Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jak lęk wpływa na zdrowie jelit i co z tym zrobić

a Nowojorczyk Kreskówka pokazuje parę na stole. Ktoś czyta czasopismo naukowe. Podpis brzmi: „Okazuje się, że to nie gigantyczna asteroida zabiła dinozaury. To napięcie wokół gigantycznej asteroidy zabiło dinozaury”.

Chociaż nie jesteśmy w stanie kontrolować wszystkich katastrof asteroid w życiu, możemy zarządzać naszymi reakcjami na te stresory. Twoje ciało jest stworzone do Wytrzymaj stresujące, powtarzające się wydarzenia bez długotrwałych uszkodzeń. Naturalne mechanizmy uspokajające organizmu resetują układ nerwowy po przejściu stresu. Ćwiczenie zamierzonych zachowań, które aktywują te naturalne mechanizmy uspokajania, wzmocni twoją odporność.

Możesz myśleć o relacji między mózgiem a jelitami jako o rozmowie lub duecie muzycznym. Jak w muzycznym duecie, czasami jedna osoba śpiewa, potem druga, a potem oboje śpiewają razem. Skuteczne zarządzanie stresem wymaga koordynowania muzycznej rozmowy między mózgiem a jelitami:

Od góry do dołu (od mózgu do jelit): Twoje myśli i działania mogą zmniejszyć stres, aktywując pozytywne strategie radzenia sobie, które redukują kortyzol i inne komunikaty wywołujące reakcję na stres.

Od dołu do góry (od jelita do mózgu): Bakterie jelitowe, stany zapalne i inne reakcje fizjologiczne wpływają na chemię mózgu, nastrój i reakcje na stres. Wzmocnienie różnorodności biomu jelitowego poprawia ogólny stan zdrowia i samopoczucie.

Najlepiej stosować zabiegi odgórne i oddolne, aby zmniejszyć lęk i stres oraz poprawić zdrowie fizyczne i psychiczne.

Przyjęty z Frazzlebrain: Wyeliminuj niepokój, złość i stres dzięki zaawansowanym odkryciom w neuropsychologii (c) 2022 przez Ginę Simmons Schneider. Opublikowane przez Central Recovery Press. Wszelkie prawa zastrzeżone.

READ  Zakażenie COVID-19 u matki zwiększa ryzyko przedwczesnego porodu, niskiej masy urodzeniowej i urodzenia martwego dziecka