Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Intel zakopuje informacje o awariach GPU i opóźnieniach w dzienniku „Piątek po piątku”.

Intel zakopuje informacje o awariach GPU i opóźnieniach w dzienniku „Piątek po piątku”.

Intel wykorzystał ciche ogłoszenie w piątek, aby ujawnić opóźnienia i pominięcia w swojej mapie drogowej dotyczącej GPU i obliczeń o wysokiej wydajności.

Intel dokument Rozpoczyna się radosną rozmową o procesorach graficznych. Ale tuż pod zakładką znajduje się kilka niepozornych wiadomości o Chipzilli. Pierwsze dwa eliminują generację GPU Rialto Bridge i opóźniają projekt GPU Falcon Shores – do 2025 roku.

tak jak dziennik W maju 2022 r., kiedy Intel zaprezentował aktualizację mapy drogowej HPC na Międzynarodowej Konferencji Superkomputerowej, Intel planował rozpocząć próbkowanie mostu Rialto w połowie 2023 r. W tamtym czasie most Rialto był opisywany jako godny następca procesora graficznego Ponte Vecchio i jest w stanie zapewnia 30-procentowy wzrost wydajności. Falcon Shores – platforma z rdzeniami procesora x86 i GPU Xe w jednym pakiecie – nosi nazwę „XPU” i prawdopodobnie zadebiutuje w 2024 roku.

Niedawne ogłoszenie Intela przedstawia most Rialto jako źródło jedynie „stopniowych ulepszeń” – które w związku z tym zostało wycofane.

Tymczasem Falcon Shores jest teraz „celem do zastosowania w 2025 r.”. Intel argumentował, że zmiana harmonogramu — i przejście na dwuletni cykl wydawania procesorów graficznych „Max” klasy HPC — „spełnia oczekiwania klientów dotyczące wprowadzania nowych produktów i daje czas na ewolucję ich ekosystemów”.

W poście wspomniano również o zaprzestaniu stosowania architektury GPU Lancaster Sound klasy centrum danych, używanej w obecnej gamie GPU „Flex” – ponownie na tej podstawie, że zapewniała ona jedynie przyrostowy wzrost wydajności.

Takie postępowanie „pozwala nam przyspieszyć rozwój Melville Sound, który będzie znaczącym skokiem architektonicznym w stosunku do obecnej generacji pod względem wydajności, funkcji i obciążeń, które umożliwi”.

Nie podano daty debiutu Melville Sound, ale w publikacji zauważono, że opisane zmiany doprowadzą do dwuletniego cyklu wydawania serii Flex.

Wiadomości Intela nie są tak ponure w kwestii procesorów graficznych: sklep z chipami obiecał „ciągłe aktualizacje naszych produktów z serii Max i Flex, z ulepszeniami wydajności, nowymi funkcjami, rozszerzoną obsługą systemów operacyjnych i nowymi przypadkami użycia w celu zwiększenia korzyści płynących z te produkty.”

READ  Dr Disrespect ujawnia nowe szczegóły dotyczące swojego tajemniczego zakazu korzystania z Twitcha

Szczegóły znowu nie są dostępne. A wraz z wydłużeniem zorientowanej na biznes mapy drogowej procesorów graficznych firmy Intel, klienci prawdopodobnie będą musieli poczekać co najmniej rok, zanim będą mogli stwierdzić, czy Continuous Delivery oferuje coś wartościowego.

Zakładając, że ciągła dostawa działa nawet w przypadku tych produktów, biorąc pod uwagę uwagi Intela, klienci HPC potrzebują dłuższego czasu realizacji, aby przygotować swoje środowiska na tego typu sprzęt.

Nie ma sposobu, aby pokolorować status Intela jako laggarda GPU: Ponte Vecchio jest wiele lat w tyle, a linia niezależnych procesorów graficznych Arc pojawiła się dopiero w zeszłym roku.

Nvidia od ponad dekady ma na rynku samodzielny produkt zarówno dla graczy, jak i profesjonalistów, podczas gdy Intel skupił się na zintegrowanej grafice.

Intel już dawno spóźnił się z GPU i będzie dalej w tyle, kiedy – lub jeśli – Falcon Shores zadebiutuje w 2024 roku.

A gdyby kłopotliwy gigant mógł wysłać podwozie w tym roku, nadal nie dotrzymałby terminów, które sam sobie wyznaczył – dodając do długiej listy produktów przybywających z opóźnieniem iw konfiguracjach już wyprzedzonych przez konkurencję.

Pat Gelsinger, dyrektor generalny Intela, pełni tę funkcję od nieco ponad dwóch lat. Jedną z pierwszych strategii, którą osobiście ogłosił, była „Integrated Device Manufacturing 2.0” (IDM 2.0) — plan polegający na tym, że odlewnie inne niż sam Intel wytwarzają niektóre komponenty swoich produktów, a Chipzilla zajmuje się ostateczną integracją i pakowaniem.

Niegdyś dominujący gigant Falcon Shores zapowiada się na produkt IDM 2.0 w akcji. Do czasu debiutu Gelsinger spędzi co najmniej cztery lata na pracy (kciuki), tworząc produkt GPU, który będzie musiał posiadać.

Jednak mało kto chciałby przyznać się do aktualizacji mapy drogowej GPU Intela. Podczas gdy poprzednia mapa drogowa GPU HPC dla Chipzilla została wręczona na dużym międzynarodowym festiwalu, ta aktualizacja została okrojona bez fanfar w piątek — czas, kiedy nawet członkowie prasy mogą nie być w pełni sił, ponieważ umysły zwracają się ku rodzinie i rozrywce.

READ  Gigabyte przedstawia trzy monitory do gier OLED z HDMI 2.1 i rozmiarami TV

Dziennikarze polityczni mają określenie na tego rodzaju zachowanie: nazywają to „wynoszeniem śmieci”. Jeśli Intel nie będzie w stanie zaimplementować tej mapy drogowej, grozi jej wprowadzenie wielu nieadekwatności. ®