Artykuł gościnny: Lubomira Wenger, kierownik projektu, Towarzystwo Polerowania Programów Zdrowotnych
Zanieczyszczenie powietrza w największych miastach Polski Osiąga najwyższe poziomy w całej UE. Głównymi „sprawcami” tej sytuacji są emisje niskopoziomowe (emisje z indywidualnych instalacji grzewczych spalających paliwa stałe) oraz Ruch drogowy.
ten Polskie Stowarzyszenie Programów Zdrowotnych („PTPZ”) właśnie się ukazał Nowy raport Wyjaśnia co 31 Duże miasta w Polsce redukują emisje szkodliwe dla zdrowia I może pomóc odpowiedzieć na pytanie Czy te środki są wystarczające do osiągnięcia celu.
PTPZ poprosiło 50 największych polskich miast o uzupełnienie ankiety 16 pytaniami. 31 z nich odpowiedziało. Raport Rozszerzone przez Darię Miroslavską na podstawie odpowiedzi udzielonych w ankiecie bez wprowadzania istotnych zmian.
To są ważne odkrycia Z ankiety:
- Każde miasto ma Polityka lub strategia mająca na celu zapobieganie i ograniczanie zanieczyszczenia powietrza;
- W większości miast (94%) polityki i strategie obejmują zwalczanie zanieczyszczenia spowodowanego ruchem drogowym.
- Większość miast (94% respondentów) odpowiedziała twierdząco na pytanie Monitorowanie jakości powietrza Przeprowadzono;
- Śledzi 7 miast Rola transportu drogowego w powstawaniu zanieczyszczonego powietrza. Pięć miast planuje wprowadzić ten rodzaj nadzoru.
- Można zaobserwować znaczące różnice Budżet przeznaczony jest na walkę z zanieczyszczeniem powietrza W poszczególnych miastach;
- Rola transportu drogowego w zanieczyszczeniu powietrza znana jest w 18 z 31 miast (58%). Dziewięć miast nie ma takiej wiedzy. Cztery miasta nie udzieliły jednoznacznej odpowiedzi.
- W 11 miastach (35%) Skutki zanieczyszczonego powietrza (w tym zagrożenia dla zdrowia). Znany. 12 miast (39%) nie posiadało takiej wiedzy, natomiast 8 (26%) nie udzieliło odpowiedzi. Jeśli chodzi o koszty zanieczyszczenia powietrza, 6 miast (19%) zna koszty, 19 (61%) nie ma tej wiedzy, a 8 (26%) nie posiada informacji.
- Każde z miast podejmuje działania Zmniejszenie ruchu samochodowego na rzecz transportu publicznego. Do najczęstszych podejść należą: Modernizacja floty transportu publicznego (30 odpowiedzi), poprawa infrastruktury transportowej (24 odpowiedzi) oraz działania edukacyjne (23 odpowiedzi).
- Każde miasto postanowiło je rozbudować Sieć ścieżek rowerowych zachęcająca mieszkańców do ograniczania korzystania z samochodów. W tym celu prowadzone są działania edukacyjne w 23 miastach. Dziewiętnaście miast zdecydowało się na wprowadzenie miejskiej sieci rowerowej, a 16 rozwija taką sieć.
- 19 miast (61%) zdecydowało Zwiększyć sieć ścieżek dla pieszych. Takie działania mają na celu zachęcenie ludzi do rezygnacji z samochodów na rzecz chodzenia. Siedemnaście miast (55%) prowadzi działalność edukacyjną na tym terenie. Prawie połowa miast zdecydowała się na rozwiązanie, które nie zachęca do spacerów – 14 miast (45%) wprowadziło strefy bez ruchu samochodowego.
- Prawie wszystkie miasta edukowanie mieszkańców o przyczynach i skutkach zdrowotnych zanieczyszczenia powietrza Na jego terenie.
- Prawie każde miasto ma swoje Zmień na elektromatyczną (30 – 97% w 31 miastach) – W 21 miastach (68%) Marynarka transportu publicznego obejmuje również pojazdy elektryczne. Osiem miast planuje mieć taką flotę. Niektóre miasta nie mają wystarczających możliwości wprowadzenia pojazdów elektrycznych na swoich statkach transportu publicznego.
- Większość miast (54%) nie pytało Oczekiwania ich mieszkańców dotyczące walki z zanieczyszczeniem powietrza.
Nadzieja na przyszłość? Polskie miasta są zaangażowane w zanieczyszczenie ruchu drogowego. Praca ta polega jednak na ulepszaniu istniejących rozwiązań, wprowadzaniu nowych, dobrych praktykach miejskich i konsekwentnym utrzymaniu.
Ale tak, oczywiście, jest nadzieja na przyszłość.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
Polska stawia obronność na pierwszym miejscu podczas przewodnictwa w UE w 2025 roku
Międzynarodowa grupa badawcza IMD dodaje nową firmę członkowską w Polsce
EBOR wspiera nowe budownictwo mieszkaniowe w Polsce