Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Formuła 1: Lewis Hamilton i George Russell rozbijają się kwalifikacjami do Grand Prix Austrii

Dwa Mercedesy zderzyły się podczas Grand Prix Austrii w dramatycznym zakończeniu sesji kwalifikacyjnej, która przygotowała grunt pod niedzielny wyścig.

Lewis Hamilton i George Russell powrócili na tor po osobnych wypadkach, podczas gdy lider Formuły 1 Max Verstappen ledwo zdobył pierwsze miejsce w sprincie przed obydwoma Ferrari.

Wyścig sprinterski określa skład startowy na poniedziałkowe Grand Prix.

Verstappen zdobył swojego trzeciego potentata w tym roku. Hamilton ścigał swój pierwszy wyścig od przedostatniego wyścigu zeszłego sezonu, kiedy źle ocenił zakręt i poślizgnął się na ósmym zakręcie, zadając cios jego szansom na zdobycie pierwszego zwycięstwa od wygranej z pole position w Arabii Saudyjskiej 12 wyścigów temu.

Hamilton rozbił się na około pięć minut przed końcem.

Czytaj więcej:
* Liam Lawson cieszy się podwójnym impulsem od Formuły Racing
* Halo Save Me: Kierowca Formuły 1 Zhou Guanyu przeżył straszliwą awarię podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii
* F1: Max Verstappen wygwizdał na Silverstone, podczas gdy Carlos Sainz zdobył pole position

Siedmiokrotny mistrz świata wyskoczył i sprawdził zdeformowaną prawą przednią oponę. Przeprosił swój zespół za rzadki błąd.

Później powiedział: „To był wielki hit, ale czuję się dobrze. Jestem bardzo rozczarowany sobą i bardzo żałuję zespołu, który tak ciężko pracował, aby złożyć ten samochód. .Nie mam na to odpowiedzi.”

Brytyjski kierowca Mercedesa George Russell wraca do swojego boksu po uderzeniu w ścianę toru podczas kwalifikacji.

Christian Bruna/AFP

Brytyjski kierowca Mercedesa George Russell wraca do swojego boksu po uderzeniu w ścianę toru podczas kwalifikacji.

Kiedy sesja została wznowiona, kolejna czerwona flaga pojawiła się, gdy samochód Russella wjechał w zakręt 10. Nie odniósł obrażeń.

„Czuję się dobrze fizycznie, tylko trochę martwię się o samochód. Nie powiedziałbym, że szczęśliwa ucieczka, ponieważ musimy sprawdzić uszkodzenia w wyniku wypadku, nie ma nic szczęśliwego ani szczęśliwego, aby popełnić taki błąd” – powiedział. „Zdecydowałem się na to, ponieważ myślałem, że jest szansa na trzecią”.

Następnie Russell został wezwany do przejścia przez ścieżkę pod czerwoną flagą.

Verstappen znalazł swoje tempo w ostatniej próbie pokonania Charlesa Leclerca o zaledwie 029 sekund i kolegi z drużyny Leclerca Ferrari, Carlosa Sainza Jr. , różnica 0,82.

„W końcu to były naprawdę trudne kwalifikacje i naprawdę trudno było zakwalifikować się właściwie” – powiedział Verstappen. „Temperatura toru spada, wiatr trochę rośnie”.

Jego kolega z drużyny Red Bulla, Sergio Perez, zajął czwarte miejsce. Russell rozpoczyna wyścig z piątego miejsca, a następnie Esteban Ocon (alpejski), Kevin Magnussen, Mick Schumacher (obaj Haas), Fernando Alonso (alpejski) i Hamilton na dziesiątym.

Hamilton powiedział: „Naprawdę dużo wróciłem. Nie wiem, co jest możliwe stamtąd, ale to szybki wyścig, więc mam nadzieję, że nadrobię stracony czas”.

Holenderski kierowca Red Bulla Max Verstappen opuszcza swój samochód po ustanowieniu najszybszego czasu podczas kwalifikacji.

Christian Bruna/AFP

Holenderski kierowca Red Bulla Max Verstappen opuszcza swój samochód po ustanowieniu najszybszego czasu podczas kwalifikacji.

Pierwszy Schumacher

Schumacher, syn wielkiego Michaela Schumachera, był pełen szumu od czasu, gdy po raz pierwszy, choć niewielki, odniósł sukces, w ostatni weekend na Silverstone.

Po starcie 31 wyścigów Niemiec swoje pierwsze punkty – cztery – zdobył z ósmego.

Były mistrz Sebastian Vettel, przyjaciel rodziny, kibicował mu na ostatnich okrążeniach. Potem siostra Schumachera przerwała spotkanie z młodszym bratem po wyścigu i posypała go szampanem.

Schumacher powiedział, że od tego czasu ma „miłą i radosną postawę”.

Mały cud.

To był występ, którego naprawdę potrzebował, po tym, jak dwa DNF w poprzednich trzech wyścigach sprawiły, że niektórzy obserwatorzy kwestionowali jego przyszłość w Formule 1, a nawet bardziej imponujące, biorąc pod uwagę, że zaczął w wieku 19 lat.

„W końcu sprawiło to, że te punkty były jeszcze słodsze” – powiedział Schumacher.

Zjednoczeni dla Ferrari?

Leclerc opuścił brytyjskiego GP gorzko rozczarowany i stara się powstrzymać swoją frustrację.

Myślał, że kolega z zespołu, Carlos Sainz Jr., nie poruszał się wystarczająco szybko na boki wcześniej w wyścigu, a potem, po śledzeniu samochodu bezpieczeństwa, był zdziwiony, że jego zespół zepchnął go ze środkowej części, zamiast sprowadzić go na szybsze opony.

Nawet menedżer zespołu Mattia Binotto wydawał się później z nim rozmawiać, zamiast go pocieszać.

To już drugi raz w tym sezonie, kiedy Leclerc był oszołomiony wezwaniami zespołu, po decyzji o założeniu nowych opon, gdy jechał Monako – najtrudniejszym torem do wyprzedzenia – i zakończył wyścig na miejscu czwartym.

Po kolacji z Binotto w Monako w tym tygodniu Leclerc twierdzi, że w Ferrari nie ma żadnych dywizji.

„To nieprawda. I mam nadzieję, że nie będę musiał wchodzić w to, ponieważ to jest dokładnie pytanie, które mam wszędzie. Jesteśmy bardzo zjednoczeni. Jest też trochę rozczarowania. Ale po prostu nie ma żadnego rodzaju podziału w zespole” – powiedział Leclerc., to na pewno.

Kierowca Ferrari Charles Leclerc z Monako jeździ swoim samochodem podczas sesji kwalifikacyjnej na torze Red Bull Circuit.

Matthias Schrader/AFP

Kierowca Ferrari Charles Leclerc z Monako jeździ swoim samochodem podczas sesji kwalifikacyjnej na torze Red Bull Circuit.

Leclerc uważa, że ​​Ferrari musi poprawić swoją „komunikację podczas wyścigu” po tym, co wydarzyło się na Silverstone i w Monako.

Silverstone był wściekły na Leclerca, ponieważ Verstappen stracił punkty, zajmując siódme miejsce, a Leclerc mógł lepiej zamknąć lukę – zamiast stracić 43 punkty w drodze do Austrii.

Leclerc wygrał dwa z pierwszych trzech wyścigów sezonu, aby wymknąć się z Verstappen, ale spadł na trzecie miejsce. Jego ostatnie podium było wicemistrzem w Miami i od tego czasu ma na swoim koncie dwa DNF, dwukrotnie zajmując czwarte miejsce i piąte raz.

„Ostatnie pięć wyścigów było dla mnie bardzo trudne” – powiedział Leclerc. „Chciałem po prostu zostać w domu (po Silverstone) i trochę odłączyć się od wszystkiego”.

Idź, zdobądź punkty

Austria to drugi wyścig sezonu, w którym odbędzie się wyścig sprinterski, w którym zwycięzca zdobędzie osiem punktów bonusowych. Verstappen pokonał Leclerca, aby wygrać go w Imola, a następnie wygrał wyścig z najszybszym dodatkowym okrążeniem z maksymalnym wynikiem 34 punktów.

Verstappen, który wygrał czterokrotnie na torze Red Bull w Spielbergu, zwyciężył w pierwszym treningu, wyprzedzając Leclerca i Russella.

Wyścigowy weekend został wyprzedany i spodziewano się 300 000 fanów w ciągu trzech dni na torze pomiędzy łagodnymi wzgórzami Styrii.

Valtteri Bottas wystartuje z tyłu w niedzielę po przekroczeniu liczby przydzielonej na zmiany części silnika.

Budżety i cięcia

Limit budżetu zespołu wynoszący 140 milionów dolarów zostanie zwiększony o maksymalnie 3,1% w 2023 r., aby umożliwić zespołom radzenie sobie z rosnącą inflacją, powiedział F1 po posiedzeniu komisji.

Limit 145 milionów dolarów na 2021 r. został ponownie obniżony, aby pomóc mniejszym zespołom lepiej konkurować.

Ponadto wdrożenie wytycznych technicznych mających na celu dalsze rozwiązywanie problemów z odbiciem zostało przesunięte z Grand Prix Francji 22-24 lipca na Grand Prix Belgii 26-28 sierpnia, po przerwie letniej. F1 powiedziało, że dałoby to zespołom więcej czasu na „aktualizacje zespołów deski i łyżew”.

READ  Rugby: Gracz Great All Blacks Ma'a Nonu zaskoczy powrót do Ngāti Porou Wschodnie Wybrzeże w ten weekend w Heartland