Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kupujący w Wielkiej Brytanii tną nawet potrzeby, ostrzega właściciel Poundland | Ziemia funta

Kryzys kosztów utrzymania skłania kupujących w Wielkiej Brytanii do ograniczania nawet podstawowych rzeczy, ponieważ płace nie nadążają za inflacją, właścicielem Ziemia funta Mówi.

Grupa Pepco, która jest właścicielem Poundland w Wielkiej Brytanii, Dealz w Irlandii i sieci Pepco w całej Europie, twierdzi, że chociaż bezwzględny poziom presji inflacyjnej jest większy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, wzrost płac jest w tych regionach o około 10% wyższy w porównaniu z innymi. za to bardzo.

Jednak firma dodała: „Na rynkach Europy Zachodniej gwałtowny wzrost inflacji w warunkach stagnacji wzrostu płac doprowadził do absolutnego zmniejszenia wydatków konsumentów. W szczególności w Wielkiej Brytanii kryzys kosztów utrzymania wpłynął na dochód do dyspozycji klientów ponieważ skurczył się nawet w krótkoterminowych zakupach podstawowych.

Zjednoczone Królestwo Inflacja w kwietniu wyniosła 9%, najwyższy poziom od ponad 40 lat, w miarę wzrostu kosztów żywności i energii. podczas gdy, wzrost płacbez premii, wynosi nieco ponad 4%.

Ostrzeżenie o zniżkach pojawiło się, gdy sprzedawca mebli DFS poinformował, że jego zamówienia ucierpiały od kwietnia – liczba zamówień spadła o około 2% w stosunku do poziomów sprzed pandemii, które według analityków spadły o około 50% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Akcje specjalisty od sof spadły o prawie 16%, ponieważ analitycy stwierdzili, że obniżyli oczekiwania dotyczące zysków o ponad jedną trzecią.

Pepco powiedział, że jego marże zysku zostały zagrożone, ponieważ próbowało zaabsorbować część wzrostu kosztów. Dodał, że chce dokonać cięć, aby utrzymać niskie ceny dla „klientów zwracających uwagę na koszty”. Sprzedaż wzrosła o prawie 19% w ciągu sześciu miesięcy kończących się 31 marca, a zyski wzrosły o prawie 29% po otwarciu 235 nowych sklepów w całej Europie.

Trevor Masters, CEO Grupy Pepco, powiedział: „Utrzymaliśmy naszą wiodącą pozycję na rynku pod względem cen, a dzięki ciągłej koncentracji na obniżaniu kosztów prowadzenia działalności byliśmy w stanie chronić klientów przed podwyżkami cen niektórych produktów jednocześnie. znacznej presji inflacyjnej na budżety rodzinne”.

READ  Tesco po raz pierwszy przestaje sprzedawać plastikowe chusteczki dla niemowląt do brytyjskich supermarketów | Tesco

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

Pepco poinformowało, że sprzedaż wzrosła powyżej poziomu sprzed pandemii w ciągu ośmiu tygodni od końca roku, przy czym główna sprzedaż w sieci Poundland wzrosła średnio o 4,3% tygodniowo.

Powiedziała, że ​​inwazja na Ukrainę, która graniczy z trzema największymi obszarami działalności grupy, pomogła zwiększyć sprzedaż z powodu napływu uchodźców.

Ale powiedział, że wzrost został „w pewnym stopniu skompensowany” przez wojnę, „która pogłębiła obecne zakłócenia w łańcuchu dostaw i przeciwności inflacyjne”.