Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dyrektor generalny Ofgem, Jonathan Brierley, napisał na blogu post ostrzegający firmy energetyczne o pogarszającej się obsłudze klienta podczas kryzysu kosztów utrzymania

Kryzys związany z kosztami utrzymania: Ofgem grozi nałożeniem grzywien na spółki energetyczne, jeśli bezpośrednie zadłużenie jest zbyt duże

Ofgem zbada, czy brytyjskie firmy energetyczne zadłużają się bezpośrednio u klientów „więcej niż jest to konieczne” w miarę wzrostu cen i pogłębiania się kosztów życia w kryzysie

  • Dyrektor generalny Ofgem Jonathan Prairie ostrzega firmy energetyczne przed cenami
  • Powiedział, że kary zostaną nałożone na firmy, które podniosą zbyt wysoko poziom polecenia zapłaty
  • Niepokoi go również pogorszenie obsługi klientów z branży
  • Powiedział, że niektóre firmy stosują ryzykowne modele biznesowe, które zwiększają ryzyko upadku

Regulator energetyki Ofgem ostrzegł dostawców gazu i energii elektrycznej, że mogą zostać narażeni na kary grzywny i prawdopodobnie stracą licencje, jeśli spróbują okraść konsumentów podczas kryzysu kosztów utrzymania.

Regulator poinformował, że analizuje kwotę, jaką firmy zwiększyły bezpośrednie zadłużenie po „bezprecedensowym” 54-procentowym wzroście pułapu cen energii w dniu 1 kwietnia.

Około 4,3 miliona klientów zostało przeniesionych do firm alternatywnych, gdy dostawca gazu lub energii elektrycznej upadł z powodu niestabilności rynku.

w Post na blogu„Widzimy również niepokojące sygnały, że niektóre firmy reagują na te zmiany, pozwalając na pogorszenie poziomu obsługi klienta” – powiedział Jonathan Brierley, dyrektor generalny Ofgem.

Pułap cen energii podskoczył 1 kwietnia o 54 procent, a dalsze podwyżki spodziewane są jeszcze w tym roku

Pułap cen energii podskoczył 1 kwietnia o 54 procent, a dalsze podwyżki spodziewane są jeszcze w tym roku

Kontynuował: „Na przykład pojawiły się obawy, że niektórzy dostawcy mogli zwiększyć płatności polecenia zapłaty o więcej niż to konieczne, lub skierować klientów do taryf, które mogą nie leżeć w ich najlepszym interesie. Widzieliśmy również niepokojące historie o tym, jak niektórzy wrażliwi klienci są traktowani, gdy napotykają trudności.

„Teraz bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy od dostawców zgodności z wymaganiami licencji dotyczącymi tego, jak postępują z klientami pozbawionymi środków pieniężnych” – ostrzegł.

Firmy energetyczne staną teraz w obliczu ściślejszego nadzoru nad sposobem obsługi zadłużenia klientów bezpośrednich i „zapewnią, że firmy przestrzegają wyższych standardów ogólnej wydajności obsługi klienta i będą chronić klientów wrażliwych”.

Według Ofgem: „Jeśli tego nie zrobią, nie zawahamy się podjąć szybkich działań w celu wyegzekwowania zgodności, w tym nałożenia wysokich grzywien”.

Regulator powiedział, że będzie również „zajmować się nadużywaniem kredytów klientów i płatnościami odnawialnymi”.

Niektóre z firm gazowych, które upadły, wykorzystały pieniądze, które zapłacili im klienci, aby wspierać ich działalność, zamiast płacić za energię lub rozwijać energię odnawialną.

Ofgem ostrzegł firmy energetyczne, że będą musiały podjąć działania, jeśli nie poradzą sobie odpowiednio z wrażliwymi klientami, takimi jak emeryci, lub narzucą zbyt wysokie płatności z tytułu polecenia zapłaty.  Ostrzegano też firmy przed wykorzystywaniem środków klientów jako formy nieoprocentowanego finansowania

Ofgem ostrzegł firmy energetyczne, że będą musiały podjąć działania, jeśli nie poradzą sobie odpowiednio z wrażliwymi klientami, takimi jak emeryci, lub narzucą zbyt wysokie płatności za pomocą polecenia zapłaty. Ostrzegano też firmy przed wykorzystywaniem środków klientów jako formy nieoprocentowanego finansowania

Pan Brearley ostrzegł: „Salda kredytowe klientów powinny być wykorzystywane wyłącznie do rozliczania rachunków, a nie jako źródło kapitału wolnego od ryzyka. Dlatego rozważamy opcje nałożenia limitów na salda kredytowe i płatności za odnawialne źródła energii w sposób, który je chroni. w przypadku awarii dostawcy.”

Oprócz rachunków za energię konsumenci borykają się z rosnącymi kosztami, a Bank Anglii ostrzega, że ​​presja może doprowadzić do niespłacania kredytów i kart kredytowych.

READ  Ukraina zbiera miliony darowizn w kryptowalutach, aby „zniszczyć jak najwięcej rosyjskich żołnierzy” | wiadomości ze świata

Ostatnie badanie warunków kredytowych przeprowadzone przez Bank of England wykazało, że kredytodawcy spodziewali się, że kredyty hipoteczne, niezabezpieczone pożyczki i kredyty dla przedsiębiorstw osiągną skok niespłacalności w ciągu trzech miesięcy do maja.

Jednak firmy podały, że spodziewają się, że straty na tych kredytach pozostaną stabilne w tym okresie.

Dzieje się tak po tym, jak firmy bankowe i kredytodawcy powiedzieli, że w ostatnim kwartale do lutego odnotowali spadek niespłacalności zarówno pożyczek zabezpieczonych, jak i niezabezpieczonych.

Pożyczkodawcy powiedzieli również bankowi centralnemu, że zamierzają najbardziej ograniczyć udzielanie kredytów hipotecznych od początku pandemii.

Wyższe stopy procentowe spowodowały, że kredytodawcy ograniczyli oferty kredytów hipotecznych i zaostrzyli niektóre kryteria kwalifikowalności.

„Wraz z rosnącą inflacją i zdumiewająco wysokimi cenami wielu artykułów pierwszej potrzeby, wielu z nas zostało zmuszonych do zaciągania pożyczek, aby związać koniec z końcem” – powiedziała Sarah Coles, starszy analityk finansów osobistych w Hargreaves Lansdown.

Pożyczki na kartach kredytowych rosły szybciej niż w jakimkolwiek innym miesiącu odnotowanym w lutym — ostatnim miesiącu, dla którego mamy dane.

„Ale chociaż wydaje się to rozwiązaniem krótkoterminowym, stwarzasz problemy na przyszłość, dodając odsetki i płatności do stale rosnącej góry miesięcznych kosztów, co utrudnia kontynuowanie pracy i utrudnia comiesięczne uzupełnianie naszych finansów .

Reklama