Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

GOOGLE SZYBKO KLIKA, ABY UCZYNIĆ PIŁKĘ ADTECH BEZ PLIKÓW COOKIE • ZAREJESTRUJ SIĘ

GOOGLE SZYBKO KLIKA, ABY UCZYNIĆ PIŁKĘ ADTECH BEZ PLIKÓW COOKIE • ZAREJESTRUJ SIĘ

Google twierdzi, że nawiązał współpracę z Fastly, platformą dostarczania treści, aby wesprzeć jej wysiłki na rzecz dostarczania ukierunkowanych reklam w przeglądarce Chrome z większą prywatnością.

Google SKLEP Sugeruje się zezwolenie na piaskownicę prywatności Remarketing i niestandardowych odbiorców. Ma na celu umożliwienie witrynom wyświetlania reklam, które odzwierciedlają zainteresowania odwiedzających, bez możliwości śledzenia lub identyfikacji odwiedzających.

FLEDGE działa w następujący sposób: gdy użytkownik odwiedza witrynę powiązaną z grupą zainteresowań, taką jak turystyka piesza, właściciel grupy zainteresowań (platforma DSP, umożliwiająca zakup reklam związanych z lokalizacją) może poprosić użytkownika o przeglądarki, aby dołączyć do odpowiedniej, dożywotniej grupy zainteresowań Limited, korzystając z funkcji JavaScript.

Jeśli wywołanie JavaScript się powiedzie – może się nie powieść, zostać zablokowane lub odrzucone – przeglądarka przechowuje nazwę grupy zainteresowań (np. aukcja w celu umieszczenia reklamy.

Kiedy użytkownik odwiedza inną witrynę sprzedającą reklamy, sprzedawca tej przestrzeni reklamowej — zwykle platforma wyświetlająca lub SSP — ma możliwość wykorzystania FLEDGE do przeprowadzenia aukcji reklamy związanej z zainteresowaniami.

SSP wykonuje kolejne wywołanie JavaScript w celu zainicjowania aukcji w przeglądarce — to znaczy kod pobiera listę właścicieli grup interesu przechowywanych w przeglądarce użytkownika i zaprasza niektórych z nich do licytacji w celu wyświetlenia użytkownikowi ukierunkowanej reklamy.

Oferty są składane za pośrednictwem adresu URL logiki licytacji określonego w danych konfiguracyjnych, który jest dostarczany z grupą interesu i informacjami o dostawcy reklamy (SSP witryny lub samej witryny). Następnie sprzedawca otrzymuje oferty i wyświetla zwycięską reklamę w pliku Ogrodzona rama – (miejmy nadzieję) bezpieczny następca elementu iframe.

Bycie FLEDGE Teraz przetestowane w przeglądarce Google Chrome. Inni dostawcy przeglądarek nadal muszą ogłaszać, czy wdrożą interfejsy API Google Privacy Protection.

Jakaś anonimowość w internecie? zobaczymy

Aby to działało przy jednoczesnym zapewnieniu prywatności, Google obsługuje serwery, które implementują technologię o nazwie k– Anonimowość. Jest to metoda zwiększania prywatności poprzez ukrywanie osób w tłumie różnej wielkości k.

FLEDGE ma zastosowanie k– Anonimowość dla kilku aspektów procesu przetargowego. Na przykład dostawca reklam (DSP) może utworzyć unikalną, a zatem możliwą do śledzenia grupę FLEDGE (np. hikingUser23).

READ  Raport twierdzi, że Apple w końcu obdarzy iPada mini trochę miłością

Aby temu zapobiec, FLEDGE nie zezwoli przeglądarce na ustawienie grupy zainteresowań, chyba że istnieje co najmniej jedna k Inne przeglądarki próbują ustawić ten sam zestaw zainteresowań. Aby blokować reklamy skierowane do osób fizycznych, FLEDGE k– Anonimowość adresów URL służących do wyświetlania reklam, co oznacza, że ​​do wyświetlenia reklamy wymagany jest tłum co najmniej 50 użytkowników na kreację reklamową w ciągu ostatnich 7 dni.

Aby wykonać tę pracę w sposób, który zamaskuje potencjalnie identyfikujące informacje – takie jak adres IP osoby odwiedzającej witrynę i ciąg znaków przeglądarki użytkownika – Google umieszcza k– Serwery anonimizacji za stroną trzecią. Tutaj wkracza Fastly, odtwarzanie plików Przekaźnik HTTP (OHTTP) jest nieświadomy.

Jak wyjaśnił inżynier oprogramowania Google, Philip Lee w artykule a post na bloguprzeglądarka Chrome użytkownika wysyła do Google zaszyfrowane żądanie przez przekaźnik OHTTP k– Serwery anonimowości.

Lee wyjaśnia: „Więc przekaźnik nie widzi treści żądania, ale zna adres IP użytkownika”. Wręcz przeciwnie, tak jest kSerwer anonimowości (i brama) nie znają tożsamości użytkownika, ale mogą zobaczyć treść żądania.

Takie podejście wiąże się z pewnymi ograniczeniami dotyczącymi prywatności. Po pierwsze, wydawca witryny może nadal widzieć adresy IP odwiedzających. Po drugie, Google będzie mieć wiele informacji identyfikujących osobę, jeśli ta osoba jest zalogowana na konto Google przez Chrome. Ale przynajmniej Google upiera się, że to wdroży k– Ochrona anonimowości dla swoich usług reklamowych.

powiedział Łukasz Olejnik, niezależny badacz i konsultant ds. prywatności, w e-mailu do dziennik.

„Z moich badań wiem, że adresy IP wraz z innymi informacjami [are] Silny identyfikator. Za kilka lat z pewnością będzie trochę trudniej przeprowadzić badania dotyczące prywatności. Powiedziawszy to, chciałbym pomyśleć o sobie poprzednie prace W pewnym stopniu przyczyniają się do obecnego rozwoju, co jest pozytywne! „

READ  Samsung Galaxy S23 FE uruchamia Geekbench, aby potwierdzić obecność Exynos 2200 na pokładzie

Olejnik oczekuje, że podejście Google doprowadzi do powstania bardziej formalnej platformy infrastruktury reklam internetowych. „Założenie jest takie, że platforma pozostanie otwarta dla wszystkich konkurentów” – powiedział. „Jeśli dobrze rozumiem, jest to podstawowa przesłanka stojąca za Wielką Brytanią [Competition and Markets Authority] praktyczny.”

Zapytany, czy Fastly może nadużywać swojej roli zaufanego pośrednika, Olejnik odpowiedział: „Fastly to miejsce, w którym w tym przypadku należy zaufać zarządzaniu mikroinfrastrukturą. Jednak generalnie jestem ostrożny w stosunku do takich scentralizowanych systemów. Powinni zawsze kończyć z uwaga. Będziemy mogli przejrzeć ostateczną propozycję i projekt dopiero po ich otrzymaniu.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo Oblivious HTTP, Olejnik pozostawił miejsce na wątpliwości, ale powiedział, że jest to norma techniczna i że jest używany wraz z Fastly do wspierania własnej migracji Apple.

„Główne pytanie brzmi, czy inni dostawcy infrastruktury również chcą się przyłączyć” – powiedział. ®