Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Justin Theroux zasługuje na coś lepszego niż płaski, publiczny serial Apple TV + – Entertainment News, Firstpost ”

Przygodowa gra akcji Ozark / Breaking Bad-mold wymagała bardziej ambitnego scenariusza niż obsada znanej epoki transmisji.

„Minęliśmy Mały Pałac Polski do domu przy głównej drodze, a pięć mil później w Northampton, tatuś cały czas opowiadał o dzikusach i okrucieństwie Ameryki – o tym, jak zmieniło się to w bolesną groźbę dopingu i zamykania drzwi wściekłych padlinożercy, miliony przestępców i moralna infiltracja. I spójrz na polityków. I nie było absolwenta Harvardu, który mógłby zmienić oponę lub zrobić dziesięć pompek ”. Powieść Paula Therouxa z 1981 roku Wybrzeże Komarów Ten niezapomniany fragment rozpoczął się o głównym bohaterze książki, ekscentrycznym wynalazcy Ali Fox, widzianym przez uwielbiane spojrzenie jego nastoletniego syna, Charliego. Energia komediowa jest wystarczająco imponująca, ale prawdziwa siła tego fragmentu tkwi w jego ekonomii: w zaledwie dwóch linijkach wiemy, że Allie jest apodyktyczna („mówi całą drogę”), perspektywa sądowa (mała część o absolwentach Harvardu i płaskiej opon) i że jego syn zaczyna przyjmować bezkrytyczne poglądy na temat „okrucieństwa Ameryki”.

Niestety, Neil Kroos (twórca BBC) w dużej mierze nie posiada ekonomii i inteligencji Lutra) Oraz telewizyjna adaptacja Toma Bissella Wybrzeże Komarów, Pierwszy sezon w Apple TV Plus już dziś. Justin Theroux (nawiasem mówiąc, siostrzeniec autora Paul Theroux) zagra w roli Allie Fox chwalebną rolę, wahając się między emocjonalną twardością a genialnie zaskakującymi decyzjami. Zdjęcia i akcja kamery są również imponujące, demonstrując ambicje pary oszałamiających długich ujęć w samym pierwszym odcinku. Ale pisanie serialu ostatecznie pozwala niesamowitym aktorom i materiałowi źródłowemu na drastyczną degradację.

Kadr z Wybrzeża Moskitów

Po prostu serial wcale nie przypomina powieści. Powieść jest tragiczną komedią, ostrzegawczą satyrą na temat ideologicznej obsesji jednego człowieka i niebezpieczeństw amerykańskiej wyjątkowości. Aly Fox jest zmęczona amerykańską nadmierną konsumpcją i tym, co widzi w rezultacie zalewania całej kultury. Odprowadza swoją rodzinę – wieloletnią żonę Margot (Melissa George), nastolatków Charlie (Gabriel Bateman) i Dinę (Logan polski) – na wybrzeże komarów nazwane jego imieniem przez granice Hondurasu i Nikaragui, pragnąc uciec przed pozorem nowoczesności w tym technologia. Jednak w całej książce drobiazgowa, irytująca i lekkomyślna natura Allie nadal więziła rodzinę w coraz bardziej niebezpiecznych sytuacjach.

READ  Royals na żywo: Królowa pojawia się po koncercie w Sussex: „Zdziw się, jeśli się pojawią” | Królewski | Aktualności

Jednak widok Cross i Bissell zmienia to w płaski obraz Ozark/Szkoda– To musi być przygodowa gra akcji, z typowymi „wilkami” (ludźmi pomagającymi nielegalnie przekroczyć granicę), ekskluzywnymi meksykańskimi gangsterami itp. Każdy odcinek ma na celu wysłanie głowy rodziny Foxów jako pierwszej na niebezpieczeństwo, z taką szybkością, by się odwrócić – i sprowadzić ich z krawędzi otchłani w rozproszony sposób. Działa to, gdy twój bohater jest „owieczką wśród wilków”, jak w Ozark lub SzkodaPierwsze sezony. Jesteśmy ciekawi, jak ci mężczyźni dostosują się do sytuacji wykraczających poza ich strefy komfortu. Niemniej jednak Allie jest maniakiem kontrolowania plotek, przekonanym, że może kupić, oszukać lub schlebiać sobie wyjście z każdej sytuacji – więc zadrapania, które dostaje, są bardziej przewidywalne, a ryzyko emocjonalne jest mniejsze.

Co więcej, Allie i Margot biegają ze swoimi dziećmi od pierwszego odcinka – i tak naprawdę nie wiemy dlaczego, aż do dwóch ostatnich odcinków. Zanim nadejdzie to (nieprawdopodobne) wyjaśnienie, w kategoriach narracyjnych jest już za późno. Muszę przyznać, że ten wybór narracji zaszokował mnie albo jako sarkastyczny (niech przynęta kręci się dla widzów), albo zbyt szeroki na jego korzyść (zakładając, że wprowadzi więcej historii w przyszłych sezonach).

Justin Theroux zasługuje na recenzję z Mosquito Coast lepiej niż tegoroczny płaski serial Apple TV

Kadr z serialu

Innym problemem jest serial: scenarzyści zawsze chętnie przypominają nam, że Allie jest alternatywą dla tych samych przerażających aspektów amerykańskiej kultury, przed którymi ucieka: jest lekkomyślny, łatwowierny, konfrontacyjny i pełen lęku, że wszyscy na świecie ( poza nim) jest mu winien kredyt za dolara. Drobna postać wyjaśnia to nawet w rozszerzonym monologu skierowanym do Allie: „Chcesz uciec z Ameryki, ale nie możesz. Nigdy nie będziesz w stanie. Z powodu tego, kim jesteś. Sposób, w jaki myślisz, że możesz kupować ludzi . Sposób, w jaki myślisz, że możesz. „Musi kupić wszystko, co chcesz. Weź, co chcesz, od kogokolwiek chcesz. Wszystko, czego nie lubisz, palisz na ziemi”.

READ  Flat Dog Diner w Vero Beach serwuje włoską wołowinę i polskie specjały

A jeśli czujesz smutek, celem Margot jest naiwny pociąg do pomysłu ucieczki z Ameryki Łacińskiej… The Beach Boys „Kokomo”. Wiesz, śpiewający drink, który mówi: „Aruba, Jamajka, och, chcę zabrać O / Bermudy, Bahama, przyjdź do mojej pięknej mamy / Ki Largo, Montego, kochanie, dlaczego nie pójdziemy”. Więc to nie to samo, co tutaj dokładność jest zasadą przewodnią. Szkoda, ponieważ członkowie obsady bardzo się starają ze scenariuszami, które otrzymują. W rzeczywistości Theroux i Melissa George mogą zobaczyć, jak Emmy kiwa głową (Theroux to coś więcej, nie tylko dlatego, że został przeoczony z powodu jego niesamowitego występu w resztki). Logan Bulch kradnie praktycznie każdą scenę, w której się znalazła, odkąd po raz pierwszy przysięgała swojemu miejscowemu ojcu („To bzdury od Jima Jonesa!”) Po tym, jak skonfiskował kolejny niedrogi telefon komórkowy z jej pokoju. Odniesienie Jima Jonesa jest również odpowiednie, ponieważ Alli jest przecież nie tyle człowiekiem rodzinnym, ile przywódcą kultu czwórki.

Jednak ostatecznie to nie wystarczy Wybrzeże Komarów Dochodzi do wniosku, że czuje się jednocześnie impulsywny i opóźniony. Jeśli Apple odnowi go na drugi sezon, ci aktorzy zasługują na bardziej ambitny scenariusz, który nie sprawi, że ich postacie spłaszczą się w znanych szablonach epoki transmisji.

Ocena: 2 (z 5)