pieniędzy na dezodorant od matki stał się milionerem.

Darren Briggs jest obecnie odpowiedzialny za jedną z najszybciej rozwijających się firm w Walii, wartą 200 milionów funtów, a także bierze cotygodniowe lekcje latania helikopterem.

Jako reżyser ma w tym roku zarobić 12 milionów funtów, ale 13 lat temu jego życie było zupełnie inne.

Czytaj więcej: Sieć restauracji Dylana w północnej Walii szczerze apeluje po „słownym i fizycznym” nadużyciu personelu

W wieku 38 lat Darren stracił pracę, pracę i związek.

Przemawiając w wywiadzie z Walia online, wyjaśnił, że zawsze mieszkał w Pembrokeshire, ale po ukończeniu Haverford West College zaczął pracować jako inżynier budownictwa lądowego.

Grupa Ascona została założona przez Darrena Briggsa w 2011 roku.

Podróżując po kraju jako młody inżynier, jego ojciec zmarł na raka w wieku 55 lat „powalił go na sześć”, a Darren postanawia wrócić do rodzinnego miasta. W ten sposób wszedł do przemysłu naftowego: najpierw z Elf Oil, potem z Total UK.

Dzięki swojemu doświadczeniu z Total UK awansował na stanowisko dyrektora generalnego Strategii, Darren zauważył lukę na rynku, aby dostarczać niezależnym sprzedawcom benzyny dane o cenach ropy. Stworzył stronę internetową o nazwie BigOil.net, która pomogła sprzedawcom benzyny wybrać najlepszy czas na zakup zapasów.

Witryna została zaprojektowana tak, aby zapewnić każdemu użytkownikowi unikalny wgląd w ceny paliwa w ich witrynie i zapewnić lukratywną umowę z BP. W 2007 roku sprzedał tę firmę Stowarzyszeniu Detalistów Naftowych i rozpoczął współpracę z Big Media Group Ltd z siedzibą w Pembrokeshire, która skupiała się na reklamie cyfrowej i którą stworzył wraz z BigOil.net.

Ale Big Media znalazły się w wielkim bałaganie po tym, jak Darren został zmuszony do dobrowolnej likwidacji w 2008 roku. Miała ponad pół miliona funtów długu, a Darren osobiście stracił 250 000 funtów. Odmówił jednak bankructwa z powodu osobistej gwarancji, którą musiał wypełnić.

Powiedział, że spłata długów zajęła mu osiem lat i przez cały ten czas jego życie było zawieszone. To był moment, w którym zapisał się na zasiłek.

Powoli odbudował swoją karierę i pewność siebie, pracując jako konsultant i był w stanie ponownie zbudować swoją zdolność kredytową.

Darren przed swoim nowo wyremontowanym garażem w Bush Hill, jego pierwszym zakupem Ascony
Darren przed swoim nowo wyremontowanym garażem w Bush Hill, jego pierwszym zakupem Ascony

„Tęskniłem za branżą”, powiedział 50-letni Darren o tych trudnych latach. W 2011 roku wrócił do biznesu po przejęciu warsztatu Bush Hill w Pembroke – pierwszym podwórku w grupie, która miała stać się grupą Ascona. Szybko pojawił się drugi garaż w Pembrokeshire, a Darren powoli zbudował małe imperium na podwórku przed domem.

Ale w 2015 roku został pozwany przez główną władzę ustawodawczą i wybuchła długa i kosztowna batalia prawna.

READ  Rozchmurz się, szczerze! Khan kosztuje brytyjskich podatników 10 milionów funtów w komiksowej sprzeczce | Wielka Brytania | Aktualności

Powiedział: „Pomyślałem: powinienem rzucić czy walczyć?” „Zmieniłem wszystko, co mogłem i zatrudniłem najlepszego prawnika”.

Po dwóch latach kłótni między prawnikami sprawa została umorzona, zanim trafiła do Sądu Najwyższego w Londynie – ale wcześniej Darren wydał setki tysięcy funtów na opłaty prawne.

„Musisz się podnieść, bo jeśli nie jesteś w bardzo ciemnym miejscu”, powiedział o czasie. Były chwile, kiedy myślałem: „Co mam zrobić? Spór był w toku i zdarzały się chwile, kiedy przejeżdżałem przez most Cleddau i myślałem: „Czy mam po prostu zatrzymać samochód?”. “.

„Ale mam motywację i pasję, aby to zrobić i byłem zdeterminowany, aby nie pozwolić tym ludziom na to”.

Tak więc w 2017 roku postanowił postawić na wysoki wzrost i zarobić jak najwięcej pieniędzy, aby wydostać się z innej dziury. Opracował strategię biznesową, aby rozwijać swój portfel na podwórku, ale brakowało mu jednej ważnej rzeczy: pieniędzy.

„Nie miałem pieniędzy, po prostu sprzedałem bekon i benzynę” – powiedział, uśmiechając się teraz do wszystkiego. To, czego naprawdę potrzebował, to menedżer finansowy i doradca ds. nieruchomości. Znalazł je u niektórych byłych kolegów i znajomych, Shin Heejun i Duncan Morris.

Większość z nas nie zastanawiałaby się zbytnio nad wjechaniem na podwórko garażu i zatankowaniem naszych samochodów. Ale dla Darrena myśli tylko o każdej godzinie dnia, w którym się budzi. Nie pomogła mu aplikacja na jego telefonie, która pokazuje w czasie rzeczywistym wydajność każdego z jego 59 garaży w Wielkiej Brytanii.

Darren twierdzi, że zarabianie milionów na podwórkach garażowych nie jest nauką o rakietach. „Chodzi o właściwy produkt we właściwym czasie i we właściwej cenie” – powiedział. – Jeśli tak, to jesteś w połowie drogi.

Jak jednak przejść z kilku frontowych pól w Zachodniej Walii do prawie 60 w całej Wielkiej Brytanii w ciągu zaledwie czterech lat – zwłaszcza, gdy powodujesz globalną pandemię, która praktycznie zabrała większość samochodów z dróg na kilka miesięcy z rzędu?

Jego odpowiedź wydaje się prostsza niż jest: dobrzy ludzie i pieniądze. Jego najważniejszą wskazówką dotyczącą sukcesu w biznesie jest pamiętanie, że praca jest łatwa, a ludzie tylko ją utrudniają. Ale to banki wydawały się gotowe sabotować jego plany, zanim miał szansę.

Po wyrażeniu zgody na pożyczkę w wysokości 5 milionów funtów od londyńskich firm inwestycyjnych na sfinansowanie swojej strategii, Barclay wycofał się w ostatniej chwili, mówiąc, że jego biznesplan jest „zbyt ambitny”.

Darren wrócił do Londynu i zabezpieczył więcej prywatnych inwestycji. Miał miliony do wydania, kiedy miał okazję kupić swój rodzinny warsztat Cornwall Garage, który miał 17 lokalizacji w całym kraju. 95-letni właściciel był na rejsie po Karaibach, kiedy zakrztusił się kawałkiem mięsa, a później doznał ataku serca. W testamencie było napisane, że po jego śmierci sklep zostanie sprzedany.

READ  Microsoft wysyła pilne ostrzeżenie do użytkowników systemu Windows 10 – nie ignoruj ​​go

Darren kupił go za 13 milionów funtów, a zaledwie 12 miesięcy później był wart 28 milionów funtów. Powiedział, że to „asconaised”.

„Sprzedaż jest na najwyższym poziomie, ponieważ jesteśmy dobrzy w tym, co robimy” – powiedział. „Chodzi o to, co robisz i jak to robisz”.

Z tych dwóch pierwszych lokalizacji w Pembroke wzrósł do 59, przy wzroście o 7,5% w ciągu zaledwie trzech lat. Zatrudnia 676 osób i tygodniowo sprzedaje 3 mln litrów paliwa. Poza tym zebrał kolejne 13 milionów funtów z londyńskiej Octopus. Potem przyszedł Covid.

Wielkość sprzedaży w ciągu pierwszych czterech tygodni pandemii spadła o 85%. Jego pozycja gotówkowa wzrosła z 4 milionów funtów do 200 000 funtów. Zatkał włazy, wydał 100,00 funtów na maski, monitory i środki dezynfekujące i zainstalował je poprzez zarządzanie przepływami pieniężnymi.

„Cała branża była taka sama” – powiedział. „Usługi drogowe zostały dotknięte jeszcze mocniej”.

Co gorsza, jego dostawca zaczął wysyłać wszystko, co miał do supermarketów, a dostępne zapasy spadły do ​​jednej czwartej tego, czego potrzebował. Dostawcy się zmienili i sytuacja uległa znacznej poprawie. Jest to szczególnie ważne, gdy weźmiesz pod uwagę podział przychodów w stosunku 60/40 między sklep w warsztacie a dystrybutory paliwa.

Darren twierdzi, że nastawienie na sprzedaż detaliczną wzrośnie tylko w miarę przechodzenia kraju na pojazdy elektryczne. „Napełnienie pompy zajmuje tylko dwie minuty, ale w pojazdach elektrycznych czas bezczynności wynosiłby 20 minut” – wyjaśnił. „Chcę, aby podwórko stało się doświadczeniem handlowym”.

Darren wierzy, że przyszłość pojazdów elektrycznych dopiero raczkuje, dlatego wszystkie jego podwórka są wyposażone w odpowiednie kanały do ​​zasilania punktów ładowania elektrycznego, gdy nadejdzie czas. Ale w tej chwili technologia szybko się rozwija i nadal jest niewykonalna.

Największym wyzwaniem będzie fakt, że państwo będzie musiało znaleźć ekwiwalent ośmiu elektrowni, aby wytworzyć wystarczającą ilość energii elektrycznej, aby zasilić przejście na pojazdy elektryczne, a krajowa sieć potrzebuje remontu, aby zapewnić to zasilanie, mówi Darren.

Dzięki sukcesowi Darrena i jego niezaprzeczalnej znajomości branży ludzie zaczęli siadać i zauważać, co robi z Asconą, a zwłaszcza jak negocjował transakcje prawne.

„Połowa witryn, które teraz do nas trafiają, jest niedostępna” – powiedział, co świadczy o jego sposobie prowadzenia działalności. W przygotowaniu jest kolejnych 30 lokalizacji od Bournemouth do Szkocji.

„Szukamy niepopularnego podwórka” – dodał Darren. „60% wolnostojącego garażu należy do rodziny i przychodzi czas, kiedy chcą sprzedać lub przejść na emeryturę. Jest ich dużo. Wyzwaniem jest zdobycie pieniędzy do wydania”.

Wziął kolejny dług w wysokości 120 milionów funtów i wydał już połowę tego, ponieważ w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza posiadać 300 witryn.

READ  Obawy o inflację słabną wraz ze spadkiem cen surowców | Biznes

Kwoty, o których mówi, są ogromne nawet jak na Darrena. Przyznaje, że nadal jest właścicielem 100% Ascony i pięknie siedzi. Może zaistnieć punkt, w którym wolumen jest wystarczająco duży, aby unosić się na giełdzie.

„Najlepszą rzeczą, jaką kiedykolwiek zrobiłem, jest oferowanie menedżerom wzrostowych akcji” – powiedział. „W 2008 roku nie mieliśmy pieniędzy, a teraz mamy EBITDA (zysk przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji i amortyzacji) w wysokości 15 milionów funtów o wartości 180 milionów funtów. Z odpowiednim zespołem jest to łatwe.

„Czasami trudno to zrozumieć, kiedy myślę o tym, jak zacząłem, dosłownie z niczym. Ale to tylko liczby, które wymyślają księgowi. Ujmę to w ten sposób – nie mam 100 milionów funtów na moim koncie.

W zeszłym tygodniu policja zaparkowała w okolicy 2500 samochodów, a gość z Wigan został wysłany spakowany po tym, jak powiedział, że chce odwiedzić latarnię morską Talacre.

Czy wiesz, że oferujemy bezpłatną usługę biuletynu e-mailowego?

Każdy biuletyn North Wales Live dostarcza najświeższe informacje, co się dzieje i najważniejsze tematy rozmów prosto do Twojej skrzynki odbiorczej.

Aby uzyskać więcej informacji na temat subskrypcji Kliknij tutaj.

„Pieniądze są naprawdę drugorzędne – liczby są zbyt duże i nie wydają się prawdziwe. Czasami muszę się naciskać i pytać: czy to jest prawdziwe?”.

Mógł nawet kupić firmę, która postawiła go przed sądem. Nie jest zgorzkniały, chociaż to doświadczenie było punktem zwrotnym, który sprawił, że osiągnął wysoki wzrost.

„Nie żałuję” – dodał. Grupa Ascona została właśnie nominowana do dwóch nagród podczas Great British Entrepreneur Awards w 2021 roku.

Obecnie czeka na zakup działki w Parku Naukowo-Technologicznym Pembrokeshire w Pembroke Dock, aby zbudować nową siedzibę główną Ascony. Jego 29-letnia córka Jess pracuje razem z nim w biznesie. W każdy piątek bierze lekcje helikoptera – częściowo dlatego, że może, ale częściowo dlatego, że uważa, że ​​może uzasadnić zakup helikoptera dla Ascony, aby zaoszczędzić czas i koszty podróży między swoimi lokalizacjami.

Darren mówi, że dobra zabawa jest częścią życia w Asconie. Być może z powodu wszystkiego, przez co przeszedł, nie traktuje już życia poważnie. Ciężko pracuje, ale ważne jest, abyś ty też ciężko grał. „Jeśli pasjonujesz się tym, będziesz się cieszyć” – powiedział.

Ma teraz 50 lat i jest przekonany, że w wieku 55 lat będzie mógł zobaczyć, jak Ascona sięga 300 miejsc. Po tym może rozważyć przejście na emeryturę. Na razie koncentruje się na przekształceniu rodzinnego domu od 1974 roku, położonego na klifach nad Gelliswick, w nowoczesną szklaną poduszkę.

Nowe miejsce będzie miejscem, w którym w końcu osiedli się ze swoją partnerką Claire i ich dwójką dzieci Charlie, siedmioletnim i Jacksonem, pięcioletnim, i wie, że przez to przeszedł.

Podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.