Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Korzystanie z testu wąchania”: Morrisons wyciągają daty „użycia” z kartonów po mleku | Morrisons

Morrisons usunie daty „użytkowania” z kartonów mleka pod koniec miesiąca, starając się uratować miliony pint przed niepotrzebnym wyrzucaniem każdego roku.

Brytyjski supermarket prosi klientów o wykonanie prostego, sprawdzonego testu sprawdzającego, czy mleko krowie nadaje się do użytku: powąchaj je.

Butelki sprzedawane przez sprzedawcę nadal będą miały datę przydatności do spożycia, która wskaże, kiedy mleko będzie smakować najlepiej, ale Nadal może być często bezpiecznie używany Przez kilka dni po tym punkcie.

Wielka Brytania marnuje około 330 000 ton mleka każdego roku, około 7% całkowitej produkcji w Wielkiej Brytanii, zgodnie z danymi z 2018 r. opublikowanymi przez organizację charytatywną Wrap. Większość zmarnowanego mleka – 490 milionów litrów – jest wyrzucana w domu, co sprawia, że ​​jest to trzecia najbardziej marnowana żywność w Wielkiej Brytanii, po ziemniakach i chlebie.

Mleko wiąże się również z wyższą emisją dwutlenku węgla ze względu na duże zasoby potrzebne do wykarmienia krów. Rosnąca świadomość śladu węglowego była jednym z czynników szybkiego wzrostu w Alternatywy na bazie roślin, takie jak owies, soja i migdały.

Morrisons powiedział, że klienci powinni sprawdzać mleko, przykładając butelkę do nosa. Jeśli pachnie kwaśno, może być zepsuty. Jeśli tworzy skrzepy i grudki, jest to również znak, że nie należy go stosować. Okres przechowywania mleka można wydłużyć, utrzymując je w niskiej temperaturze i maksymalnie zamykając butelki.

Morrisons Jest to czwarty co do wielkości supermarket w Wielkiej Brytanii po Tesco, Sainsbury i Asda z udziałem w rynku wynoszącym 10,4%, według firmy Kantar.

Przeniesienie obejmie początkowo 90% mleka marek supermarketów, w tym British and Scottish Special Milk, Morrisons For Farmers Milk i Morrisons Organic Milk. Supermarket wyeliminował już daty „używania” w niektórych partiach jogurtów i serów twardych pod własną marką w 2020 roku.

Marcus Joffre, dyrektor generalny The Wrap, powiedział: „Cieszę się, że Morrisons jest pierwszym supermarketem w Wielkiej Brytanii, który podejmuje ten ważny krok w celu ograniczenia marnowania żywności w gospodarstwach domowych – pokazuje prawdziwe przywództwo i czekamy na więcej sprzedawców detalicznych, którzy dokonają przeglądu etykiet dat na swoich produkty i działanie.”

Wskazówki dotyczące najlepszych praktyk opracowane przez firmę Wrap z jedzenie Agencja Normalizacyjna i rząd twierdzą, że data „użycia” jest wymagana tylko ze względów bezpieczeństwa żywności, które nie mają zastosowania do mleka.

„Zmarnowane mleko oznacza zmarnowany wysiłek naszych rolników i uwalnia niepotrzebny węgiel do atmosfery” – powiedział Ian Good, starszy kupiec mleka w Morrisons.

„Poprzednie pokolenia zawsze stosowały test węchowy – i myślę, że my też możemy”.

READ  List intencyjny Humbera do głównych inwestorów, gdy ambicja Net Zero staje się globalna