Jeszcze przed nadejściem pandemii oczekiwana długość życia w Anglii utknęła w martwym punkcie, a nierówności w zakresie zdrowia pogłębiły się.12 Pandemia zaostrzyła problem, a ludzie na obszarach w najbardziej niekorzystnej sytuacji i niektóre mniejszości etniczne odnotowują nieproporcjonalnie wysokie wskaźniki śmiertelności z powodu wirusa, jak wynika z danych ONS opublikowanych w zeszłym tygodniu.34
Znajdujemy się teraz w krytycznym momencie. Wraz z ogromną presją wynikającą z popytu, z którą NHS musiała się zmierzyć tej zimy, która zaczęła bardzo nieznacznie słabnąć, a Trusty rozpoczęły zadanie przywrócenia standardów wydajności pilnej i pilnej opieki, nadszedł czas, aby zapewnić, że ożywienie będzie trwałe i sprawiedliwe.
Nowy plan odbudowy w nagłych wypadkach i pilnej opiece wyznacza ambitne, ale realistyczne cele, aby skrócić czas oczekiwania na kluczowe oddziały ratunkowe i pogotowie ratunkowe do poziomu sprzed pandemii.5
W perspektywie krótkoterminowej właściwym podejściem jest skupienie się na pilnej kwestii skrócenia czasu oczekiwania i zagwarantowaniu społeczeństwu pewności, że służby ratownicze będą tam, kiedy będą ich potrzebować. Wiemy jednak również, że presja i wymagania stawiane funduszom są bardzo zróżnicowane. Na przykład frekwencja na pogotowiu ratunkowym jest dwa razy wyższa wśród osób znajdujących się w najbardziej niekorzystnej sytuacji niż wśród najmniej potrzebujących.6
Ludzie na obszarach w najbardziej niekorzystnej sytuacji doświadczali pogorszenia stanu zdrowia przed pandemią i w jej trakcie, a teraz muszą czekać dłużej na leczenie. Istnieje realne ryzyko, że przełoży się to na dalsze pogłębianie się nierówności zdrowotnych, dotykając nie tylko osoby i rodziny, których to dotyczy, ale także zwiększając zapotrzebowanie na usługi w nagłych wypadkach.
Potwierdzają to nowe dane Urzędu Statystyk Narodowych, z których wynika, że przy liście oczekujących NHS liczącej ponad 7 milionów osób mieszkających w najmniej uprzywilejowanych obszarach jest bardziej prawdopodobne, że znajdą się na liście oczekujących i będą musieli stawić czoła wyjątkowo długiej Czekać.4 Ten długi czas oczekiwania może przełożyć się na zły stan zdrowia; Prawie jedna trzecia osób na liście oczekujących NHS twierdzi, że ich stan pogorszył się lub podczas oczekiwania rozwinął się inny stan.
Obecnie obserwujemy pierwsze etapy ożywienia w NHS – chociaż popyt utrzymuje się na rekordowym poziomie, czas oczekiwania zarówno na opiekę doraźną, jak i planową jest bardzo długi, liczba łóżek jest bardzo niska, a obłożenie bardzo wysokie. Wszystko to jest podważane przez fakt, że NHS ma niedobór siły roboczej wynoszący ponad 133 000.7
Przywrócenie czasu oczekiwania na pilną i pilną opiekę będzie długim i żmudnym zadaniem. Zwiększenie poziomu aktywności na oddziałach ratunkowych i budowanie dodatkowej pojemności poprzez zwiększenie liczby łóżek pomoże skrócić czas oczekiwania w nadchodzących miesiącach. Ale bez zajęcia się systemowymi niedoborami siły roboczej i wdrożenia strategii ograniczania popytu – poprzez poprawę zdrowia i zajęcie się nierównościami – ożywienie nie będzie ani trwałe, ani sprawiedliwe.
Krótko mówiąc, bez tych elementów układanki te same wyzwania szybko powrócą. Poprawa stanu zdrowia ludności i zmniejszenie dysproporcji zdrowotnych to dwa główne cele NHS. Istnieje jednak ryzyko, że jeśli dominować będzie bezpośrednia presja finansowa i operacyjna, można stracić koncentrację na nierównościach i poprawie zdrowia.
Aby temu zapobiec, potrzebna jest długoterminowa strategia opieki pilnej i doraźnej: taka, która wykracza poza działalność oddziałów ratunkowych i skupia się na poprawie zdrowia ludności i zmniejszeniu dysproporcji zdrowotnych, a także na zapobieganiu popytowi – zwłaszcza w społecznościach o nieporównywalnie gorszy stan zdrowia proporcjonalny. Fundusze NHS, które ściśle współpracują ze swoimi partnerami w systemie, odgrywają tutaj bardzo ważną, choć niedostatecznie wykorzystywaną rolę.
Aby naprawdę odnieść korzyści z roli NHS w zmniejszaniu dysproporcji zdrowotnych, należy nadać jej taki sam priorytet i znaczenie, jak skrócenie czasu oczekiwania w ogóle. Liderzy zaufania odgrywają tutaj ważną rolę, a nasza praca pokazała wyraźną chęć rozpoczęcia prawdziwego postępu.8 Jednak na wszystkich poziomach należy ustalić krajowy cel, jasny kierunek i obowiązki, aby pomóc w osiągnięciu rzeczywistego i trwałego postępu, gdy NHS rozpoczyna długi proces zdrowienia.
przypisy
-
Konflikt interesów: Nie zadeklarowano
-
Źródło i recenzowane: nie zostało zlecone ani nie zostało zrecenzowane.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Jak sól może smakować tak słodko?
„Wewnętrzny kompas” mózgu może zawierać odpowiedzi na pytanie, dlaczego osoby z chorobą Alzheimera czują się zagubione
Doświadczenia Singapuru z niekontrolowaną dną moczanową: niezaspokojone potrzeby w leczeniu pacjentów