Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Lotniska-widma: pięć z nich skończyło jako drogie białe słonie

Lotniska-widma: pięć z nich skończyło jako drogie białe słonie

Żadne lotnisko nie chce być znane jako genialny biały słoń. Zwłaszcza po tym, jak na jego budowę wydano miliony, a czasem miliardy dolarów.

Niektóre zostały zbudowane dzięki dużym, głęboko zakorkowanym ego, podczas gdy inne zostały zaprojektowane, aby pomóc biednym obszarom, ale z tego czy innego powodu te gigantyczne baseny nigdy tak naprawdę nie ruszyły z ziemi.

Oto pięć lotnisk, które miały być kolejnym dużym węzłem komunikacyjnym, ale zawiodły.

Międzynarodowe lotnisko Mattala Rajapaksa

Gdzie: Matala, Sri Lanka

kod IATA: HRI

otwierany: 2013

to kosztuje: 342 miliony dolarów

Ilu podróżnych może obsłużyć rocznie? 1 milion dolarów

Z iloma podróżnikami masz do czynienia? W 2021 roku około 26 tys.

Chodnik do wyjścia z lotniska w budynku terminala międzynarodowego lotniska Mattala Rajapaksa.

WIKIMEDIA COMMONS / Anuradha Dull

Chodnik do wyjścia z lotniska w budynku terminala międzynarodowego lotniska Mattala Rajapaksa.

Co się stało? Jest to prawdopodobnie jedno z nielicznych lotnisk White Elephant rzeczywisty Słonie są pomnikiem próżności jednego człowieka. Tym człowiekiem był były prezydent Mahinda Rajapaksa, który chciał sprowadzić hordy turystów do podupadłej, wiejskiej części Sri Lanki i otrzymał pomoc w zamian za gotówkę z Chin. Bez wątpienia fakt, że pochodził z sąsiedniego miasta Hambantota i był zainteresowany rozwojem swojej rodzinnej okolicy, miał kluczowe znaczenie dla jej budowy. Jednak niewielu z nich zdawało się podzielać jego uczucia.

Część początkowego sukcesu szybko zniknęła, gdy linie lotnicze opuściły lotnisko z powodu braku popytu ze strony klientów. Nie było wiele w okolicy, aby przyciągnąć turystów.

Obecnie jest używany przez lokalne linie lotnicze Cinnamon Air ze Sri Lanki, a także przez niektóre loty czarterowe. Są nadzieje, że lotnisko będzie tego świadkiem cyfry „znakowe”. Jednak w tym roku jest to bardzo niska podstawa.

Międzynarodowy port lotniczy Nacala

Gdzie: Nacala, Mozambik

kod IATA: MNC

READ  Australijska Partia Pracy zdobywa wystarczającą liczbę mandatów, aby rządzić samodzielnie

przebudowany: 2014

to kosztuje: Szacunki wahają się od 130 do 325 milionów dolarów

Ilu podróżnych może obsłużyć rocznie? 500 000

Z iloma podróżnikami masz do czynienia? 20 000

Co się stało? Spodziewano się, że przebudowa dawnego lotniska wojskowego pomoże ożywić północno-wschodni zakątek afrykańskiego kraju. Nie.

Brazylia włożyła w jego budowę duże pieniądze, ale po 23 miesiącach rozbudowy i otwarciu na wielkie fanfary przez prezydenta Mozambiku Armando Guebuzę napływ podróżnych nie nastąpił.

W rzeczywistości przez pierwsze trzy lata nie było lotów. Niewiele się zmieniło, ponieważ lotnisko ma na liście tylko jedną linię lotniczą (LAM Mozambique Airlines) i jedno miejsce docelowe (Maputo).

Lądowanie samolotu w Jetport Everglades w lipcu 1972 r.

dostarczone

Lądowanie samolotu w Jetport Everglades w lipcu 1972 r.

Port lotniczy Everglades

Gdzie: Floryda, Stany Zjednoczone

kod IATA: TNT

otwierany: Budowa rozpoczęła się w 1968 roku, ale jeszcze nie została zakończona.

lotnisko, którego nie było. To była inna epoka pod koniec lat 60., kiedy sporządzono plany lotniska pośrodku bagna w południowej Florydzie. Powstał Concorde, powstał też jego konkurent dla Stanów Zjednoczonych – Boeing 2707, a era samolotów naddźwiękowych miała zmienić bieg świata.

Jednym z problemów był „boom dźwiękowy”, który zwykle występuje, gdy samoloty przekraczają barierę dźwięku. Surowe przepisy dotyczące podróży naddźwiękowych oznaczały, że trudno było znaleźć odpowiednie miejsca do budowy, aby pomieścić te samoloty. Ale lokalizacja na środku bagna naprawiła to.

Zbudowano gigantyczny pas startowy, planowano pięć kolejnych, a potem… nic. Cały rozwój nie powiódł się ze względów środowiskowych, a budowa została wstrzymana w 1970 roku.

Obecnie nosi nazwę Dade-Collier Training and Transition Airport i oprócz pasa startowego znajduje się tam tylko przyczepa z biurem. Był używany w przeszłości jako obiekt szkoleniowy dla pilotów, a także do szybkich imprez motoryzacyjnych.

READ  Profesor Prasad twierdzi, że Fidżi nadal znajduje się w fazie przejściowej po pokonaniu wirusa koronawiru, podczas gdy Nath twierdzi, że rosnące koszty życia, podatek VAT i inflacja zmniejszą dochody podatkowe
Witamy na lotnisku Ho w Ghanie.

Sm105 / Wikimedia Commons

Witamy na lotnisku Ho w Ghanie.

Lotnisko jest

Gdzie: On, Ghana

kod IATA: HZO

otwierany: 2021

to kosztuje: 41 milionów dolarów

Ilu podróżnych może obsłużyć rocznie? 150 000

Z iloma podróżnikami masz do czynienia? mniej niż 1000.

Co się stało? Stworzony jako część planu posiadania lotniska w każdym regionie afrykańskiego kraju, był niezwykłym osiągnięciem. Po rozpoczęciu prac w 2015 r. prace zakończono w 2017 r., ale lotnisko nie odnotowało żadnego ruchu komercyjnego aż do 2021 r., a nawet wtedy było energiczne.

Wydaje się, że nie było zapotrzebowania na osoby dojeżdżające do pracy w okolicy. Linie lotnicze pojawiały się i znikały, a następnie całkowicie przestały działać na początku 2022 r. Istnieją jednak pewne oznaki życia, takie jak Raport lokalnych mediów Lotnisko ponownie powitało pasażerów w tym tygodniu, aby uczcić 66. Dzień Niepodległości kraju.

Zaprojektowany, aby pomóc złagodzić presję na lotnisko Barajas w stolicy, Ciudad Real podskakiwał od jednego szoku do drugiego.

Oli Scarfe / Getty Images

Zaprojektowany, aby pomóc odciążyć lotnisko Barajas w stolicy, Ciudad Real podskakiwał od jednego szoku do drugiego.

Międzynarodowe lotnisko Ciudad Real

Gdzie: Ciudad Real, Hiszpania

kod IATA: CQM

otwierany: 2009

to kosztuje: 1,9 miliarda dolarów

Ilu pasażerów może obsłużyć rocznie? 2 miliony

Z iloma podróżnikami masz do czynienia? 0

Co się stało? Być może lotniskowym szaleństwem, które zakończy wszystkie szaleństwa na lotniskach, jest ten drogi biały słoń na południe od Madrytu. Zbudowany, aby pomóc odciążyć lotnisko Barajas w stolicy, Ciudad Real podskakiwał od jednego szoku do drugiego.

Kwestie środowiskowe, stacja kolejowa, która nigdy nie została zbudowana, kryzys finansowy w Hiszpanii i kłopoty z dwugodzinnym dojazdem do Madrytu sprawiły, że lotnisko stało się niepopularne i wkrótce się rozpadło.

Sprzedaż spadła, ale stała się popularnym miejscem przechowywania samolotów przez linie lotnicze w najtrudniejszych czasach pandemii.

READ  Wirus koronowy Covid 19: dlaczego zmienna delta przeraża ekspertów

Prawdopodobnie obecnie najbardziej popularna jako strona dla Reklama Volvo z udziałem Jean-Claude’a Van Damme’a ustawa o podziałach między dwoma ciężarówkami poruszającymi się w przeciwnych kierunkach.