Aplikacje mediów społecznościowych stale dostarczają użytkownikom treści, z których powinni się cieszyć, w oparciu o algorytmy czerpiące inspirację z dawnych nawyków przewijania.
Wiele osób zakłada, że kliknięcie przycisku „lubię” lub „nie lubię” we wpisie wpływa na formułę. Chodzi o to, że pokazywanie preferencji lub nie, zapewnia pewną kontrolę nad tym, co zobaczą w tej usłudze w przyszłości.
Ale Dziś opublikowano nowe badanie Pokazuje, że masz znacznie mniejszą kontrolę, niż można by się spodziewać.
Organizacja non-profit Mozilla wydała coś, co nazwała „największym audytem pilotażowym youtube Niezależni badacze: „Odkrycie, że kontrola treści YouTube jest w dużej mierze nieskuteczna.
Do przeprowadzenia badania Mozilla zrekrutowała prawie 23 000 uczestników i przeanalizowała prawie 568 milionów filmów. Organizacja, która jest właścicielem spółki zależnej, która obsługuje i rozwija przeglądarkę internetową Firefox, również przebadała ponad 2700 osób na temat ich doświadczeń z platformą.
Badanie koncentrowało się na twierdzeniach właściciela YouTube Alfabet Że użytkownicy mogą sprawować pewną kontrolę nad oglądanymi treściami.
Brzmi on: „Istnieje kilka sposobów wpływania na te zalecenia i wyniki badań”. Strona Centrum pomocy YouTube. „Możesz usunąć niektóre filmy z historii oglądania i wyszukiwań z historii wyszukiwania. Możesz także wstrzymać historię oglądania i wyszukiwania lub zacząć od nowa, czyszcząc historię oglądania i wyszukiwania.”
Jednak dzięki swoim badaniom Mozilla odkryła, że te działania nie mają znaczącego wpływu na algorytmy, które ostatecznie prezentują użytkownikom sugerowane treści.
Według badania, kliknięcie „Nie polecaj kanału” było najskuteczniejszym z tych narzędzi, z 43% wskaźnikiem sukcesu. Kliknięcie „niezainteresowanego” filmu było skuteczne tylko w 11%, a nielubienie w 12%. Usunięcie filmu z historii oglądania było skuteczne tylko w 29%.
Alfabet nie odpowiedział szczęścieSkomentuj prośbę.
Mozilla, założona w 2003 roku, reklamuje się jako platforma „poświęcona temu, aby zapewnić Ci kontrolę nad Twoimi doświadczeniami online” i promować Internet jako dobro publiczne.
Naszym głównym zaleceniem jest, aby YouTube umożliwiał ludziom kształtowanie tego, co widzą, napisała organizacja w swoim raporcie. „Ludzie powinni otrzymywać jasne informacje o krokach, które mogą podjąć, aby wpłynąć na ich zalecenia, i powinni mieć możliwość korzystania z tych narzędzi”.
Zapisać się do Funkcje bogactwa Lista e-mailowa, dzięki której nie przegapisz naszych największych funkcji, ekskluzywnych wywiadów i śledztw.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Uaktualnij do Nintendo Switch OLED i zaoszczędź 30 $ już teraz
Co wszyscy możemy zrobić, aby pomóc w walce ze zmianami klimatycznymi?
Pinterest dzieli się spostrzeżeniami dotyczącymi algorytmów, omawiając sygnały rezygnacji