Gry nie będą zawierać reklam ani zakupów w aplikacji, chociaż Netflix planuje odblokować tytuły tylko dla subskrybentów. Ubisoft odmówił podzielenia się tym, w jaki sposób generowałby przychody w ramach partnerstwa. Tytuł Assassin’s Creed ma na celu wzajemną promocję serialu telewizyjnego na żywo, który został po raz pierwszy ogłoszony w 2020 roku.
„Netflix nie podejmuje wielu takich wielkich ujęć, ale kiedy to robi, wspiera je i jest w to zaangażowany. Zdają sobie sprawę, że podróż może być świetna” – powiedział Mike Verdo, wiceprezes ds. gier w Netflix, o podejściu firmy do gier w wywiadzie dla The Washington Post. Długie, zwłaszcza w przypadku gier, ponieważ tworzenie gier zajmuje lata.
Analitycy rynkowi zwracają uwagę na ponure wskaźniki przyjęcia gier Netflix, jak donosi A Zewnętrzna firma zajmująca się analizą aplikacji. Netflix odmówił udostępnienia liczby użytkowników grających w jego gry.
„Netflix zdołał do tej pory przekonać tylko 1,7 miliona osób z 221 milionów subskrybentów do grania w gry na swojej codziennej platformie”, powiedział Joost van Druenen, wykładowca gier w Stern School of Business na Uniwersytecie Nowojorskim. „To stosunkowo niski współczynnik konwersji i powód, dla którego Netflix twierdzi, że gra w długą grę. Ryzykuje wydawanie dużej ilości pieniędzy na treści, które nie poprawiają celowo jego działalności, zwłaszcza biorąc pod uwagę brak jasnych modeli przychodów dla którykolwiek z reklamowanych tytułów firmy Ubisoft”.
6 września Ubisoft ogłosił chińskiego giganta gier Tencent zainwestował około 304 mln USD w kluczowych interesariuszach. Obie firmy mają strategiczne partnerstwo, które obejmuje rozwój niektórych gier mobilnych Ubisoft, a także premierę tytułów na komputery PC w Chinach.
Chociaż Ubisoft wypuścił w przeszłości dziesiątki gier mobilnych, często z czasem zamykają swoje usługi. Wśród ponad dziesięciu mobilnych tytułów Assassin’s Creed opracowanych przez Ubisoft jedyną grą dostępną obecnie na platformy Android i Apple jest przygodowa gra RPG akcji „Assassin’s Creed Rebellion”. Ubisoft zamknął „Mighty Quest for Epic Loot” w 2016 roku, po podziękowaniu graczom za poświęcony czas.
„Oczywiście, w każdej grze jest cykl. Dlatego możemy zakończyć grę, gdy nie będzie wystarczającej liczby użytkowników, aby wziąć udział w grze” – powiedział Jean-Michel Detoc, dyrektor ds. Mobilności w Ubisoft. [the upcoming] Gry, które mogą trwać przez wiele lat”.
Detoc dodał, że Ubisoft zdecydował się pójść naprzód z tymi franczyzami po rozmowach z Netflix na temat tego, co najlepiej odpowiadałoby ich odbiorcom.
„Uważamy, że Valiant Hearts to naprawdę coś, co może przemówić do dużej publiczności Netflix” – powiedział Dettock. „To będzie [set] Pierwsza wojna światowa będzie kontynuacją poprzedniej wojny. Ta narracyjna i liniowa gra może być naprawdę dobra dla użytkowników”.
Verdu z Netflix powiedział, że jego gracze mają różne gatunki i mają różne gusta.
„Nasze najlepsze gry są bardzo różne. Można powiedzieć, że publiczność docenia różnorodność. Kiedy spojrzysz na Assassin’s Creed, jest całkiem jasne, dlaczego chcielibyśmy współpracować z Ubisoftem, aby wprowadzić to na platformę” – powiedział Verdo. „Szukamy gier i franczyz, które mają trwałą wartość i specjalne miejsce w ludzkich sercach i mogą nie pasować idealnie do bezlitosnego systemu free-to-play”.
Gry Netflix znajdują się w mobilnej aplikacji do przesyłania strumieniowego i mają niezbyt fajne rozwiązanie na brak sklepów z aplikacjami Apple w bazie App Store: użytkownicy mogą kliknąć grę w aplikacji Netflix, a następnie zostać przekierowani do App Store w celu pobrania gra. Jeśli użytkownicy są już właścicielami tytułów, kliknięcie ikony gry w aplikacji Netflix spowoduje uruchomienie tych gier.
Verdu przyznał, że Netflix nie promował swoich gier zbyt mocno. Rząd tytułów jest widoczny tylko wtedy, gdy użytkownicy przewijają aplikację mobilną w dół.
„Zauważysz pewne zmiany w nadchodzących miesiącach, które zapewnią grom nieco wyższy profil w usłudze, co jest dobrą rzeczą” – powiedział Verdo, odnosząc się do planów Netflix dotyczących ulepszenia platformy gier mobilnych.
Dodał, że na dłuższą metę Netflix chce wykorzystać swoje algorytmiczne rekomendacje, z których jest znany w programach telewizyjnych i filmach, aby dostarczać publiczności sugestie dotyczące gier.
„Wierzymy, że dzięki doskonałej personalizacji i rekomendacji możemy przedstawić im gry, które są bardzo istotne dla naszych członków, które faktycznie odblokują odkrycie na dłuższą metę, w naprawdę głęboki sposób” – powiedział Verdo. „Jednak minie dużo czasu, zanim zobaczysz ten kwiat na platformie”.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Haro prezentuje nowe aluminiowe rowery trailowe i enduro
Adobe wprowadza na rynek aplikację mobilną opartą na sztucznej inteligencji do tworzenia treści
Trek podejmuje walkę z firmą Garmin dzięki nowemu tylnemu świetle radaru CarBack