Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Obraz Mondriana wisi do góry nogami od 75 lat | Piet Mondrian

Obraz Mondriana jest fałszywy po lewej i poprawny po prawej
Po lewej: obraz Mondriana w miejscu, w którym został nieprawidłowo powieszony. Prawidłowo: jak to powinno wyglądać.

Malarstwo holenderskiego artysty abstrakcyjnego Piet Mondrian Historyk sztuki odkrył, że jest zawieszony do góry nogami w różnych muzeach, odkąd po raz pierwszy pokazano go 75 lat temu, ale ostrzega, że ​​może się rozpaść, jeśli teraz zostanie powieszony prawą stroną do góry.

Fotografia z 1941 roku, misternie przeplatająca się sieć czerwonej, żółtej, czarnej i niebieskiej taśmy izolacyjnej, zatytułowana First New York City, została po raz pierwszy pokazana w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku w 1945 roku, ale została zawieszona W zbiorach sztuki niemieckiego kraju związkowego Nadrenii Północnej-Westfalii w Düsseldorfie Od 1980 roku.

Sposób, w jaki obraz jest obecnie utrzymywany, pokazuje grubość wielokolorowych linii na dole, sugerując bardzo uproszczoną wersję horyzontu. Jednak kiedy na początku tego roku kuratorka Susanne Meyer Bowser zaczęła badać nową ekspozycję muzealną dla awangardowego holenderskiego artysty, zdała sobie sprawę, że obraz musi być odwrotny.

„Grubość sieci powinna być u góry, jak ciemne niebo” – powiedział Meyer Boozer. „Kiedy wyjaśniłem to innym kuratorom, zdaliśmy sobie sprawę, że było to bardzo jasne. Jestem w 100% pewien, że zdjęcie jest błędne.”

Praca nie nosi podpisu Mondriana, być może dlatego, że nie uważał jej za skończoną. Zdjęcie: Henning Kaiser/DDP/AFP/Getty Images

Wskazania wskazujące na niepoprawny komentarz są wielorakie. Obraz olejny o tej samej nazwie i rozmiarze, Nowy Jork, który jest Wystawiana w Paryżu w Centre Pompidouma grubsze linie na górze.

Zdjęcie pracowni Mondriana, zrobione kilka dni po śmierci artysty i opublikowane w amerykańskim magazynie lifestylowym Town and Country w czerwcu 1944 roku, pokazuje to samo zdjęcie siedzące na sztalugach w przeciwnym kierunku.

Meyer-Büser powiedział, że możliwe jest, że Mondrian pracował, rozpoczynając swoje skomplikowane szwy od linii w górnej części opony, a następnie schodząc w dół, co również wyjaśnia, dlaczego niektóre żółte smugi zatrzymują się kilka milimetrów od dolnej obręczy.

„Czy to źle, że ktoś wyjął pracę ze swojej klatki piersiowej? Czy ktoś był niechlujny, gdy praca była w drodze?”, powiedział kustosz.

Częściowo problem polega na tym, że w przeciwieństwie do większości poprzednich prac Mondriana, Nowy Jork nie nosi podpisu artysty, być może dlatego, że nie uważał go za ukończony.

Pomimo wszystkich dowodów na to, że praca jest obecnie pokazywana do góry nogami, zostanie ona pokazana w stanie zawieszonym na 75 lat w New Mondrian. Pokaz ewolucji rozpoczynający się w Dusseldorfie w sobotę.

„Taśmy klejące są bardzo luźne i przymocowane nitką” – powiedział Meyer Boeser. „Jeśli teraz odwrócisz go do góry nogami, grawitacja popchnie go w innym kierunku. Teraz jest to część historii biznesowej”.

Ten artykuł został zmodyfikowany 28 października 2022 r., ponieważ wcześniejsza wersja zawierała w kilku miejscach błędną pisownię nazwiska Susan Mayer Boozer. Zostało to poprawione.

READ  Raport Chrisa Dziadola: Sportowa obietnica Fiplaya