Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Krytyka gwiazd mediów społecznościowych za naruszenie zasad reklamowych | Media społecznościowe

Gwiazdy mediów społecznościowych Judy Marsh, Chloe Khan, Lucy Mecklenburg i Chloe Ferry zostały nazwane przez brytyjski organ nadzoru reklamowego za wielokrotne naruszanie zasad reklamy w mediach społecznościowych, grożące im grzywny lub usuwające ich posty.

Gwiazdy Instagramu stały się pierwszymi influencerami, którzy znaleźli się na dedykowanej liście przestępców, którą uruchomiłem Reklama Urząd ds. Standardów (ASA). Stowarzyszenie dodało, że jeśli nie zaczną przestrzegać zasad, dodatkowymi karami mogą być reklamy internetowe narażające ich na zniesławienie, usunięcie postów lub kary finansowe.

ASA wydała ostateczne ostrzeżenie, aby: 122 influencerów na Instagramie z Wielkiej Brytanii w marcui powiadomić ich, że za nieprzestrzeganie zasad dotyczących postów promujących markowe produkty będą grozić im kary.

Zgodnie z brytyjskim prawem reklamowym, posty promocyjne muszą wyraźnie wskazywać, że są płatne i zazwyczaj zawierają hashtag, taki jak #ad lub #spon, co jest skrótem od reklamy lub sponsorowania.

ASA zjadliwie ocenia zachowanie gwiazd, które pojawiły się w programach takich jak The Only Way to Essex, Geordie Shore i X Factor. Powiedziała, że ​​wielokrotnie nie ujawniali, czy ich posty na Instagramie są w rzeczywistości reklamami stron trzecich.

Profil na Instagramie Chloe Khan. Zdjęcie: Instagram / PA

„Wszystkimi z nich skontaktował się nasz zespół ds. zgodności i poproszono o zapewnienie gwarancji, że w swoich postach reklamowych będą umieszczać jasne i przedstawione etykiety reklamowe” – powiedział ASA. „Albo nie dostarczyli tego twierdzenia w pierwszej kolejności, albo wycofali je później”.

Przykładami łamania zasad są: Chloe Ferry publikująca reklamę Pogromców Długów, która promowała plan umorzenia do 85% długu, oraz Jodie Marsh, która promuje różne suplementy diety.

„Wolimy współpracować z influencerami i markami, aby pomóc im przestrzegać zasad” – powiedział Jay Parker, dyrektor generalny ASA. „Najlepsi influencerzy na tej liście mieli wszelkie możliwości, by traktować ludzi uczciwie w kwestii swoich reklam”.

Influencerzy będą teraz pierwszymi, którzy zostaną dodani do nowej witryny niezgodności, która publikuje listę osób, które złamały zasady. ASA poinformowało, że pozorni influencerzy pozostaną na stronie przez co najmniej trzy miesiące, a także przejdą okres wzmożonego monitorowania na miejscu.

ASA powiedział, że osoby mające wpływ, które nadal naruszają zasady zachowania poufności, mogą zostać skierowane do Urzędu ds. Standardów Handlowych lub Urzędu ds. Konkurencji i Rynków, który ma możliwość nakładania grzywien. Strażnik powiedział, że może również współpracować z firmami z mediów społecznościowych, aby „usunąć ich treści”.

– To nie takie trudne – powiedział Parker. “Bądź otwarty i jasny, kiedy posty i historie są reklamami. Jeśli nie doprowadzi to do oczekiwanych zmian, nie zawahamy się rozważyć dalszych sankcji.”

Profil na Instagramie Lucy Meklemburgii.
Profil na Instagramie Lucy Meklemburgii. Zdjęcie: Instagram / PA

Ostrzeżenie ASA skierowane do influencerów w marcu pojawiło się po wyrywkowej kontroli 122 postów na Instagramie opublikowanych przez brytyjskich influencerów w okresie trzech tygodni we wrześniu ubiegłego roku. ASA przeanalizowała ponad 24 000 postów i stwierdziła, że ​​chociaż prawie jedna czwarta z nich to reklamy, tylko 35% z nich było wyraźnie oznaczonych jako takie. ASA stwierdziło, że poziom niezgodności z zasadami jest „nie do zaakceptowania” i uświadomił wszystkim wpływowym osobom i wielu markom, że mogą stawić czoła działaniu.

ASA wcześniej wydała orzeczenia przeciwko wpływowym osobom, w tym Emily Canham, w swojej pierwszej wotum nieufności za post na TikTok. Canham, która ma ponad 700 000 obserwujących na TikTok, została oceniona przez kilka gazet i magazynów ze względu na jej umiejętności marketingowe i związek z członkiem zespołu Busted, Jamesem Bourne.

Inni, którzy popełniają błąd w regułach reklamowych, to były uczestnik Love Island Luke Mabbott i Zoë Sugg, blogerka zajmująca się modą i zakupami, która również napisała powieść Girl Online.

Strażnik reklam powiedział, że w zeszłym roku odnotował 55% wzrost skarg na osoby mające wpływ na media społecznościowe, z 1979 w 2019 r. do 3144 w 2020 r. Ponad 60% skarg w zeszłym roku dotyczyło postów w mediach społecznościowych.

W październiku Instagram poinformował, że planuje rozprawić się z wpływowymi osobami w mediach społecznościowych i celebrytami w Wielkiej Brytanii, którzy łamią zasady dotyczące ujawniania reklam, po Dochodzenie Urzędu ds. Konkurencji i Rynków هيئة. W 2019 roku CMA otrzymało oficjalne zobowiązania od 16 znanych osobistości, W tym Alexa Chung i Ellie Goulding, aby wskazać, czy otrzymali lub otrzymali prezenty lub pożyczki zarobkowe podczas tworzenia postów na Instagramie.

READ  Russell Brand „został rozbity po tym, jak jego owczarek niemiecki Wolverine został pobity na śmierć”