Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Niesamowita” wiadomość na temat otyłości i ćwiczeń fizycznych: 30 minut tygodniowo może zmniejszyć ryzyko chorób serca

„Niesamowita” wiadomość na temat otyłości i ćwiczeń fizycznych: 30 minut tygodniowo może zmniejszyć ryzyko chorób serca

Jest dobra wiadomość dla osób otyłych, które są w grupie ryzyka chorób układu krążenia, takich jak udar i choroby powodujące zawał serca: energiczne ćwiczenia przez 30 minut tygodniowo mogą zrównoważyć to ryzyko.

W przypadku osób, którym trudno jest wykonywać ćwiczenia o wysokiej intensywności, takie jak bieganie lub intensywny trening interwałowy, ten sam efekt przyniesie 8–9 godzin tygodniowo umiarkowanych ćwiczeń, takich jak szybki marsz lub jazda na rowerze.

Badanie opublikowane w Brytyjski dziennik medycyny sportowej, Badanie wykazało, że osoby otyłe, posiadające tłuszcz na brzuchu, które ćwiczyły, nie były obarczone większym ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych i śmierci w porównaniu z osobami, które nie miały tkanki tłuszczowej w okolicy talii.

„Zaskoczyło nas, że ryzyko związane z wysokim obwodem talii zostało całkowicie przyćmione u najbardziej aktywnych osób” – powiedziała badaczka Melody Deng, profesor zdrowia publicznego na Uniwersytecie w Sydney.

Badanie sugeruje, że osoby otyłe, które nie mogą wykonywać forsownych ćwiczeń, mogą zamiast tego wykonywać umiarkowane ćwiczenia, takie jak lekki jogging lub spacery, aby zrekompensować ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, ale będą musiały to robić przez 8–9 godzin dziennie . Zdjęcie: Shutterstock

W badaniu wykorzystano dane od ponad 70 000 uczestników w wieku od 37 do 73 lat, z czego 56 procent stanowiły kobiety.

Podczas ćwiczeń o różnej intensywności uczestnicy nosili akcelerometry na nadgarstku, które monitorowały ruch, orientację i poziom aktywności, aby zmierzyć związek między otyłością na brzuchu a ryzykiem chorób serca.

Ćwiczenia o wysokiej intensywności obejmują ćwiczenia, które znacznie podnoszą tętno, powodując duszność. Może to obejmować:

  • on pobiegł

  • pływanie

  • Jedź szybko na rowerze lub pod górę

  • Do góry schodami

  • Pominąć

  • Ćwiczenie: i

  • Sporty takie jak piłka nożna, rugby, siatkówka i hokej.

Ćwiczenia o umiarkowanej intensywności mogą obejmować:

  • Pieszy

  • Aerobik wodny

  • Kolarstwo

  • Taniec

  • Graj w tenisa podwójnego.

Lekkie czynności wymagają mniejszego wysiłku i często są wykonywane od niechcenia, np. spacery lub prace domowe.

Wyniki sugerują, że aktywność fizyczna o dowolnej intensywności może złagodzić lub nawet zniwelować związek między tłuszczem na brzuchu a chorobami układu krążenia. Największe korzyści odnotowali ci, którzy ćwiczyli z intensywnością od umiarkowanej do energicznej, podczas gdy ci, którzy byli stosunkowo nieaktywni, byli narażeni na największe ryzyko.

READ  Ustalenie odpowiednich niefarmakologicznych metod leczenia pacjentów z zaburzeniami pamięci

Przesłanie, o którym powinniśmy pamiętać, jest takie, że każdy powinien być tak aktywny, jak tylko może

Badacz Melody Deng, profesor zdrowia publicznego

Chociaż energiczne ćwiczenia, takie jak bieganie, mogą wydawać się około 15 razy skuteczniejsze w zmniejszaniu ryzyka chorób sercowo-naczyniowych niż lekkie chodzenie, Ding przestrzegł przed interpretacją wyników w ten sposób.

Dodała: „Przesłanie, jakie powinniśmy z tego wyciągnąć, jest takie, że każdy powinien być tak aktywny, jak to tylko możliwe. Jeśli jedyne, co można zrobić, to intensywność światła, ważne jest, aby zachęcać do tego”.

Niektóre ćwiczenia, takie jak trening równowagi i rozciąganie, są z natury lekkie, ale mimo to należy do nich zachęcać, mówi profesor Melody Deng, która sugeruje, że każdy powinien być tak aktywny, jak to tylko możliwe. Zdjęcie: Shutterstock

Główny autor badania Adriano Sanchez Lastra z Uniwersytetu w Vigo w Hiszpanii stwierdził, że w przypadku ograniczonego czasu priorytetem powinna być aktywność o wysokiej intensywności.

„Włączenie krótkich okresów aktywności fizycznej o dużej intensywności do codziennego życia może być skuteczniejsze i bardziej osiągalne niż skupianie się na znacznie dłuższych okresach aktywności fizycznej o mniejszej intensywności” – dodał.

Otyłość jest jedną z głównych przyczyn chorób układu krążenia, a mimo to wskaźniki otyłości w Chinach stale rosną. Raport wydany przez Narodową Komisję Zdrowia wykazał, że wskaźniki otyłości wśród dorosłych wzrosły ponad dwukrotnie z 7,1 procent w 2002 r. do 16,4 procent w 2020 r. oraz że ponad połowa dorosłych w Chinach Ponad pół miliarda ludzi ma nadwagę.
Badaczka Melody Deng jest profesorem zdrowia publicznego na Uniwersytecie w Sydney. Zdjęcie: Melody Deng
Autorzy najnowszego badania dotyczącego otyłości i ćwiczeń fizycznych stwierdzili: Aktualne zalecenia dotyczące aktywności fizycznej Zalecenia te były błędne. Wytyczne dotyczące 150–300 minut umiarkowanej aktywności lub 75–150 minut intensywnej aktywności tygodniowo wykazały, że umiarkowane ćwiczenia były o połowę tak skuteczne, jak ćwiczenia energiczne.

„Odkryliśmy, że aby złagodzić związek między tymi czynnikami, potrzebna jest około 15 razy większa aktywność fizyczna, od umiarkowanej do energicznej [belly fat] „Przy mniejszej częstości występowania chorób układu krążenia niż w przypadku intensywnej aktywności fizycznej” – stwierdzili autorzy badania.

„Różnicę tę można wytłumaczyć wysoką intensywnością aktywności fizycznej prowadzącą do poprawy wydolności krążeniowo-oddechowej, zwanej również Paradoks tłuszczu i fitnessu„.”

Nadmierne skupienie się na wadze może zniechęcić jednostki, a także napiętnować otyłość

Profesor Ding mówi o konieczności zachęcania do ćwiczeń, a nie do utraty wagi
Poprzednie badania wykazały Małe okresy intensywnych ćwiczeń Ćwiczenia aerobowe mogą poprawić wydolność krążeniowo-oddechową i mają pozytywny wpływ na układ sercowo-naczyniowy, który może być większy niż w przypadku aktywności o umiarkowanej intensywności.
Deng powiedział, że najważniejszym przesłaniem w zakresie zdrowia publicznego jest odwrócenie uwagi od utraty wagi. Zamiast tego komunikaty powinny koncentrować się na zachęcaniu ludzi do tego. Niewielkie ilości energicznych ćwiczeń Aby zmniejszyć ryzyko chorób układu krążenia.

„Waga może nie zmieniać się łatwo, a zbytnie skupienie się na niej może zniechęcić jednostki i napiętnować otyłość” – stwierdziła Ding.