Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Netflix przejmuje dzieło Roalda Dahla, eskalując wojny strumieniowe | Netflix

Netflix ma biznes Roalda Dahla, autor klasyków dla dzieci, w tym Matilda, Charlie, Fabryka Czekolady i BFG, w największej jak do tej pory umowie dotyczącej treści tej firmy.

Umowa zawarta przez Netflix, która Umowa już obowiązuje Dzięki licencji Roald Dahl Story Company (RDSC) na 16 tytułów pomożesz jej zbudować arsenał treści w wojnach strumieniowych z konkurentami, w tym Disney+, Amazon Prime Video i HBO Max.

Całkowity budżet produkcyjny Netflixa zgodnie z obecną umową licencyjną wynosi 1 miliard dolarów i obejmuje reżysera Jojo Rabbit, Taika Waititi, który tworzy serial telewizyjny oparty na Charlie’s World i Chocolate Factory, adaptując Matildę Musical.

„Te projekty otworzyły nam oczy na jeszcze bardziej ambitny projekt” – powiedział Netflix. „Stwórz wyjątkowy świat obejmujący animację, filmy aktorskie i telewizję, wydawnictwa, gry, wciągające wrażenia, produkty konsumenckie przeznaczone do kin na żywo i nie tylko”.

Własność Roalda Dahla daje Netflixowi ogromną globalną szansę, ponieważ jego książki zostały przetłumaczone na 63 języki i sprzedały się w ponad 300 milionach egzemplarzy.

Pozyskiwanie katalogów wstecznych to rzadkość dla Netflix, który zbudował bazę klientów liczącą ponad 200 milionów subskrybentów, częściowo dzięki wydawaniu miliardów dolarów na umowy ze znanymi filmowcami i producentami w celu tworzenia ekskluzywnych treści.

Wnuk Dahla, Luke Kelly, dyrektor zarządzający RDSC, powiedział w liście do pracowników: „Naszą misją w The Roald Dahl Story Company jest dzielenie się historiami pełnymi nadziei, siły i potencjału dla młodych ludzi.

„Wierzymy, że bycie częścią większej firmy zapewni nam dodatkowe wsparcie w kontynuowaniu tej misji. Netflix zgodził się na przejęcie RDSC w ramach umowy, która będzie opierać się na sukcesie, jaki odnieśliśmy w ostatnich latach.”

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

Kelly powiedział, że jedna z książek Dalla jest sprzedawana co 2,6 sekundy, a firma planuje 19 programów telewizyjnych, filmów, pokazów scenicznych i doświadczeń na żywo.

READ  Kate, księżna Cambridge, przebywa z wizytą w Danii, która rozwija się za granicą | wiadomości ze świata

„Dzięki wsparciu Netflix będziemy w stanie dotrzeć do większej liczby młodych ludzi i rodzin na całym świecie”, powiedział, dodając, że firma upewniła się, że „wszyscy nasi pracownicy mogą skorzystać finansowo ze sprzedaży”.

Kelly powiedział, że duża część dochodów ze sprzedaży jest wykorzystywana do stworzenia funduszu charytatywnego, który skupi się na wspieraniu istniejących i nowych partnerów charytatywnych w dziedzinie zdrowia dzieci oraz walki z nienawiścią i rasizmem.

Dahl, który zmarł w 1990 roku w wieku 74 lat, za życia wygłaszał antysemickie oświadczenia. Centrum Rozstrzygania Sporów Rodzinnych i Wynajmu Dal Przeprosiny wydane za zeszłoroczne komentarze.

Netflix, który w tym roku wydaje 17 miliardów dolarów na produkowanie i licencjonowanie programów telewizyjnych i filmów, ma szereg ekskluzywnych umów na duże pieniądze z pierwszorzędnymi producentami i gwiazdami Hollywood.

Firma wydała 150 milionów dolarów na przełomowy film Ryana Reynoldsa 6 Underground, ma kontrakty z takimi talentami, jak Shonda Rhimes, twórca takich hitów, jak Gray’s Anatomy, Scandal i How to Get Away With Murder, a także 300 milionów dolarów z Ryanem Murphym, którego autorami są m.in. Glee, Nip/Tuck i American Crime Story.