Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Innowatorzy 2021: Europa Środkowo-Wschodnia

Innowatorzy 2021: Europa Środkowo-Wschodnia

Pandemia Covid-19 przyspieszyła przejście do wirtualnego świata, w którym firmy czerpią duże korzyści.

Odkąd ponad dekadę temu kraje Europy Środkowo-Wschodniej przeszły do ​​gospodarki rynkowej, region cieszy się „złotą erą wzrostu”, mówi McKenzie. Jednak większość tego wzrostu opiera się na tradycyjnych gałęziach przemysłu, niskich kosztach pracy, finansowaniu UE i inwestycjach zagranicznych.

Patrząc w przyszłość, wydaje się, że cyfryzacja zapewni krajom Europy Środkowo-Wschodniej możliwość napisania nowego rozdziału w historii wzrostu gospodarczego, a McKinsey przewiduje, że cyfryzacja zwiększy PKB regionu o 200 miliardów euro (243 miliardów dolarów) do 2025 roku.

Pandemia Covid-19 spowodowała znaczne postępy w cyfryzacji operacji w instytucjach finansowych – mówi Marta Mroz-Sipura, product manager w Asseco Poland, jednym z największych producentów oprogramowania w kraju i wybitnym innowatorze fintech w tym roku.

Mówi, że 85% jej rachunków bankowych w Polsce jest już otwartych w kanałach mobilnych, a 46% w Internecie. “W Polsce zaobserwowano trend wzrostowy również w aplikacjach internetowych. Dziś klienci coraz częściej oczekują wygodnych rozwiązań, zgodnych z ich preferencjami komunikacyjnymi i dostosowanych do ich aktualnych potrzeb. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom IT możemy skrócić czas poszukiwania informacji finansowych. produktów, a tym samym wspierać przedsiębiorstwa, które działają energicznie w Internecie.

Jednym z nowoczesnych rozwiązań informatycznych rozwijanych przez Asseco Poland jest rozwiązanie Asseco Customer Intelligence (ACI), które wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do danych zbieranych z różnych kanałów bankowych, takich jak internet, głos, poczta e-mail czy działania klientów. W ten sposób banki mogą dotrzeć do potencjalnych nowych klientów, identyfikując tych, którzy są najbardziej skłonni do rejestracji. Następnie mogą wykorzystać te informacje, aby upewnić się, że ich kampanie marketingowe są lepiej dostosowane do konkretnych potrzeb klientów.

Pandemia sprawiła również, że rosyjski państwowy Sbierbank stanął na wysokości zadania dzięki marketingowi zamkniętej pętli (CLM) w celu przeniesienia biznesu do Internetu, otrzymując naszą nagrodę za wybitne innowacje w zakresie finansowania kryzysowego. Zaprojektowany, aby pomóc firmom detalicznym i usługowym dotkniętym zamknięciem, CLM obejmuje 35 podstawowych produktów bankowych. Zapewnia również ekosystem bankowy dla Sbierbanku, który bank udostępnił ponad 675 000 instytucjom, aby pomóc im w szybkiej ekspansji w Rosji i innych regionach poprzez tworzenie kanałów handlu online. Sbierbank twierdzi, że jego algorytm projektuje rozwiązania oferowane firmom na podstawie ich odpowiedzi i cech biznesowych.

Wybitny innowator bankowy roku, Tatra banka, dąży do dalszego zróżnicowania oferowanych przez siebie doświadczeń klientów. Wyjaśnia Michel Leday, prezes i dyrektor generalny Tatra Banka. “Musimy być gotowi na poszukiwanie i oferowanie naszym klientom nowych usług z wartością dodaną, nawet wykraczającą poza tradycyjną bankowość. Naszą ambicją jest stworzenie doświadczenia i ekosystemu wykraczającego poza ustaloną koncepcję bankowości, aby stać się częścią naszego codzienne życie klientów, aby nie chcieli już być bez nas.”

Porozmawiaj o wykroczeniu poza ramy tradycyjnej bankowości: Tatra banka stworzyła wirtualnego, cyfrowego influencera, Bejby Blue — wraz ze swoimi profilami w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie, Tik Tok i YouTube — aby przyciągnąć klientów z młodszej grupy demograficznej. Głównym przesłaniem influencera jest to, że digitalizacja stwarza nowe możliwości. Przy poziomie znajomości finansów na Słowacji poniżej 10% Tatra banka opracowała również serię gier w wirtualnej rzeczywistości do edukacji uczniów szkół średnich. Liday mówi, że posiadanie autentycznej tożsamości i kultury korporacyjnej jest kluczem do sukcesu: “Są one rdzeniem przewagi konkurencyjnej. To coś, czego nie można skopiować. Nie można zdecydować się zostać innowacyjną firmą i oczekiwać, że stanie się to z dnia na dzień. To zajęło nam lat, aby to osiągnąć, z wieloma wzlotami i upadkami po drodze”.

READ  Shopee niedługo zmierzy się ze swoim najsilniejszym dotychczas konkurentem...w Polsce