Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowy hatchback Peugeot e-308 EV konkuruje z VW ID 3 o zasięgu do 250 mil

Nowy hatchback Peugeot e-308 EV konkuruje z VW ID 3 o zasięgu do 250 mil

Nowy Peugeot e-308 to ważny nowy wpis dla francuskiej firmy w segmencie elektrycznych slotów do łóżek, ponieważ kontrastuje z Volkswagen ID 3 Do wyboru dwa podwozia i ponad 248 mil zasięgu.

Ujawniony dzisiaj w wersji hatchback i kombi – który według Peugeota jest pierwszym EV z europejskiej fabryki – e-308 korzysta ze znanej architektury Stellantis Group EMP2, ale wprowadza nowy elektryczny układ napędowy, który nie został jeszcze zastosowany w żadnym innym modelu w wiele portfolio producenta Znaki towarowe.

Przedni silnik hatchbacka wytwarza 156 KM, czyli o 22 KM więcej niż technicznie podobny silnik Peugeot e-208 supermini i crossover e-2008 oraz 192 lb.-ft. Firma nie ujawniła jeszcze szczegółów dotyczących wydajności, ale przyspieszenie od 0 do 62 mil na godzinę ma nastąpić za około 8,0 sekund.

Zasilanie zapewnia akumulator o pojemności 51 kWh (do użytku), który jest tylko nieco większy niż w przypadku mniejszych pojazdów elektrycznych Stellantis, ale wykorzystuje nową formułę chemiczną 80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu w celu poprawy wydajności. Może być ładowany do 100 kW – co daje 20-80% czasu ładowania mniej niż 25 minut.

W połączeniu z oponami o niskim współczynniku tarcia, skoncentrowanymi na powietrzu konstrukcjami kół i precyzyjnym, aerodynamicznym zmianą biegów oznacza to, że e-308 działa z prędkością 12,7 kWh na 100 km, co Peugeot nazywa „wzorcem wśród w 100% elektrycznych”. Mieszanki w części C.

Model e-308, który ma wejść do sprzedaży w przyszłym roku, dołącza do opcji z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz do pary hybryd z gamy 308 – z którymi dzieli większość elementów stylizacji zewnętrznej i układu wnętrza i-Cockpit. Ceny nie zostały jeszcze potwierdzone, ale spodziewaj się, że EV zacznie się od około 35 000 GBP.

Blisko spokrewniony Vauxhall Astra również otrzyma w przyszłym roku wariant w pełni elektryczny, z identycznym akumulatorem i osprzętem napędowym, wyceniony mniej więcej w tym samym punkcie i podobnie dostępny w hatchbackach i kombi. Do czasu wprowadzenia na rynek Peugeota i Vauxhalla MG 5 EV pozostaje jedynym „popularnym” pojazdem elektrycznym w sprzedaży.

READ  Włoskie rynki w chaosie po rezygnacji Mario Draghi