Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Maran Gas i Knutsen podpisują kontrakty na transport LNG w Polsce

Maran Gas i Knutsen podpisują kontrakty na transport LNG w Polsce

Maria Angelicosis prowadzona przez gaz do ćwiczeńJednostka transportu gazu należąca do greckiej grupy Angelicoussis Shipping Group i norweskiej firmy żeglugowej Knutsen OAS Shipping dostarczy do polskiego PGNiG SA dwa nowe tankowce konstrukcji skroplonego gazu ziemnego (LNG).

Statki będą budowane wyłącznie dla PGNiG i wejdą do służby w 2025 roku. Podobnie jak gazowce LNG Pytałem wcześniej Przez PGNiG statki będą miały pojemność 174 000 m3 i będą jedynym użytkownikiem PGNiG Supply & Trading (PST) przez okres 10 lat, z możliwością przedłużenia czarteru. Dzięki dodaniu wcześniej wyczarterowanych tankowców, nowa flota PGNiG będzie składać się z ośmiu jednostek, przy czym pierwsze dwie jednostki zostaną oddane do eksploatacji w przyszłym roku.

Wolumen LNG rekontraktowanego z PGNiG ze Stanów Zjednoczonych wynosi obecnie ok. 9 mld m sześc. rocznie, w tym do 7 mld m sześc. w ramach kontraktów FOB (free on board), gdzie PGNiG odpowiada za odbiór, transport i rozładunek ładunku gazu Naturalny skroplony w porcie docelowym. W ramach kontraktów czarterowych będziemy mogli sprawnie dostarczać LNG na polski rynek, ale także wysyłać tankowce LNG do dowolnego terminalu LNG na świecie.

PGNiG wyczarterowało również trzy już zbudowane zbiornikowce LNG, każdy o pojemności ok. 160 tys. m3, co odpowiada ok. 80-90 m3 zregazyfikowanego LNG. Dwa z tych statków trafią do spółki do końca pierwszej połowy 2022 roku, a trzeci zostanie udostępniony w drugiej połowie roku, co pozwoli PGNiG na zakup LNG w ramach kontraktów FOB już w 2022 roku.

READ  Grupa Azoty otwiera nowy obiekt magazynowy w Tarnowie